2019-07-27, 21:27
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Varför läser du inte FUP istället för att gissa om du är intresserad?

Förövrigt, till de som undrar varför BO följer efter i en kvart, de iranier och afghaner jag träffat har alla en väldigt stark känsla för heder. Att vända andra kinden till som en svensk fitta och ta skiten är knappast något de gör.
Många åberopar att han visst måste vara sinnessjuk eller drogpåverkad utan att tänka på hur viktig äran är för de här människorna. Om han känner sig snuvad släpper han inte det i första taget.

I så fall har fittan frånsagt sig rätten att kunna anmäla motparten efter att den lilla råttan åkte i backen.
Citera
2019-07-27, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Ingen som vet exakt ännu vad jag förstått.

Men kollar man på övervakningskamerorna ifrån när bråket starta så ser man hur afghanen agerar väldigt hotfullt och ställer sig tätt inpå och inte respekterar personligt utrymme.

Han blir ivägknuffad två gånger av livvakten men fortsätter hela tiden. Sedan blir han iväglyft av livvakten när han inte lyssnar och då blir han galen och börjar slå knytnävslag emot dom.

Att detta är okej beteende i vårt samhälle är skrämmande.

Sen kan man diskutera misshandeln som sker senare om den hade för mycket våld.

Men att afghanen tillåts bete sig såhär utan några konsekvenser är rättsskandal.

Livvakten anses inte ha gjort något olagligt men trots det ansåg rätten att afghanen hade rätt till nödvärn i form av knytnävslag emot honom.

Finns de klippen online?
Citera
2019-07-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Finns de klippen online?

Finns klipp online samt kameraövervakning inifrån MAX som du hittar i FUP.
Citera
2019-07-27, 21:30
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Jag försvarar ingen.

Jag fördömer all form av kriminalitet och äckligt beteende.

Det jag invänder emot är varför inte svenska staten fördömer detta?

Fördömer du afghanens beteende eller tycker du det är okej att bete sig som han gjort?

Försvarar eller fördömer ingen part just nu. Jag vet inte vad BO har gjort? Var inte där. Låter domstolarna sköta det hela, och det verkar de ju göra bra än så länge.
Citera
2019-07-27, 21:32
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Fast ursäkta, hans heder stärks ju inte direkt när han förföljer gruppen på detta pinsamma sätt. Ser ut och agerar som en liten mes i jämförelse.

Ursäkta vad? Han tycker så. Inte för att han är sinnessjuk eller drogpåverkad utan för att han har ett överblåst sinne för ära och heder. Våra egna svenska WTs är exakt likadana vilket är varför 90 % av dem har misshandelsdomar i registret.
Citera
2019-07-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
I så fall har fittan frånsagt sig rätten att kunna anmäla motparten efter att den lilla råttan åkte i backen.

Det var en juridiskt adekvat sammanfattning som jag helt och hållet delar!
Citera
2019-07-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Försvarar eller fördömer ingen part just nu. Jag vet inte vad BO har gjort? Var inte där. Låter domstolarna sköta det hela, och det verkar de ju göra bra än så länge.

Okej, jag har tittat på övervakningskamerabilderna inifrån MAX restaurang samt filmerna och bedömt att det finns ingen ordväxling som rättfärdigar det beteende som afghanen uppvisar.

Alltså är han enligt mig skyldig till någon form av ofredande, förargelseväckande beteende, försök till misshandel eller misshandel då han slagit vakten så blodvite uppstod.

Detta ihop med hans tidigare kriminella handlingar där han bland annat knivhuggit människor bekräftar bara att vi har en person som behöver lära sig hur man beter sig i samhället.

Inte bli frikänd och få åka på semester till landet han "flytt" ifrån.
Citera
2019-07-27, 21:34
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Finns de klippen online?
https://www.zerohedge.com/news/2019-07-27/swedish-prosecutors-release-photos-cuts-sustained-alleged-victim-aap-rocky-brawl#comment_stream
Citera
2019-07-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Ursäkta vad? Han tycker så. Inte för att han är sinnessjuk eller drogpåverkad utan för att han har ett överblåst sinne för ära och heder. Våra egna svenska WTs är exakt likadana vilket är varför 90 % av dem har misshandelsdomar i registret.

Jag förstår och det stämmer säkert. Han ser inte det på samma sätt som man själv. Hedersbeteende blir med andra kulturella glasögon skämskudde-beteende.
Citera
2019-07-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Lästa bara din första rad. Du har inte förstått att GM är häktad på grund av flyktrisk.
Det är klart jag förstår det men det fanns ingen flyktrisk, han lever ju på sin musik och spelningar och bevis fanns i massor. Det verkar som om en del trodde han skulle gå under jord och ge upp sin karriär eller framtida spelningar i Europa. Hade han ändå gjort det så skulle en delvis förstörd karriär vara straff nog och vi sparat en hel del pengar, ännu mer om afghanerna också får en biljett "hem" eftersom dessa kommer att återfinnas många gånger till i våra häkten. I afghanernas kommande brottslighet förekommer flyktrisk då dom kan åka tillbaka till Iran om möjlighet ges för att unkomma (om dom nu inte av någon märklig anledning blivit artister eller företagsledare och ibland också behöver vistas i Europa för att tjäna pengar). Jag förstår alltså varför åklagaren kräver häktning i många fall och helt utan att ha någon som helst juridisk utbildning (min ursäkt för att mycket är obildat skrivet). Nu är det ju inte troligt att dessa afghaner häktas i första taget, än mindre en förlängd häktning om nu brottet är "misshandel av normalgraden" (om nu offret är en vanlig svensk). Jag blev det inte heller på min tid.
Citera
2019-07-27, 21:48
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Vad skulle man tjäna politiskt på detta menar du? Vem skulle tjäna på det?

åklagaren såklart, ett karriärsdrag.

Dessutom på en högre nivå på nått slags vrickad mentalgymnastik använda som signalpolitik(som snoop) till artister so kmr till svedala.

Det roliga är att problemen vi redan har här ur kontroll.
Citera
2019-07-27, 21:50
Medlem
Citat:
Okej, jag har tittat på övervakningskamerabilderna inifrån MAX restaurang samt filmerna och bedömt att det finns ingen ordväxling som rättfärdigar det beteende som afghanen uppvisar.

Alltså är han enligt mig skyldig till någon form av ofredande, förargelseväckande beteende, försök till misshandel eller misshandel då han slagit vakten så blodvite uppstod.

Detta ihop med hans tidigare kriminella handlingar där han bland annat knivhuggit människor bekräftar bara att vi har en person som behöver lära sig hur man beter sig i samhället.

Inte bli frikänd och få åka på semester till landet han "flytt" ifrån.

Håller med om varje ord här, så självklart.

Hela den här utredningen och den kommande rättegången är däremot ett politiskt spel. Polis och åklagare bestämde sig direkt för att flyktingen måste vara brottsoffer och de andra måste vara gärningsmän. Det var inte grundat på deras handlingar utan på att all skuldbeläggning befaras ge ökat stöd till SD och rasism, därför måste flyktingen frias från all skuld.

Att han har fler narkotika och våldsdomar i bagaget och att det var han som hela tiden gick till angrepp spelar ingen roll. Ingen skuld får hamna på honom. Därför blir det viktigt att till varje pris undvika att visitera honom för då riskerade polisen att de skulle hitta vapen, narkotika eller annat som är svårt att bortse ifrån. Dessutom är det alltid en fjäder i hatten för en åklagare att kunna sätta dit en kändis, det är bra för karriären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in