2019-07-20, 21:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
???

Trump syns bevisligen mycket mer än andra presidenter (och Trump älskar det). Det gör han eftersom han skapar stories. Precis som här alltså.

Känns som ett tramsargument som dessutom är OT. Likhet inför lagen gäller uppenbarligen inte i Sverige eftersom man normalt sett inte ens överväger att häkta någon för misshandel när det påstådda offret inte ens är skadat. I Sverige kan kriminella t.o.m. ta över hela stadsdelar utan att polisen agerar.
Citera
2019-07-20, 21:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Typ. Trump är narciss. Han gjorde det för att synas i nyheterna och vara "tuff" och "bestämma"
Sedan... att ha Kardashian och Kanye på sin sida skador nog inte inför 2020.
Precis.

För Trump är den här affären som en hel flock stekta sparvar som dumpit ned på hans tallrik. Bara att tran hera och stoppa i sig. Han lär väl utnyttja det maximalt. Vem vet, kanske ger det t o m möjlighet att locka en del svarta väljare.

Skulle ju vara smått bisarrt - men inte omöjligt, det är ju USA - om Trump syntes tillsammans med diverse svarta kändisar i valkampanjen.
Citera
2019-07-20, 21:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Tror du inte att USAs president syns i media ändå?

Det är valtider, all positiv PR som han kan generera är bra PR.

Jag tycker det är mer absurt att Kanye och Kim bryr sig mer om ASAP än barn än att Trump använder det som en möjlighet att ragga väljare, speciellt då jag misstänker att alla i hans sits skulle ha gjort något för att vinna poäng på det.
Citera
2019-07-20, 21:41
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja det ena ursäktar inte det andra. Men apghanen ska ju bli dömd för misshandel när har slog livvakten.

Vad som hände sedan kallas evolution. Är man en spinkig liten mupp utan backup kanske man inte ska förfölja ett gäng med större männ och provocera dem och mucka.

Förstår du att han själv framkallade en väldigt farlig situation för sig själv? Det borde en rätt göra bedömningen om att det var rätt åt han.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wP4d9M/gw-om-asap-rocky-och-trump-vad-ska-lofven-gora - GW om ASAP Rocky och Trump: ”Vad ska Löfven göra?”

"”Knepigt ärende”

Han noterar också att det nu inletts en förundersökning mot en av de unga män som deltog i bråket med ASAP Rocky och hans sällskap.

– Det där kan nog bli ett jävla knepigt ärende när det väl ska upp i rätten. Att han skulle dömas till fängelse bedömer jag som helt osannolikt.

– Det kan till och med sluta med att han bli helt frikänd. Det hela inleds med av de förmenta offren och innan de (ASAP Rocky och hans sällskap) går till motangrepp har de utsatts för både misshandel, ofredande och provokationer som har pågått i flera hundra meter och under flera minuter. Det kommer förstås försvaret att göra ett stort nummer av.
Högt skadestånd

Om det blir en friande dom skulle skadeståndet kunna komma att bli högt, tror GW.

– Jag såg i tidningen att hans uteblivna intäkter ligger på närmare 20 miljoner konor. Om han frikänns är det säkert den summan de svarande kommer att klämma till med, säger Leif GW Persson."

Konstigt hur en del tror att ASAP kommer bli dömd för sekvensen som endast berör då han kastar apghanen i marken och vad som händer efter det. Till och med GW ser att hela händelsen måste ses i sin helhet.
Citera
2019-07-20, 21:44
Medlem
Rapparen sitter där han skall och blir dömd för misshandel. Men det blir inte fängelse ca en månad utan böter och han kan inte suga av svenska skattebetalare en enda krona i skadestånd även om han enrollerar den sämsta skiten vi har av mässande advokater som arbetar så fan måste svalka sig för att få saken i högre och ännu ännu högre instans - ingen nämnd ingen glömd!

Detta är rättssamhället Sverige, äntligen, som stod pall för svenska underhållare och amerikansk opinion ända upp i Vita Huset.

Assange däremot har misshandlats å det grövsta av svenskt rättsväsende och tacka feminismen och #metoo för det.
Rapparen och Assange på kort tid i detta land är inte bra för Sverige.
Framtiden får utvisa vilken skada Sverige tar.
Det handlar om den olyckliga ackumulationen av en rättsklar häktning av rapparen och en utdragen statlig plåga av Assange. Två fall med global räckvidd.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-07-20 kl. 21:50.
Citera
2019-07-20, 21:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är valtider, all positiv PR som han kan generera är bra PR.

Jag tycker det är mer absurt att Kanye och Kim bryr sig mer om ASAP än barn än att Trump använder det som en möjlighet att ragga väljare, speciellt då jag misstänker att alla i hans sits skulle ha gjort något för att vinna poäng på det.

Som sagt, rätt ointressant. I Sverige häktar vi normalt sett inte personer för misstänkt misshandel när det påstådda offret inte ens är skadat. Här kan öppen kriminalitet pågå helt öppet utan att polisen ingriper, åtminstone när förövarna är flyktingar.
Citera
2019-07-20, 21:50
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Återigen vill den vita medelålders mannen bestämma över svarta kroppar! Jag äcklas!
Citat:
Känns som ett tramsargument som dessutom är OT.
Argument? Det var mitt svar på din fråga.
Citat:
Likhet inför lagen gäller uppenbarligen inte i Sverige eftersom man normalt sett inte ens överväger att häkta någon för misshandel när det påstådda offret inte ens är skadat. I Sverige kan kriminella t.o.m. ta över hela stadsdelar utan att polisen agerar.
Va? Det är klart att förmåga/sannolikhet att kunna "fly" landet alltid har spelat en stor roll och rimligen alltid SKA spela en stor roll.
Citera
2019-07-20, 22:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Återigen vill den vita medelålders mannen bestämma över svarta kroppar! Jag äcklas!

Argument? Det var mitt svar på din fråga.

Va? Det är klart att förmåga/sannolikhet att kunna "fly" landet alltid har spelat en stor roll och rimligen alltid SKA spela en stor roll.

Skulle han fly från sin världsturné och förlora både sitt anseende och en massa miljoner, och detta för ett brott som knappast kommer ge ett straff i närheten av detta när det påstådda offret inte ens blev skadat och dessutom inledde med att trakassera honom? När USAs president dessutom har klivit in med garantier så kan Sverige få honom utlämnad från USA.
Citera
2019-07-20, 22:01
Medlem
RadioDDR1s avatar
Aktivisterna som arbetar inom rättsväsendet är väldigt snabba med att agera med hårdhandskarna om det rör sig om ett brott som involverar en kändis och där det finns goda förutsättningar för en fällande dom. Detta eftersom sådana fall exponeras stort i massmedia och syftet från åklagarens sida är att sprida en bild till den stora allmänheten att åklagarmyndigheten är livsduglig och effektiv. Detta propagandaverktyg blir särskilt viktig i tider när förtroendet för rättsväsendet inte är på topp. Här gjorde dock åklagaren ett stort misstag och effekten av det hela blir den raka motsatta till den önskade.
Citera
2019-07-20, 22:01
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
"Tänk den omvända situationen: Den svenska artisten Zara Larsson blir attackerad av ett gäng i Los Angeles i samband med en Amerikaturné. Hur hade reaktionen blivit om det var Zara som arresterades när hon försvarade sig och inte angriparna? Hade inte svenska medier gått fullständigt bananas och hade inte vi då ifrågasatt det amerikanska rättssystemet? Vi skulle naturligtvis också kräva att UD agerade för att hjälpa Zara."

https://www.svd.se/fallet-visar-att-rattsvasendet-har-sparat-ur
Citera
2019-07-20, 22:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Läste en tweet av Katerina Janouch nyss som var ganska träffande. Handlade om den man som göt in sin flickvän i betong. Han blev släppt på fri fot i väntan på sitt straff. Nu har han flytt från Sverige till Thailand (oväntat!). Rocky däremot har suttit häktad i snart 3 veckor.

Ja sådant visar vilken bananrepublik vi lever i, likhet inför lagen gäller inte. Finns också otaliga exempel på rattfulla som kör ner folk, blir släppta och sedan kort därefter kör ihjäl folk.
Citera
2019-07-20, 22:04
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wP4d9M/gw-om-asap-rocky-och-trump-vad-ska-lofven-gora - GW om ASAP Rocky och Trump: ”Vad ska Löfven göra?”

"”Knepigt ärende”

Han noterar också att det nu inletts en förundersökning mot en av de unga män som deltog i bråket med ASAP Rocky och hans sällskap.

– Det där kan nog bli ett jävla knepigt ärende när det väl ska upp i rätten. Att han skulle dömas till fängelse bedömer jag som helt osannolikt.

– Det kan till och med sluta med att han bli helt frikänd. Det hela inleds med av de förmenta offren och innan de (ASAP Rocky och hans sällskap) går till motangrepp har de utsatts för både misshandel, ofredande och provokationer som har pågått i flera hundra meter och under flera minuter. Det kommer förstås försvaret att göra ett stort nummer av.
Högt skadestånd

Om det blir en friande dom skulle skadeståndet kunna komma att bli högt, tror GW.

– Jag såg i tidningen att hans uteblivna intäkter ligger på närmare 20 miljoner konor. Om han frikänns är det säkert den summan de svarande kommer att klämma till med, säger Leif GW Persson."

Konstigt hur en del tror att ASAP kommer bli dömd för sekvensen som endast berör då han kastar apghanen i marken och vad som händer efter det. Till och med GW ser att hela händelsen måste ses i sin helhet.

Det är ingen slump att jag och GW gör exakt samma analys, och har gjort sedan den här cirkusens begynnelse. Allt är en alltför långt gången politisk markering från staten.
De fåtal som skriker högt om att ASAP Rocky inte ska friges ASAP verkar vara bittra rasistiska människor med dålig musiksmak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in