2019-07-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är klart jag tror det är som jag skriver.

Det finns t.ex. inga bevis för att afghanasets skärsår inte har orsakats av honom själv, men den viktigaste frågan är att aset förtjänade att bli nedslagen då han aldrig gav sig och att han är en ytterst farlig brottsling som inte ens borde vara i Sverige.

Att han skulle skurit sig själv så? Seriöst?
Sen spelar det ingen roll vem du är, lagen gäller lika för alla här i landet.
Citera
2019-07-28, 20:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det spelar ingen roll för nödvärnsrätten. Om det är rimligt att anta att det kan finnas en kniv så får man använda mycket mer våld.

Det fanns inget för afro amerikanerna här att anta. Dom använde mer våld än vad nöden krävde.
Inte ens dina efterkonstruktioner hjälper
Citera
2019-07-28, 20:07
Medlem
FFL88s avatar
Litar på att Rocky & Co frias på alla punkter och att Jafari aldrig någonsin återvänder från sin semester.
Citera
2019-07-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Att han skulle skurit sig själv så? Seriöst?
Sen spelar det ingen roll vem du är, lagen gäller lika för alla här i landet.

Varför skulle han inte gjort det när han gått till angrepp som så många gånger förut och riskerade ytterligare en misshandelsdom. Detta samtidigt som han sannolikt var så drogad att han inte skulle uppleva så mycket smärta.
Citera
2019-07-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Enligt GW får du en 3 sid. FUP, 500 sidor är troligtvis nytt svenskt rekord för den här typen av ärende:
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12367260

I landet som fortfarande har raslagar är det där med att "alla är lika inför lagen" givetvis bara godhetssignalering i form av en ren lögn, precis som det att "alla människor är lika mycket värda".

1. GW var ovanligt vältalig i tv-rutan. Att en fup för vanliga dödliga blir på 3 sidor och för mr. Rocky på 500 sidor handlar mest om energiåtgång för att vinna och rökridåer för mygel. Är man brottsoffer så är vanligen det bra med en 3 sidors fup då det vanligen leder till en fällande dom medan en 500 sidors fup skapar osäkerheter inför fällning liksom att för komplexa beviskedjor brukar underkännas av domstolarna utom möjligen i högsta rätt då beröringsskräcken för kritik gör att bevis av typ z bevisar x bevisar y bevisar a1, a2 och a3 innebär problemet att beviset faller ifall försvaret sparkar bort någon del i kedjan.

2. Sverige har tillstånd att ha sådana raslagar. Däremot får sådana raslagar inte inverka på privata personers egendomar och rättigheter utan avgränsas till statens egendomar.

3. I Sverige är det EU och Europadomstolen samt vissa BITSar som garanterar likhet inför lagen och inte Sveriges lag. Däremot finns vissa delegeringar. Först i grundlagen gentemot myndigheter och domstolar där de delegeras ansvaret för likheten inför lagen genom beaktande. Detta innebär att de skadeståndsskyldiga ifall de inte tillämpar likhet inför lagen men att de i praktiken inte behöver tillämpa likheten inför lagen. Därefter finns PBL lagen där regeringen Palme först försökte utradera likheten inför lagen varefter regeringen Carlsson överförde ansvaret på saken till myndigheterna och domstolarna varefter regeringen Reinfeldt skrev låt stå på saken i nuvarande version av PBL. Sedan har likställigheten även förelagts kommunerna i och med de ska behandla alla (kommunmedlemmar) lika + några specialfall till.
3.1. I praktiken är alltså likhet inför lagen något som bara existerar under förutsättning att du är en typ miljardär och har en latent miljardsskada som ligger och pyr som domstolen inte vill bli betalningsansvarig för eller 5 myrors principen där myra 1 blir behandlad med likställighet som en funktion av latenta skadeståndskrav hos samtliga myror (kan ju bli miljardskador totalt). Övriga förhållanden har ingen garanti för likhet annat än ifall de går till EU eller Europadomstolen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du har så jävla fel där, Reinfeldt och Alliansen plus miljöpartiet är de som bär ansvaret, Socialdemokraterna har inte rättat till det men den som bär ansvaret är Alliansen då det var de som öppnade upp portarna under perioden 2006-2014 med hela sitt öppna våra hjärtan snack.

Samtidigt som det även var Moderaterna med Carl Bildt som rev Luciabeslutet på 1990-Talet.

Försök inte flytta ansvaret för skiten till de som tog över efteråt.

1. Jag har för mig att det var (S) som undertecknade att Sverige skulle bli ett land av mjölk och honung en gång i tiden. Det finns ju många sätt att åtstadkomma den saken. Alliansen genomförde pacta sunt servanda helt enkelt. Så nu är Sverige ett land av mjölk och honung. Man kan bara rekommendera herrarna att smaka och njuta innan någon annan gör det.

2. Nu är det verkligen färdigflashbackat!
Citera
2019-07-28, 20:11
Medlem
Fanfars avatar
Finns FUP:en tillgänglig någon annanstans än på minfil.com? Jag lyckas inte ladda ner den därifrån - anslutningen avvisas ständigt.
Citera
2019-07-28, 20:11
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Litar på att Rocky & Co frias på alla punkter och att Jafari aldrig någonsin återvänder från sin semester.
Så hade det gått till i ett seminormalt land. I ett normalt land hade aldrig Jafari släppts in och tillåtits uppehålla sig från första början. Sverige är huvudstaden i Clown World.
Citera
2019-07-28, 20:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Varför gjorde inte afghanen det då?
Ingen aning. Du får fråga honom. Jag diskuterade att ringa polisen i förhållande till den så kallade "livvaktens" professionalism. Någon sådan diskussion har jag inte engagerat mig i gällande afghanen.
Citera
2019-07-28, 20:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Williamssons agerande har diskuterats i detalj och en av detaljerna som framhållits är att det för en livvakt ter sig rationellt att flytta sitt skyddsobjekt från en potentiellt farlig situation till en säker plats när en sådan farlig situation uppstår. Ett sätt hade varit att ringa polisen eller att sätta sig i en bil, en taxi till exempel. Då sådant agerande, för många i tråden, utgör basal kunskap och handlande hos människor som arbetar med personskydd samtidigt som den typen av åtgärder saknades, har man blivit förvånad över att en så rik artist har så uppenbart inkompetent skydd. Detta är relevansen.
Ja det bör sannerligen vara en lärdom för artister som riskerar hot. Anställ inte din biffigaste polare som livvakt. Anlita istället någon som är utbildad och/eller har erfarenhet. En riktig säkerhetskonsult hade lagt ner afghanen och kopplat ett grepp och frågat om denne inte möjligen tycker det vore en bättre idé att avlägsna dig därifrån och inte släppt greppet förrän han fått en nöjaktigt svar. Det första en säkerhetsansvarig ska göra är väl att ta reda på hur man tillkallar polis i det land man besöker.
Citera
2019-07-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ingen aning. Du får fråga honom. Jag diskuterade att ringa polisen i förhållande till den så kallade "livvaktens" professionalism. Någon sådan diskussion har jag inte engagerat mig i gällande afghanen.

Uppenbarligen ville inte afghanen göra det då han hellre ville trakassera Rocky & Co.
Citera
2019-07-28, 20:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Uppenbarligen ville inte afghanen göra det då han hellre ville trakassera Rocky & Co.
Jag har inte påstått att afghanen har velat ringa polisen. Jag vet inte varför du citerar mig.
Citera
2019-07-28, 20:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Dom här satans hazarerna har förpestat tillvaron tillräckligt nu. T.ex. Uppsala station och Upplands Väsby station. Langar och går på heroin. De finns i tusental och vår regering behandlar dom som om de vore vår framtid. Sverige är kört och det är bara att planera att lämna sitt land efter 60 år. Fy fan!

Edit: Hade jag hamnat i ASAPs situation hade jag garanterat fått spendera resten av mitt liv i fängelse.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2019-07-28 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in