2019-07-29, 18:53
Medlem
Det är dribblande hit och dit med advokater mellan de 3 tilltalande. Det här blir en riktigt saftig total advokaträkning som läggs fram till sist. Om de 3 fälls lär det väl bli skattebetalarna som får stå för notan. Undrar hur det är i USA. Vem betalar den svenske skådespelarens advokater? Kan han byta advokater som rapparen och hans kompisar? Skickas notan till svenska ambassaden i slutänden när han fällts? Bara den här rättsprocessen med rapparen kostar miljontals kronor. De 3 är icke svenska medborgare och har aldrig skattat i Sverige. Inte kan väl Sverige stå för advokatkostnaden om de fälls. Rimligare vore väl deras rättsskydd genom deras försäkringsbolag. Det har länge känts som att svenska pengar kan få flöda precis hur som helst i rättsväsendet utan att lagstiftarna bryr sig, det är ingen hejd på det. Och så skall minuter räknas per brukare i äldreomsorgen.
Citera
2019-07-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Du menar att man skall låta de med feta plånböcker köpa sig fria genom borgen, samt ha en stollig jury som är slumpmässigt utvald sitta och döma?

Hur menar du att nämndemän är bättre än en jury?
Citera
2019-07-29, 19:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Den enda som jag har sett kommer från TMZ. Om det finns någon längre video som börjar 5-10 sekunder innan så kanske man hör glaskross. Ett vittne påstod nämligen att han först hörde en flaska krossade. Sedan var han tvungen att flytta på sig för att se vad som händer och då såg han att A$ap Rocky tog tag i Hazaren och slängde honom.

Det finns två videos på ASAPs Instagram men man hör inget krossat glas i någon av dem, dock så ser man när afghanen landar på sina fötter och börjar veva och även hur det kan falla inom självförsvar
Citera
2019-07-29, 19:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är nog hos dig och Mustafa som felet sitter. Det är så gott som aldrig någon som otrevlig mot mig, men så går jag inte heller runt och stör okända människor i onödan heller. Om någon random hade kommit och frågat mig vart hans polare tog vägen så hade jag sparkat den jäveln på bollarna.

Så du har aldrig behövt fråga efter vägen eller dylikt eller gör du som alla fega småpojkar och vägrar be om hjälp?
Citera
2019-07-29, 19:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
https://boxden.com/showthread.php?t=2770488

Cardi B says Donald Trump is making things worse for Asap Rocky in Sweden

Många jänkare säger det, åtminstone på twitter.

Trump bör inte ha någon påverkan alls
Citera
2019-07-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det är dribblande hit och dit med advokater mellan de 3 tilltalande. Det här blir en riktigt saftig total advokaträkning som läggs fram till sist. Om de 3 fälls lär det väl bli skattebetalarna som får stå för notan. Undrar hur det är i USA. Vem betalar den svenske skådespelarens advokater? Kan han byta advokater som rapparen och hans kompisar? Skickas notan till svenska ambassaden i slutänden när han fällts? Bara den här rättsprocessen med rapparen kostar miljontals kronor. De 3 är icke svenska medborgare och har aldrig skattat i Sverige. Inte kan väl Sverige stå för advokatkostnaden om de fälls. Rimligare vore väl deras rättsskydd genom deras försäkringsbolag. Det har länge känts som att svenska pengar kan få flöda precis hur som helst i rättsväsendet utan att lagstiftarna bryr sig, det är ingen hejd på det. Och så skall minuter räknas per brukare i äldreomsorgen.

ASAP och övriga som sitter häktade betalar själv för sina advokater. De kan byta hur många ggr de vill. Den lilla uppviglande brottsoffret däremot har kostnat oss en hel del. Honom kan du tacka. Notan kan landa på 20 miljoner minst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hur menar du att nämndemän är bättre än en jury?

Ganska solklart att nämndemän är bättre. Trots att dessa är lekmän så tjänstgör dom ju i domstolarna kontinuerligt. En amerikansk jury-medlem kan ju i princip vara dittvingad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du har aldrig behövt fråga efter vägen eller dylikt eller gör du som alla fega småpojkar och vägrar be om hjälp?

Jag frågar om vägen ibland men är varken påtänd eller ute efter bråk, kanske därför jag aldrig fått stryk.
Citera
2019-07-29, 19:17
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Många jänkare säger det, åtminstone på twitter.

Trump bör inte ha någon påverkan alls

Vem fan är förvånad det är ju klassiskt NPC beteende.
Citera
2019-07-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet

Deras advokater är privata försvarare. Så dom bekostar detta själv. Däremot tror jag att staten står för dom första advokaterna i denna soppan (t ex Henrik Olsson Lilja)
Citera
2019-07-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Svenskt rättsväsende borde verkligen göras om från grunden precis som så mycket annat. Men eftersom det är konflikträdslan som styr så kommer det förstås aldrig att hända. Antar att det därför vore rasistiskt att inte låta afghanen åka hem på semester till Iran.

Detta inlägget var lite svårt att tyda...
Exakt vad skall göras om från grunden och varför?
Citera
2019-07-29, 19:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag frågar om vägen ibland men är varken påtänd eller ute efter bråk, kanske därför jag aldrig fått stryk.

Nu var det inte tal om att åka på stryk utan om att folk kan vara fruktansvärt otrevliga när man gör det och att det kan leda till att man faktiskt reagerar och säger det åt dem att de även är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vem fan är förvånad det är ju klassiskt NPC beteende.

Nja såvida du inte anser att hela Trumpföljandet är "NPC beteende" då de också kör med liknande skitsnack men åt andra hållet att han påverkar det hela positivt, så skulle jag nog snarare säga att det är klassiskt amerikansk dum arrogans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in