2019-07-29, 18:23
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Mostafa beter sig som en påtänd ,ser ut som en påtänd, har en nutida missbrukshistorik och frågar efter knark. Kallar du det då en gissning att han var påtänd? Vad har du för källor till att han var nykter eller är det din gissning?

Det spelar dessutom ingen roll, ifall någon rör sig som en påtänd, pratar som en påtänd och beter sig som en påtänd har du all rätt att anta det i din rätt att försvara dig. Skulle inte Mostafa åkt på spö skulle han själv blivit gripen och drogtestad efter att sina angrep och misshandeln av livvakten.

Att vara påtänd, full eller allmänt drogad är inte ett tillräckligt skäl för att ge folk på käften.
Senast redigerad av locknloll 2019-07-29 kl. 18:26.
Citera
2019-07-29, 18:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om det skulle vara så, så kan jag sympatisera med afghanen då jag själv har ifrågasatt varför folk ibland är extremt otrevliga.

Men det är bara om det är sanningen och inte en lögn
Det är nog hos dig och Mustafa som felet sitter. Det är så gott som aldrig någon som otrevlig mot mig, men så går jag inte heller runt och stör okända människor i onödan heller. Om någon random hade kommit och frågat mig vart hans polare tog vägen så hade jag sparkat den jäveln på bollarna.
Citera
2019-07-29, 18:36
Avslutad
Svenskt rättsväsende borde verkligen göras om från grunden precis som så mycket annat. Men eftersom det är konflikträdslan som styr så kommer det förstås aldrig att hända. Antar att det därför vore rasistiskt att inte låta afghanen åka hem på semester till Iran.
Senast redigerad av Grus-Olle 2019-07-29 kl. 18:38.
Citera
2019-07-29, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Samma här. Han var garanterat sådär stöddig för han trodde de var afrikanska flyktingar och alltså lägre i rang i Sverige än hazarerna som är väldigt uppbackade av organisationer och politiker.

Det verkar symptomatiskt för vänsterliberalerna att ge sig på den svagare gruppen.
Det får dom att känna makt och styrka.
Citera
2019-07-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Att vara påtänd, full eller allmänt drogad är inte ett tillräckligt skäl för att ge folk på käften.

När personen är aggressiv kan våld vara befogat vilket var fallet här. När han dessutom helt saknar spärrar är ännu mer våld befogat.
Citera
2019-07-29, 18:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det har du rätt i, trots att hazarerna var drogade har de ingen rätt att ge sig på andra.
Citera
Medlem
https://boxden.com/showthread.php?t=2770488

Cardi B says Donald Trump is making things worse for Asap Rocky in Sweden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Så här ligger det till!
2 Afghaner Förföljer och trakasserar Rocky!
Rocky ringer inte polisen utan tar lagen i egna händer och går till anfall mot Afghanerna!
Afghanerna som blev angripna var berättigad till nödvärn!
Om afghanerna använder mer våld än det som behövs för att få stopp på
Rockys angrepp så blir även Rocky berättigad till nödvärn till det så kallade övervåldet!
Övervåldet är den mängd våld som det inte finns lagstöd för!
Eftersom Rocky vart provocerad så blir straffet lägre eftersom oprovocerat våld straffas hårdare!

Nödvärnsexcess?
Kan åberopas om man blivit anfallen av 2 personer och man blir rädd och tappar fattningen och använder mer våld än som behövs för att få stopp på angreppet!
Då kan rätten fria en från ansvar om dom bedömer att omständigheterna var sådana att han svårligen kunde besinna sig!
Man befinner sig inte i nöd när man är provocerad!
Gå in på Kungshallarna och be vakterna eller personalen att ringa polisen, eller helt enkelt gå därifrån bara, är att rekommendera!

Du utgår från att Rocky kände till förhållanden som han inte kände till. Det är alltså irrelevant.
Citera
2019-07-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Svenskt rättsväsende borde verkligen göras om från grunden precis som så mycket annat. Men eftersom det är konflikträdslan som styr så kommer det förstås aldrig att hända. Antar att det därför vore rasistiskt att inte låta afghanen åka hem på semester till Iran.

Du menar att man skall låta de med feta plånböcker köpa sig fria genom borgen, samt ha en stollig jury som är slumpmässigt utvald sitta och döma?
Citera
2019-07-29, 18:44
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vilken av videoklippen pratar du om, ASAPs eller TMZs?

För ASAPs är redigerad och jag har för mig att det nämns i FUP:en att ASAP och en som han för en sms konversation med att TMZ har lagt till ett ljud men jag kan ha fel.

Den enda som jag har sett kommer från TMZ. Om det finns någon längre video som börjar 5-10 sekunder innan så kanske man hör glaskross. Ett vittne påstod nämligen att han först hörde en flaska som krossades. Sedan var han tvungen att flytta på sig för att se vad som händer och då såg han att A$ap Rocky tog tag i Hazaren och slängde honom.
Senast redigerad av PixelGuy 2019-07-29 kl. 19:05.
Citera
2019-07-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Du menar att man skall låta de med feta plånböcker köpa sig fria genom borgen, samt ha en stollig jury som är slumpmässigt utvald sitta och döma?

Nu är det tvärtom, om han inte hade varit en kändis skulle inte åklagaren tagit detta på så stort allvar eller häktat honom.
Citera
2019-07-29, 18:53
Medlem
Skojtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Man köper sig inte fri genom borgen, man slipper bara sitta häktad innan rättegång. Och borgen beviljas inte om man exempelvis är en flyktrisk eller det finns risk för att man begår andra brott under tiden som t.ex. förstörelse av bevis eller hot mot vittnen. En jury kan också vara fördelaktigt i jämförelse med våra domstolar här. Exempelvis när förvirrade domare utdelar lägre straff för att man samtidigt utvisas. Många av domarna i Sverige bor i sina överklassområden och har ingen aning om hur hederligt folk anser att brott ska bestraffas. De sitter trots allt där för att tjäna oss så då kanske de ska göra det och inte sitta och snyfta över kriminellt pack som hade gjort lika mycket nytta på havets botten som ute i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in