2019-07-19, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja och domstolen beslutade precis att detta är normalgraden av misshandel. Ej grov.

Så det gäller nu. Är iallafall det brottet han sitter häktad för.

Så lät det inte tidigare idag, då var det grov misshandel de sa. Sedan rubricerade de om det igen.
Med tanke på hur de ändrar fram och tillbaka är hur åklagare rubricerar det irrelevant för diskussionen, relevant är hur det bör rubriceras.
Citera
2019-07-19, 15:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Svensk lag gör det.
Jag utgår ifrån den till domstol beslutat annat.
Du backar alltså från ditt påstående att brottsrubriceringen är ändrad till grov misshandel?
Citera
2019-07-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Att varken videomaterialet eller stillbilderna visar ingenting mer än att ASAP kastar afghanen på marken....

T.om. en blind apa ser det, därmed är dina uttalanden extremt humoristiska.
Din första mening är väldigt knepigt utformad. Ser den rätt ut enligt dig?

Du sa att du inte kunde urskilja ASAP på stillbilden. Jag sa att rätten nog kommer följa alla deltagare i videon och att de kan komma ha tillgång till videomaterial av bättre kvalité än den ni sitter och tuppar om här.

Vad sägs som att inte vara så redbull-stinn när du kommenterar? Uppfattas som väldigt pubertal-trotsigt.
Citera
2019-07-19, 15:31
Medlem
Provokatörs avatar
Snacka om att svensk media är trollfabrikanter av historiska proportioner.

Först går dom ut med att ASAP är häktad fast han bara är anhållen.

Sen upprepar dom att BO är svensk.

Sen håller dom inne med att vi har att göra med ännu en ny åklagare.

Sen rapporterar dom felaktigt om att han häktas på den allvarligare brottsmisstanken.

Tack för att vi har ett tänkande och granskande forum som Flashback vid händelser som denna. Men jag tycker synd om alla vanliga mediekonsumenter som dagligen förs bakom ljuset av vår förljugna journalistkåren.

/Provokatör
Citera
2019-07-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du backar alltså från ditt påstående att brottsrubriceringen är ändrad till grov misshandel?

Den var det tidigare idag, media gick själva ut med det.
Sedan ändrade de om det igen uppenbarligen.
Citera
2019-07-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Din första mening är väldigt knepigt utformad. Ser den rätt ut enligt dig?

Du sa att du inte kunde urskilja ASAP på stillbilden. Jag sa att rätten nog kommer följa alla deltagare i videon och att de kan komma ha tillgång till videomaterial av bättre kvalité än den ni sitter och tuppar om här.

Vad sägs som att inte vara så redbull-stinn när du kommenterar? Uppfattas som väldigt pubertal-trotsigt.

Vad pratar du om? Av bilderna som har länktas, så syns varken spark eller slag ifrån ASAP och isåfall från våran sida är det omöjligt att anse att det är grov misshandel.... Det enda som syns är när ASAP kastar kastrullhuvudet...
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så lät det inte tidigare idag, då var det grov misshandel de sa. Sedan rubricerade de om det igen.
Med tanke på hur de ändrar fram och tillbaka är hur åklagare rubricerar det irrelevant för diskussionen, relevant är hur det bör rubriceras.

Så du anser att vad du tycker är mer relevant än hur domstolen rubricerar? Okej. Noterat med ett leende.

Leif GW var ju helt chockad och kallade det för fantasier när det rubricerades som grov misshandel. Jag känner på mig att har större erfarenhet än dig att titta på dessa rubriceringar och hur lagen är.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks

Åklagaren kommer ange brottsrubricering när han väcker åtal idag begärde han bara förlängning av förundersökningen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag håller på Anne Ramberg. Den häktning som ASAP fått utstå samt de vidunderliga inkomstförluster han gjort står inte i proportion till brottet.

Och det där med att hävda flyktfara är inte heller rättsligt riktigt bedömt, enligt henne.

Heja Anne Ramberg.

Du menar alltså att det svenska rättssystemet skall ta hänsyn till personers inkomst när de beslutar om häktning och utdömande av fängelsestraff? En bankdirektör bör alltså få straffrabatt för att han har högre inkomst?
Citera
2019-07-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Du borde stängas av. Helt vidrigt skrivet. Rasistiskt!

Vad menar du? Är det inte negrar kanske?? Du menar att negrar är en annan ras?
Senast redigerad av Bacto 2019-07-19 kl. 15:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så du anser att vad du tycker är mer relevant än hur domstolen rubricerar? Okej. Noterat med ett leende.

Leif GW var ju helt chockad och kallade det för fantasier när det rubricerades som grov misshandel. Jag känner på mig att har större erfarenhet än dig att titta på dessa rubriceringar och hur lagen är.

Ja då de rubricerat det fel två gånger själva kan de lika gärna rubricera det fel de två andra? Eller?

Utgå från svensk lag så har rocky gjort sig skyldig till grov misshandel.

Leif GW hah. Den tomten. Han som anser att rocky inte ens borde anhållits trots att Rocky har 2 månaders planer framöver att inte vistas i Sverige och är inte svensk medborgare.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar alltså att det svenska rättssystemet skall ta hänsyn till personers inkomst när de beslutar om häktning och utdömande av fängelsestraff? En bankdirektör bör alltså få straffrabatt för att han har högre inkomst?

Nej självklart skall det inte vara på det viset endast i korrupta länder som sådant existerar och tack och lov är inte svenskt rättsväsende korrupt ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in