2019-07-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
https://www.hd.se/2019-07-29/bussfor...eligiosa-motiv

Han hade alltså inga religiösa motiv, och han har kört buss i 20 år. Då kanske hans åsikt mest handlar om hyfs, vett och etikett, sunt förnuft?

Det är väl bra att människor i samhället hjälper till att fostra unga människor som inte riktigt har uppfattat alla sociala koder?
Citera
2019-07-29, 15:20
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Han hade ju retat upp sig på att hon var hänsynslöst underklädd, helt rätt med. Problemet här är inte föraren.

Nä, problemet är chefen och media som försöker få oss att tro att detta skulle vara en ren slump. Föraren är en man med taskig kvinnosyn, trött i värmen på sitt arbete så kom hans rätta sida fram. I efterhand "ångrar" han sig när han förstår att han riskerar att bli av med jobbet.

Artikeln i tidningen är bara ett sätta att få dumma människor att återigen låtsas om som att dessa värderingar inte sprider sig som en tsunami över landet.

Chefen borde sätta ner foten och kasta ut fanskapet.
Citera
2019-07-29, 15:23
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Han hade alltså inga religiösa motiv, och han har kört buss i 20 år. Då kanske hans åsikt mest handlar om hyfs, vett och etikett, sunt förnuft?

Det är väl bra att människor i samhället hjälper till att fostra unga människor som inte riktigt har uppfattat alla sociala koder?
Att påtvinga är inte att ”hjälpa”. Det vore även bra om Sveriges gamlingar förstod att ingen vill ha deras jävla sociala koder längre? Det var de som förvandlade Sverige till en soptipp, de bör ta sitt ansvar och hålla käften.
Citera
2019-07-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose

Trodde själv att det handlade om en muslim.
Han kan iofs ljuga men det är ju inte alls säkert.

Vad vi ser är nog helt enkelt något som utspelar sig därför att den svenska feminsmen har fått alldeles för stort svängrum och gått vilse/fått storhetsvansinne.
Denna feminism är ju av uppfattningen att svenska kvinnor har alla rättigheter det går att få och män ska hålla käft vad de än hittar på. Ett sådant samhälle blir omöjligt förr eller senare. Mångkultur eller ej.
Citera
2019-07-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Att påtvinga är inte att ”hjälpa”. Det vore även bra om Sveriges gamlingar förstod att ingen vill ha deras jävla sociala koder längre? Det var de som förvandlade Sverige till en soptipp, de bör ta sitt ansvar och hålla käften.
Ärligt, jag begrep inte vad du skriver och menar i det jag citerade ovan. Kan du förklara vilka "de" är som förvandlat Sverige, vilka "gamlingar" som inte förstår och vilka "de" som skall ta sitt ansvar och hålla käften?
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-29 kl. 15:28.
Citera
2019-07-29, 15:30
Medlem
Amandas top ser ut som en bikini.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Nä, problemet är chefen och media som försöker få oss att tro att detta skulle vara en ren slump. Föraren är en man med taskig kvinnosyn, trött i värmen på sitt arbete så kom hans rätta sida fram. I efterhand "ångrar" han sig när han förstår att han riskerar att bli av med jobbet.

Artikeln i tidningen är bara ett sätta att få dumma människor att återigen låtsas om som att dessa värderingar inte sprider sig som en tsunami över landet.

Chefen borde sätta ner foten och kasta ut fanskapet.

Jag är inte det minsta religiös, och jag tycker han gjorde helt rätt. Tjejer OCH killar ska ha tröja på sig när det vistas i kollektivtrafik. Men jag har ingen dålig kvinnosyn för det, jag har inget jobb jag är trött på även om jag inte tycker livet är jättekul. Har extremt svårt att se varför föraren borde åka ut, jättebra att någon börjar säga åt hänsynslösa snorungar. Om fler kunde vara som denna förare, kanske vi slapp en massa skit i kollektivtrafiken.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ärligt, jag begrep inte vad du skriver och menar i det jag citerar nu. Kan du förklara vilka "de" är som förvandlat Sverige, vilka "gamlingar" som inte förstår och vilka "de" som skall ta sitt ansvar och hålla käften?
Gamla ”fina ädelsvenskar” som har Magdalena Ribbing som husgud. Gamlingar som missat tåget, som inte kan hantera verkligheten som den ser ut idag. Tyvärr blir jag ledsen när sådana som jag trodde var ”team” visar sig vara lika efterblivna som random muslimer när det gäller umgänget med våra medmänniskor.
Citera
2019-07-29, 15:32
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Schimpanser är det enda djur, förutom människan, som idkar sex för att det är skönt och kul. Och de får göra det med alla honor inom synhåll. Och gör det. Människan, t o m du, borde veta bättre än att låta dina impulser styra. Då är du inte bättre än en schimpans. De löser t o m konflikter med sex.

Du ljuger.

Schimpanshanar får inte ha lov att ha sex med vilken hona som helst när som helst eftersom att dessa honor kan kontrolleras av andra hanar.

Du är oärlig.
Citera
2019-07-29, 15:35
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag är inte det minsta religiös, och jag tycker han gjorde helt rätt. Tjejer OCH killar ska ha tröja på sig när det vistas i kollektivtrafik. Men jag har ingen dålig kvinnosyn för det, jag har inget jobb jag är trött på även om jag inte tycker livet är jättekul. Har extremt svårt att se varför föraren borde åka ut, jättebra att någon börjar säga åt hänsynslösa snorungar. Om fler kunde vara som denna förare, kanske vi slapp en massa skit i kollektivtrafiken.

Hon klädde sig helt okej utefter de väderförhållanden som råder, det har ju Skånetrafik konstaterat. Och jag som sett hennes klädsel på bild kan säga att jag ser tjejer dagligen som går klädda så, hela tiden.
Hon betedde sig inte opassande.

Jag tycker att han ska få lämna jobbet oavsett var han kommer ifrån, oavsett om han är svensk eller arab. Han har gjort sitt, det är min åsikt.
Men jag är övertygad om att han inte är etniskt svensk, att han kört buss i 20 år säger inget. Massinvandringen hit tog fart på allvar fart början av 90 talet. Men är han svensk, så ska han också få lämna!!

Det är inte mindre okej om han är svensk.
Citera
2019-07-29, 15:36
Medlem
Citat:
Chefen frågar honom varför, tror du då han ska svara "det är av religiösa motiv"?
Om han nu vill behålla jobbet så har han nog vett nog att hålla käft när chefen frågar ut honom. Så länge Skånetrafiken eller något vittne inte går ut med att föraren är svensk så köper jag det inte.

Det fanns nog en anledning till att han skickade ut henne från bussen. Man kastar inte ut en person om man inte retat upp sig på något.

Förmodligen har man tänkt att behålla honom, och då är det givetvis inte på sin plats att påstå att motiven är religiösa eller politiska. Man tänker behålla honom och går ut med att det var "en slump". Och PK media köper detta rakt av. Tror inte en sekund på detta!!!

Om han har jobbat där 20år och haft religiösa åsikter så borde ju kollegor och chefer känna till det tycker jag. Jag tror inte, med tanke på frågans laddning, att chefen skulle säga så här, och personen ändå har religiösa motiv. Det är för stor chansning om det skulle komma fram.

20år är lång tid. Det borde märkts.

Men visst vore det värdefull info att få ännu tydligare bild
Citera
2019-07-29, 15:38
Medlem
Citat:
Hon klädde sig helt okej utefter de väderförhållanden som råder, det har ju Skånetrafik konstaterat. Och jag som sett hennes klädsel på bild kan säga att jag ser tjejer dagligen som går klädda så, hela tiden.
Hon betedde sig inte opassande.

Jag tycker att han ska få lämna jobbet oavsett var han kommer ifrån, oavsett om han är svensk eller arab. Han har gjort sitt, det är min åsikt.
Men jag är övertygad om att han inte är etniskt svensk, att han kört buss i 20 år säger inget. Massinvandringen hit tog fart på allvar fart början av 90 talet. Men är han svensk, så ska han också få lämna!!

jag tycker det är konstigt att han kört i 20år och det här inte märkts innan. I synnerhet om han skulle ha en religiös övertygelse. Amanda kan knappast vara den enda lättklädda tjej som åkt hans buss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in