2019-07-29, 11:21
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Tagen ur tjänst under utredning. Att chaufförerna ska tillämpa sunt förnuft gällande kläder man accepterar är vad företaget gått ut med.

De har gått ut med att hon felaktigt kastades av bussen, de har bett henne om ursäkt offentligt.

"Varken Skånetrafiken eller Nobina har några policys vad gäller klädsel hos våra resenärer och kunder, alla ska behandlas lika och med respekt. Självklart är man välkommen i shorts och linne ombord på våra bussar och tåg.
Vi har startat en utredning kring denna händelse men fram tills den är klar tas föraren tillsvidare ur tjänst. Samtidigt vill vi även be om ursäkt till Amanda som behandlats felaktigt
"

Man får hoppas han får sparken nu också.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-29 kl. 11:25.
Citera
2019-07-29, 11:21
Medlem
Van Nostrands avatar
En intressant aspekt i det hela är ju hur hon hanterar det hela. Hade jag blivit avvisad pga klädsel hade jag förstås blivit ledsen och arg, men jag hade också reflekterat: "fan jag tycker det är snyggt, men det finns alltså människor som tycker jag ser ut som ett jävla fnask (vilket hon faktiskt gör)". Amanda tänker inte så. Och säkert många med henne nu för tiden. Ett tecken i tiden. Universum snurrar runt en själv.
Citera
2019-07-29, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av I-am-a-junkie
Och det svenska folket är ödmjukt multikulturellt!
Nej, i så fall skulle Amanda gått hem och dragit på sig ett tält och lydigt tagit nästa buss. Vilket alltså inte hände.
Citera
2019-07-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
De har gått ut med att hon felaktigt kastades av bussen, de har bett henne om ursäkt offentligt.

"Varken Skånetrafiken eller Nobina har några policys vad gäller klädsel hos våra resenärer och kunder, alla ska behandlas lika och med respekt. Självklart är man välkommen i shorts och linne ombord på våra bussar och tåg.
Vi har startat en utredning kring denna händelse men fram tills den är klar tas föraren tillsvidare ur tjänst. Samtidigt vill vi även be om ursäkt till Amanda som behandlats felaktigt
"

Man får hoppas han får sparken nu också.

Ja, de lägger sig platt eftersom det blev mediadrev och de är rädda för dålig PR. Ej samma som att den anställde formellt faktiskt agerat fel och kan utsättas för disciplinära åtgärder. Givetvis får han ej sparken.
Citera
2019-07-29, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
En intressant aspekt i det hela är ju hur hon hanterar det hela. Hade jag blivit avvisad pga klädsel hade jag förstås blivit ledsen och arg, men jag hade också reflekterat: "fan jag tycker det är snyggt, men det finns alltså människor som tycker jag ser ut som ett jävla fnask (vilket hon faktiskt gör)". Amanda tänker inte så. Och säkert många med henne nu för tiden. Ett tecken i tiden. Universum snurrar runt en själv.
Så kan man ju också tänka. Men skall en svensk ung tjej plötsligt inte få visa "för mycket hud"? Varför då? Detta hade aldrig hänt för 30 år sen! Ingen svensk chaufför hade ens kommit på tanken att ha nån åsikt om en annans klädsel för en bussfärd. Och hade hen det så skulle hen hållit åsikten för sig själv. Det hade inte denna chaufför den goda smaken att göra. Hans ansåg hans förakt för hennes klädsel skulle uttalas offentligt och verkligen ge den här tjejen en knäpp på näsan. Det är INTE hans dotter. INTE hans fru. Med vilken rätt anser du att han hade att vägra henne åka buss?
Citera
2019-07-29, 11:36
Medlem
Celerons avatar
[quote=Egnatankar|68230542]
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Ett virrigt och motbjudande inlägg. Jag förmodar att det är Amanda du pratar om när du säger att hon rapar och petar näsan vid matbordet.

Men när du påstår att "hon" (Amanda?) själv säger att det är hennes vilja som kommer först, så går du för långt. Du antyder att Amanda kräver att få åka buss på vilka villkor som helst, bara villkoren passar henne. Du menar därmed att det är normalt att busschaufförer kastar av personer som är klädda i bh-överdelar och shorts i hett väder, och att Skånetrafiken nu tvingas ändra på den policyn bara för att Amanda vill det.

Det där är rent skitsnack! Var vänlig citera Amanda när hon säger att det är hennes vilja som kommer först, och skicka med en länk till citatet!
Hoppas du är medveten om att det bara är de tre sista meningarna som är "Snauzzers" egna inlägg. Första stycket är mitt inlägg som han blandat ihop i samma citatruta. Så jag håller verkligen inte med om hans nedlåtande syn på henne.
Senast redigerad av Celeron 2019-07-29 kl. 11:39.
Citera
2019-07-29, 11:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Här är ett liknande fall. Skadestånd också.

https://www.dagen.se/muslimsk-kvinna...9?paywall=true

Citat:
Muslimsk kvinna tvingades av buss- nu får hon skadestånd
En muslimsk kvinna från Malmö tvingades stiga av bussen, eftersom hon bar niqab, en huvudduk som bara visar ögonen. Nu får kvinnan, som är i 20-årsåldern, ett skadestånd på 25 000 kronor av bussbolaget Arriva.

Citera
2019-07-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Vilken sten lever du under? Ligger du gömd under en sten i det förfallna Birka?

När det råder värmebölja och är över 30+ ute så faller det sig naturligt att folk går i lättare kläder. Killar går i shorts och t-shirt/linne, tjejer går i shorts/kjol och t-shirt/topp. Alla utan islamister går klädda så i Sverige när det är över 30+. Amanda gick klädd med en kjol och topp, en klädsel som inte urskiljer sig från hur någon västerländsk tjej går klädd i en storstad under den här värmeböljan. Hennes klädsel var inte på något sätt anmärkningsvärd.

Det anmärkningsvärda är att en inskränkt gubbe, med största sannolikhet islamist, kastar av en tjej från sin buss hel tutan godtagbar anledning. Det är just därför som han nu är AVSTÄNGD. Och den djupa roten till hans agerande är att han och många andra islamister som delar hans åsikter anser att tjejer som Amanda är horor mer eller mindre. Det är det stora problemet.

Föraren skulle göra vårt land en stor tjänst om han drog härifrån. Varför inte till sitt misslyckade hemland i tredjevärlden där andra som delar hans efterblivna åsikter befinner sig. Han måste inte bo här, gillar han inte vårt land kan han dra, vi har inte bett honom flytta hit.
Kjol och topp,,? Enligt bilden bar hon en trång bh
Och ett par minimala avklippta jeans där man nästan ser skrevet.
Citera
2019-07-29, 11:47
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så kan man ju också tänka. Men skall en svensk ung tjej plötsligt inte få visa "för mycket hud"? Varför då? Detta hade aldrig hänt för 30 år sen! Ingen svensk chaufför hade ens kommit på tanken att ha nån åsikt om en annans klädsel för en bussfärd. Och hade hen det så skulle hen hållit åsikten för sig själv. Det hade inte denna chaufför den goda smaken att göra. Hans ansåg hans förakt för hennes klädsel skulle uttalas offentligt och verkligen ge den här tjejen en knäpp på näsan. Det är INTE hans dotter. INTE hans fru. Med vilken rätt anser du att han hade att vägra henne åka buss?

Vi har vi ingen aning om hans ursprung. Det kan ha varit en muslim med religös agenda. Det kan ha varit en "vanlig sur gubbe" - utlänning eller svensk.

Han hade ingen rätt att avvisa henne pga kläderna, min kommentar rörde hennes reaktion och inget annat.
Citera
2019-07-29, 11:48
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Ja, de lägger sig platt eftersom det blev mediadrev och de är rädda för dålig PR. Ej samma som att den anställde formellt faktiskt agerat fel och kan utsättas för disciplinära åtgärder. Givetvis får han ej sparken.

Det är spekulationer från din sida, jag bara bekräftar den info som Skånetrafiken har gått ut med. I den kan man konstatera att Amanda behandlats felaktigt, att händelsen utreds och att föraren är tagen ur tjänst.

Förhoppningsvis får han sparken, även om jag inte tror det kommer bli så. Hans värderingar hör inte hemma i det här landet, och han har förbrukat sin roll som förare fullständigt. Man kan inte ha kvar en person som anser att tjejer som går lättklätt när det är 30+ är horor, vilket är PRECIS vad han signalerat med sitt beteende.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-29 kl. 11:52.
Citera
2019-07-29, 11:51
Medlem
Det är tillräckligt med bakterier på lokaltrafiken som det är..det behövs inte också nakna svettiga kroppar att trängas med där.
Citera
2019-07-29, 11:51
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kjol och topp,,? Enligt bilden bar hon en trång bh
Och ett par minimala avklippta jeans där man nästan ser skrevet.

Hon bar enligt Skånetrafiken en helt godtagbar klädsel, eftersom de offentligt bett om ursäkt och även tagit idioten ur tjänst. Så nej, hennes klädsel var inte det minsta oanständig.

Hoppas IQ 75 chauffören blir kickad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in