2019-07-28, 19:10
Medlem
Drapåtrissors avatar
En intressant version där BO i princip görs ansvarslös för händelseförloppet. Men hur trovärdig är den historien?
https://imgur.com/a/NJ2oPKi
Citera
2019-07-28, 19:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
En hazar hade dom.

Så lika vattentäta bevis som att alla finnar bär kniv med andra ord?
Citera
2019-07-28, 19:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I fall målsägande skall yrka på ersättning för de förstörda hörlurarna så lär han visa upp kvitto på inköp av desamma.

Hur många sparar kvittot? (genuin fråga, för jag har själv inte kvar mitt kvitto för mina hörlurar)
Citera
2019-07-28, 19:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
En sak är säker, aphanen har ej betalat lurarna.

Vad har du för bevis för detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Titta på tillgängligt videomaterial och läs om Mustafa Jafaris tidigare brottslighet !

Efter en lång provokation där Mustafa Jafaris inleder bråket med att upprepade ggr slå livvakten så försvarar sig Asap och hans gäng. Det råder nog ingen tvekan om att de använde mer våld än vad nöden krävde men ändrar ingenting vad det gäller Mustafas skuld. Den grabben är ju fö sedan tidigare dömd för misshandel där han själv använt kniv samt för snatteri och narkotikarott.

Var i videomaterialet ser man att Rocky eller någon ur hans gäng använder en flaska eller något annat som kan orsaka skärsår ?

Mest troligt är att det sk offret har haft som mål att få ut ett fett skadestånd också möjligt att deras plan va att lura iväg deras offer för att med något större gäng råna dem.

Här finns länkar till Mustafas tidigare bravader:
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?

Tidigare straff spelar inte roll här, ett brottsoffer skall ses som ett brottsoffer även om denne skulle vara ledare för ett brottssyndikat.
Citera
2019-07-28, 19:17
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Om man nu på fyllan, med en halväten mosbricka i handen, råkar slå en antagonist som trakasserat mig på byn. - kan jag också få en utredning på 600 sidor och bästa advokat som finns att tillgå. För vi är ju lika inför lagen enligt svetsarn eller är jag bara en vanlig WT bondlurk som genererar ca 3 sidor Fup?
Enligt GW får du en 3 sid. FUP, 500 sidor är troligtvis nytt svenskt rekord för den här typen av ärende:
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12367260

I landet som fortfarande har raslagar är det där med att "alla är lika inför lagen" givetvis bara godhetssignalering i form av en ren lögn, precis som det att "alla människor är lika mycket värda". Om alla människor var lika mycket värda så hade aldrig mördare och våldtäktspedofiler hamnat i fängelse eftersom att de hade varit lika mycket värda som fysiker och läkare. Flyktingar hade aldrig fått gratis pengar och bostäder eftersom att de hade varit lika mycket värda som arbetande svenskar, och singelkvinnor från Colombia hade haft lika lätt att få uppehållstillstånd som ensamma hazarhannar o.s.v.
Citera
2019-07-28, 19:17
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Säger inte heller att någon förtjänar att dö så vi är nog extremt eniga där!

Som sagt, min poäng är den att ASAR och Mustafa är bägge pundare och antingen föredetta eller fortgående langare ovanpå att bägge har en historia av våldsamheter.

Så skit som slår skit, det är ganska vanligt och hade ASAP inte varit en kändis så hade absolut ingen brytt sig.

Det är den samma simpla moment 22 retorik som gäller för alla offer.

Har provocerat, varit stöddig mot fel person, slår säkert sin fru, djävla sopa, karma...

Det är därför som det går åt helvete med Sverige.
Citera
2019-07-28, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om Afghanen sägs inte har spår av trovärdighet kan man säga säga samma sak om ASAP. Drogförsäljning egen uppgift(dömd?), misshandel (pleabargin), misstänkt våldtäkt vid 13års ålder (egen uppgift och misstänkt misshandel 2-3 gånger av olika kvinnor. Sedan finns SMS diskussioner som inte är så bra för ASAP.
Hm, Jo. (Förutsatt att det du skriver stämmer). Jag måste ju erkänna att den inledande attacken som aldrig fångades på film, där livvakten sägs lyfta upp och kasta afghanen i halsen, förändrar hela händelseförloppet, om det stämmer. Det är inte alls ett tecken på det tålamod som de försöker visa upp på de egensläppta filmklippen.

SMS diskussionen har inte jag sett, har du? Återigen, när användes flaskan?

Fortfarande mycket som är konstigt här.
Senast redigerad av RobRoys 2019-07-28 kl. 19:26.
Citera
2019-07-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
GW har varit lite mer svamlig än vanligt i det här fallet. Från början gjorde åklagaren allt fel enligt honom men tittar man på dagens nyhetsmorgon i TV4 så är det delvis andra tongångar:

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12367260

Dessutom, är det bara jag som tycker att han verkar påverkad? Hans ögon ser helt borta ut och det är ju nästan så att han sluddrar. Jag trodde att han brukade ha sin vita period över sommarhalvåret men värmen gjorde det kanske extra frestande att ta ett par stärkande groggar.

Nu har han ju kunnat ta del av FUP och har därmed kunnat sätta sig in i fallet. Min uppfattning är att han inte är påverkad mer ivrig och att han finner en slags underhållning i detta.

Jag reagerade att inför lagen är vi def olika. Denna utredning har fått mer resurser än ett mord. De flesta fall likt detta utreds ej. Då har bo ändå varit mer misshandlade och krävt mer vård. De sitter häktade för ett brott som inte kommer ge annat än villkorlig och böter enligt GW.
Citera
2019-07-28, 19:20
Medlem
Citat:
Vad har du för bevis för detta?

Tidigare straff spelar inte roll här, ett brottsoffer skall ses som ett brottsoffer även om denne skulle vara ledare för ett brottssyndikat.

Nej det är inte helt korrekt. När en person (läs afghanaset) har begått grov misshandel tidigare säger det något om hans karaktär och sannolikheten att det är han som är skyldig.
Citera
2019-07-28, 19:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej det är inte helt korrekt. När en person (läs afghanaset) har begått grov misshandel tidigare säger det något om hans karaktär och sannolikheten att det är han som är skyldig.

Spelar ingen roll, alla skall vara lika inför lagen och det gäller även om du är yrkeskriminell eller om du är en präst, ett brottsoffer ska inte behandlas sämre för vad denne har gjort tidigare i sitt liv, då rättsväsendet skall vara opartiskt.
Citera
2019-07-28, 19:23
Medlem
Zilvios avatar
Citat:

Som i det här fallet när det är han själv som inleder en misshandel av Rockys livvakt ?
Citera
2019-07-28, 19:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Nu har han ju kunnat ta del av FUP och har därmed kunnat sätta sig in i fallet. Min uppfattning är att han inte är påverkad mer ivrig och att han finner en slags underhållning i detta.

Jag reagerade att inför lagen är vi def olika. Denna utredning har fått mer resurser än ett mord. De flesta fall likt detta utreds ej. Då har bo ändå varit mer misshandlade och krävt mer vård. De sitter häktade för ett brott som inte kommer ge annat än villkorlig och böter enligt GW.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att skiten hade blivit utredd om det inte vore för film materialet som lades upp hos både TZM och på ASAPs egna instagram.

Hade det inte funnits filmmaterial så hade det nog hamnat på samma hög som många, många andra fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in