2019-07-30, 13:57
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleveneleven
Han åker på semester i Iran samtidigt som han har fått ledigt från skolan av Annie Lööf.. jag hatar det här satans skitlandet..
Det är då sannerligen dags att sålla agnarna ifrån vetet, och ja, jag vet hur det ska gå till!
Citera
2019-07-30, 13:58
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Haha, ingen vit inkomst...
När det gäller inkomstförlusten vill jag understryka att målsägande gör så gott han kan, säger målsägandebiträde. Tyvärr finns ingen möjlighet att få handlingar från arbetsgivaren då arbetsgivaren inte vill kopplas samman med fallet, utan det är hans egna uppgifter.

Men alla löner ska väl rapporteras månadsvis till skatteverket sedan början av året? Har han fått ut lön tror jag det till och med är offentliga uppgifter (?)

Edit: Har han inte börjat jobbet ännu så finns inte uppgifterna såklart. Och det kanske är det som arbetsgivaren säger?
Citera
2019-07-30, 13:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Borde inte Skattemyndigheten ta en närmare titt på detta?

Nej. Killen har inget jobb, det är science-fiction på hög nivå att den här lirare skulle befatta sig med att jobba dom diskare.
Citera
2019-07-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Bara i Sverige kan man begära ersättning för inkomster utan dokumentation och trots att han skulle ha åkt till Iran på semester enligt egen uppgift (även om det i verkligheten kan ha varit terrorträning)

Att nån begär det är väl inte konstigt, för begära kan man ju alltid göra, det sjuka är ju om tingsrätten ändå skulle acceptera det och döma ut nåt belopp mot andra sidans bestridande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Eller hur. Eller också har fanskapet inte betalat en krona i skatt o tjänar svarta pengar utöver de stulna pengar staten ger honom.

Baserat på hans egna uppgifter borde skattemyndigheterna ha på fötterna för att sköntaxera honom.
Citera
Medlem
Det där med att de inte har gjort någon provtagning om afganerna var påverkade, hur lyder logiken? Hade det inte spelat någon roll för hela målet ändå, och det var därför de struntade i det? Eller bara ytterligare specialbehandling av afghaner?
Citera
2019-07-30, 14:00
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Baserat på hans egna uppgifter borde skattemyndigheterna ha på fötterna för att sköntaxera honom.

Antagligen vill ju inte blatterestaurangen han jobbar på heller röja sig av skattetekniska skäl...
Citera
2019-07-30, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men alla löner ska väl rapporteras månadsvis till skatteverket sedan början av året? Har han fått ut lön tror jag det till och med är offentliga uppgifter (?)

Edit: Har han inte börjat jobbet ännu så finns inte uppgifterna såklart. Och det kanske är det som arbetsgivaren säger?

Precis!

Slobodan Jovicic tänker spela up egna klipp för rätten.
Citera
Medlem
kirugumis avatar
Åh fy, nu kan han inte uppge arbetsgivare heller...

Vad VILLE de egentligen när de upprepade gånger gick fram till jänkarna?
Tror inte på att de behövde vägvisning, tror ni de såg att Asap och hans gäng hade pengar o tänkte råna dom?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Nu börjar det bli intressant;

Slobodan Jovicic tänker spela up egna klipp för rätten.
Citera
Bannlyst
Går det få fram namn på nämndemännen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja men du fattar väl vad det är fråga om. Hur svårt är det att ta fram uppgifterna? Istället kommer man med en bullshitförklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in