Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Turerna kring hiphopstjärnans häktning är så bisarra att de inte platsat i en roman om sommaren 2019. Men verkligheten maler på.
https://www.svd.se/fallet-asap-rocky-far-min-hjarna-att-explodera
Backa fem år. Föreställ dig att du förklarar för någon hur Donald Trump (USA:s president!) tillsammans med Kanye West och Kim Kardashian sätter press på Stefan Löfven för att ASAP Rocky ska släppas ur ett häkte på Kungsholmen i Stockholm.
Emil Arvidsson på SvD har rätt i en sak: Att den här historien är bisarr. Dock inte av de skäl han framför. Den här historien är istället bisarr för att den belyser hur havererat det samtida Sverige är.
När Carl Bildt och den svenska regeringen 2012 efter "förhandlingar" (läs påtryckningar) fick kommunisterna Martin Schibbye och Johan Persson ut ur etiopiskt fängelse, så var det inget prat i media om påverkan på andra länders rättsväsende. Nu sitter samme Carl Bildt och hela Trump-hatande media och ondgör sig över att Trump vill se en smidig lösning på detta och därför kontaktat Löfvén.
Dessutom så avslöjar den här historien hela asyl-lögnen, vilken är en del av systemhaveriet och svenska makthavares medvetna mål att förstöra Sverige etniskt, socialt och kulturellt. Vilket vi ju iofs redan visste. Det blir bara så tydligt nu. En random afghan hamnar i bråk med en hip-hop-sjärna på besök i stan. Det visar sig att denne random afghan är dömd för massa brott under de 4 år han varit här. Dessutom hade ha nyss tafsat på två tjejer innan han började bråka med ASAP.
Emil Arvidsson anklagar ju ASAP Rocks försvarare för att vara höger. Jag tror han dock missförstått varför människor försvarar ASAP Rocky i det här fallet. Är inte Carl Bildt höger enligt Arvidsson?
Jag är själv konservativ/höger. Jag är till och med rasist. Gillar varken afghaner eller hip-hop-skit. Däremot så har ASAP den moraliska rätten på sin sida i det här fallet. Om han inte har rätten att använda ett visst mått av övervåld för att freda sig, åtala då också alla poliser och väktare som dagligen använder övervåld för att neutralisera bråkmakare och hotfulla personer som inte ger med sig. Hur många personer slås blodiga av polis och väktare varje år vid ingripanden?