2019-07-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Finns ingen stöldanmälan. Ärendet gäller inte evt stöld. Ointressant i målet hur han fått dem.

Det var ingen stöld, han fick hörlurarna
Citera
2019-07-29, 16:35
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Så hur kommer det att sluta för ASAP Rocky, blir det dödsstraff för att han försvarade sig mot Sveriges nya elit?

När kommer domen?

Skulle gissa att domen kommer ganska skyndsamt efter rättegången. Inom ett par dagar säkert. Trots att den afghanska adeln har rätt att göra vad de vill med Sverige och svenskarna, så har ju vårt sjuka rättsväsende press på sig internationellt.

Jag skulle tippa att de får 2-3 månaders fängelse vardera.
Citera
2019-07-29, 16:37
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Gangsteradvokaten har kanske läst här i tråden och kommit på nya idéer som tex BO bakgrund som enl dem kanske kan stödja självförsvarsgrejen?
Ett fan eller random wanna be kanske kom på att den nog var där och såg något som är till Kändisens fördel?
Ingen aning men jag tror ju inte att Ja**ri tog på sig en osynlighetsmantel och skadade sig själv så där illa men vi får väl se hur detta utvecklar sig.

Sårskadorna i Jafaris armar ser ut värre än de verkligen är i bilderna som media kablar ut.
I FUP kan man läsa att skadorna är ytliga och inte alls djupa.
Citera
2019-07-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strulijuli
Får vem som helst kolla på rättegången?
Ja, men det lär bli trångt. Var där i god tid om vill komma in.
Citera
2019-07-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette

Av vem ?
Citera
2019-07-29, 16:41
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:

Du verkar ju inte ens ha förstått vad stölddiskussionen handlar om. Problem med läsförståelse? Diskussionen i tråden handlar om huruvida Jafari kommit över hörlurarna lagligt eftersom han påstår sig ha fått dem av en kompis.
Citera
2019-07-29, 16:44
Medlem
Citat:
Struntprat, asap Rocky och hans gäng använde övervåld. Att rasister och högertroll försvarar honom är för att offret passar deras rasistiska åsikter

Tror du att mindre våld hade lett till att afghanen skulle ha gett sig av?
Citera
2019-07-29, 16:46
Avslutad
Ena killen som är åtalad har bytt till advokat Carla Pantzar. Det var ju surtjejen som var med i Riket för 10 år sedan. Visade tuttarna då hon badade badkar.

(FB) Carla i Riket?
Citera
2019-07-29, 16:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
På vilket sätt anser du att amerikanerna har varit extremt otrevliga i detta fall?

Det kommer fram någon som de inte känner, verkar påverkad, irrationell, frågar om sin kompis som de inte har en aning om mm.

Hur skulle du själv ha gjort? Uppriktigt nyfiken, vem du tycker är extremt otrevlig och varför.

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.

Om de har slängt ur sig ett "I dont care" eller "It's none of my buissnes" med en hård ton så är det definitivt otrevligt.

Det skulle ha kunnat varit ett tillfälle där han (afghanen) enbart frågade något i stil med "Har du sett någon som ser ut X, Y, Z"

Och jag har redan sagt hur jag skulle göra, jag skulle ha gjort en "Hörre du, skärpning med tonen" men sedan är jag inte en typisk svensk som knyter näven i byxfickan...Men jag skulle aldrig ta till våld.
Citera
2019-07-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strulijuli
Får vem som helst kolla på rättegången?

Jag tror inte det.
Citat:
Uppmärksammade mål
I medialt uppmärksammade mål där många är intresserade av att närvara kan domstolen ibland av utrymmesskäl besluta om hur platserna i rättssalen ska fördelas. Då kan du som journalist behöva kunna legitimera dig med presslegitimation. Det kan även vara så att du behöver anmäla din närvaro i förväg.
http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Sveriges-Domstolars-pressrum/Bevaka-forhandling/

https://www.flashback.org/sp68228745
Citera
2019-07-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det tror jag att du har helt rätt i. Men det där att han bara skulle fråga om vägen är ju hans version, och han har intresse av att framställa sig i så bra dager som möjligt. Han måste ha hört tydligt när de talade att det handlade om amerikaner, det blir bara löjligt att påstå att han trodde att det rörde sig om afrikaner. Att han försöker få det att framstå som att han inte begrep att det handlar om amerikaner; tycker jag tyder på att det är just att det är deras etnicitet som gjort att han givit sig på dem från första början. Amerikaner är generellt rejält hatade bland folk från mellanöstern, och personer med jihadist-tatuering kan förväntas hata dem ännu mer. Jag gissar på att han var dryg mot dem just för att de var amerikaner. Tror som du att han inte hade en aning om att det var en världsstjärna han gav sig på, utan såg bara en gyllene chans att mucka med dem som enligt majoriteten av befolkningen i Mellanöstern är roten till allt elände i världen.

Iofs, men livvakten säger ju också att han frågade om vägen till något, så där är de tydligen överens. Dessutom verkar han vara så dålig på engelska att han nog inte kan höra om någon är amerikan eller ej. Finns ju många afrikaner som pratar engelska också. Livvakten bad ju de två tjejerna tolka eftersom han inte förstod vad Jafari sa och inte tyckte att Jafari fattade vad han sa heller. Hörs ju rätt tydligt i videon också och i transkriptet från FUP:

Citera
2019-07-29, 16:53
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om de har slängt ur sig ett "I dont care" eller "It's none of my buissnes" med en hård ton så är det definitivt otrevligt.

Det skulle ha kunnat varit ett tillfälle där han (afghanen) enbart frågade något i stil med "Har du sett någon som ser ut X, Y, Z"

Och jag har redan sagt hur jag skulle göra, jag skulle ha gjort en "Hörre du, skärpning med tonen" men sedan är jag inte en typisk svensk som knyter näven i byxfickan...Men jag skulle aldrig ta till våld.

Så om någon säger nej till dig eller nej till att hjälpa dig, så blir du kränkt eller uppfattar det som definitivt otrevligt? Jisses. Acceptera ett nej och gå vidare i livet

För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in