2019-07-29, 09:57
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-am-a-junkie
Jag tycker det är synd att så många människor riktar sina aggressioner mot just invandrare.

”Det var säkert en muslim”

Jag kan inte fatta att ni människor sitter där hemma på era feta tunpor och nervärderar andra människor, dag in och dag ut!

Ni är fan en skam för det svenska folket!
Och det svenska folket är ödmjukt multikulturellt!

Det är folk som dig som är en skam. Som inte ser vilka effekter värderingar från Mellanöstern har på det svenska samhället, hur islamismen breder ut sig. Som blundar för allt. Jag hatar inte muslimer, jag ogillar inte ens muslimer, jag ogillar islam och dess värdegrund, samt dess destruktiva påverkan på människor.

Ingen svensk förare kastar av en tjej som går klädd precis likadant som majoriteten av yngre kvinnor när det är 30 grader, dvs kjol och topp. Det gör bara någon som anser att folk som går klädda så är horor. Någon som levt här väldigt kort tid och som lever i ett parallellt samhälle. Det är såna värderingar som tvingar flickor att beslöja sig, förbjuder de att gå i byxor, förbjuder de att umgås med killar, och som skapar en skev kvinnosyn hos många yngre vilket resulterar i sexualbrott och kvinnokränkningar i skolor.

Att ta tag i problemen är inte att hata.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-29 kl. 10:00.
Citera
2019-07-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Spännande frågor. Din fråga två lär inte få något svar överhuvudtaget eftersom chauffören kommer neka till att det hänt innan. Förhoppningsvis får han sparken nu i veckan. Den kvinnosynen har inte i offentlig miljö att göra här i Sverige. Ställ din fråga till Skånetrafikens facebooksida så får du ett standardiserat svar att utredning pågår, att chauffören är tagen ur tjänst och att alla är välkomna på Skånetrafikens färdmedel.

För min del har jag upplevt både det ena och det andra i trafiken. Bl a chaufförer som ogenererat sitter och mobilsurfar vid ratten mitt under färd och brinnande rusningstrafik. Inte bara en blick i mobilen, utan surfning under en halvtimme eller mer. Dessa har jag filmat och skickat filmerna till Skånetrafiken. Vid två tillfällen har jag träffat trafikledningen. Tre chaufförer har fått lämna sina jobb. Idioter framför ratten i bussarna är mer legio än undantag.

Well done! Bra gjort av dig! Mer sådant efterlyses! Ta fram mobilerna när chaufförer exv nekar kvinnor att åka!
Citera
2019-07-29, 10:03
Medlem
Vem är chauffören? Har det inte kommit ut något namn ännu?
Citera
2019-07-29, 10:03
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen

nä det är nog dags att införa "klädpolicy" så att alla vet vad som gäller så slipper vi välja buss efter chaufför

Det verkar inte bättre. Den kan med enkelhet utgå från de lagar som fins om förargelseväckande beteende. Om man inte kan bli gripen av polisen får man åka buss. Det betyder i princip att allt är tillåtet utom möjligen kläder som inte täcker vissa kroppsdelar.
Citera
2019-07-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det verkar inte bättre. Den kan med enkelhet utgå från de lagar som fins om förargelseväckande beteende. Om man inte kan bli gripen av polisen får man åka buss. Det betyder i princip att allt är tillåtet utom möjligen kläder som inte täcker vissa kroppsdelar.

Eller så lagstadgar vi att rasfrämlingar inte tilltalar vita människor överhuvudtaget så slipper vi 90% av alla problem i landet.
Citera
2019-07-29, 10:07
Medlem
Carcallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Du kan väl inte med bästa illvilja i världen påstå att dessa jeans är att likställa med trosor! Du har nog inte sett trosor. Amanda har rätt att åka buss!

Vem är busschauffören?
Har han kastat av fler flickor och kvinnor?
Vad har han för förklaring till sitt beteende?
Kommer han få jobba kvar?

Visserligen ser jag dagligen kvinnor som är värre klädda, men hennes shorts går upp till snippan och är lika avslöjande som en mans boxershorts. Varken män eller kvinnor bör visa sig offentligt i underkläder.

Att visa naveln för att det är "för varmt" är en jävligt dålig ursäkt då 1) män klarar sig utmärkt med t-shirts 2) hennes vita mage exponeras för solstrålning 3) kroppen dumpar överskottsvärme via underarmen, inte via magen.
Citera
2019-07-29, 10:10
Nu när man sett bilden så gick orren ännu horigare än man trodde, jaja ännu en @Metoo tjej som ska söka uppmärksamhet Smuts e vad hon e ingen skam alls.
Citera
2019-07-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcalla
Visserligen ser jag dagligen kvinnor som är värre klädda, men hennes shorts går upp till snippan och är lika avslöjande som en mans boxershorts. Varken män eller kvinnor bör visa sig offentligt i underkläder.

Att visa naveln för att det är "för varmt" är en jävligt dålig ursäkt då 1) män klarar sig utmärkt med t-shirts 2) hennes vita mage exponeras för solstrålning 3) kroppen dumpar överskottsvärme via underarmen, inte via magen.
Det spelar ingen roll HUR hon var klädd, hon hade kläder på sig. Och han hade ingen som helst rätt att slänga av henne.

I min historia ovan, ang surfande chaffisar (Dessa har jag filmat och skickat filmerna till Skånetrafiken. Vid två tillfällen har jag träffat trafikledningen. Tre chaufförer har fått lämna sina jobb.) så fick jag en varning av en chef på trafikledningen. Han sa att jag måste vara väldigt försiktig om jag skulle filma nån igen. "De här killarna är farliga. Du måste vara oerhört försiktig. Det är inte ens värt risken". Och detta var en chef på trafikledningen! Min filmning skedde under en tvåårsperiod. De flesta surfar inte, de kastar en blick bara på mobilen.
Citera
2019-07-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Spännande frågor. Din fråga två lär inte få något svar överhuvudtaget eftersom chauffören kommer neka till att det hänt innan. Förhoppningsvis får han sparken nu i veckan. Den kvinnosynen har inte i offentlig miljö att göra här i Sverige. Ställ din fråga till Skånetrafikens facebooksida så får du ett standardiserat svar att utredning pågår, att chauffören är tagen ur tjänst och att alla är välkomna på Skånetrafikens färdmedel.

För min del har jag upplevt både det ena och det andra i trafiken. Bl a chaufförer som ogenererat sitter och mobilsurfar vid ratten mitt under färd och brinnande rusningstrafik. Inte bara en blick i mobilen, utan surfning under en halvtimme eller mer. Dessa har jag filmat och skickat filmerna till Skånetrafiken. Vid två tillfällen har jag träffat trafikledningen. Tre chaufförer har fått lämna sina jobb. Idioter framför ratten i bussarna är mer legio än undantag.

Man ska inte såklart som professionell chaufför surfa, sms/ringa men du verkar ju inte ha ett liv om du på riktigt väljer att sitta o filma chaufförer som gör detta😂 i en halvtimme? Hur har du ens tid att göra det? Vilket tråkigt liv du verkar leva :/

Och att "vissa förare ska du akta dig för" haha va? Är du 12 år? 😂
Citera
2019-07-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whysoserious-
Man ska inte såklart som professionell chaufför surfa, sms/ringa men du verkar ju inte ha ett liv om du på riktigt väljer att sitta o filma chaufförer som gör detta😂 i en halvtimme? Hur har du ens tid att göra det? Vilket tråkigt liv du verkar leva :/

Och att "vissa förare ska du akta dig för" haha va? Är du 12 år och har inget annat för dig?
Jag sitter alltid närmast snett till höger bakom chaffisen. Upptäcker jag att han surfar, självklart filmar jag. Nej, jag filmar inte en halvtimme, det räcker med ett par minuter. Det är trafikfarligt. Han har ansvar för massor av människor, och ändå tar han risken att surfa. Och ja, jag blev varnad, att vara försiktig.
Citera
2019-07-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Där var bilden, tackar! Jag tycker inte det var nån direkt uppseendeväckande klädsel. Jag hade gissat på betydligt värre shorts. Helt klart fel av chauffören här.

Bikini-topp är strandklädsel. Olämpligt på bussen.
Citera
2019-07-29, 10:33
Medlem
Har det framkommit vem som är chaffisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in