2019-07-28, 19:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Som i det här fallet när det är han själv som inleder en misshandel av Rockys livvakt ?

Du menar som sker efter att livvakten lyfter upp honom i strupen/nacken med båda händerna och slänger iväg honom?
Citera
2019-07-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Spelar ingen roll, alla skall vara lika inför lagen och det gäller även om du är yrkeskriminell eller om du är en präst, ett brottsoffer ska inte behandlas sämre för vad denne har gjort tidigare i sitt liv, då rättsväsendet skall vara opartiskt.

Att alla ska vara lika inför lagen innebär att baserat på vad du har gjort ska du dömas lika som andra som gjort samma sak. Men din karaktär spelar in i bedömningen av hur sannolikt det är att du är skyldig eller inte.
Citera
2019-07-28, 19:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Att alla ska vara lika inför lagen innebär att baserat på vad du har gjort ska du dömas lika som andra som gjort samma sak. Men din karaktär spelar in i bedömningen av hur sannolikt det är att du är skyldig eller inte.

Pratar inte om skyldighet här utan rollen som brottsoffer, det skall inte spela någon roll vad du har gjort tidigare i ditt liv om du blir utsatt för ett brott.

En gängmedlem som blir misshandlad, rånad osv skall behandlas på exakt samma sätt som vilken annan individ som helst som blir utsatt för samma brott.

Skulle polisen börja hantera folk annorlunda baserat på deras bakgrundshistorier så är vi inte långt ifrån att börja ha folk som tar lagen i sina egna händer och börjar döda eller skada folk godtyckligheten.
Citera
2019-07-28, 19:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är inte nog med att alla är lika inför lagen, det är också så att det inte finns något politiskt inflytande över polisens, åklagarens eller domstolarnas arbete. Åtminstone i teorin men i verkligheten ser vi att detta är en stor fet lögn.
Inte ens i teorin är domstolarna fria från politiskt inflytande då det är de politiska partierna som utser nämndemännen. Detta hindrar dock inte etablissemanget och deras shills från att blåljuga och säga att det inte finns något politiskt inflytande över domstolarna.
Citat:
Vad har du för bevis för detta?
Som sagt, du har inte rätt att fråga efter bevis då du själv inte har presenterat några bevis för dina grundlösa påståenden.
Citera
2019-07-28, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Nu har han ju kunnat ta del av FUP och har därmed kunnat sätta sig in i fallet. Min uppfattning är att han inte är påverkad mer ivrig och att han finner en slags underhållning i detta.

Jag reagerade att inför lagen är vi def olika. Denna utredning har fått mer resurser än ett mord. De flesta fall likt detta utreds ej. Då har bo ändå varit mer misshandlade och krävt mer vård. De sitter häktade för ett brott som inte kommer ge annat än villkorlig och böter enligt GW.

Detta är helt klart en märklig omständighet. Varför denna överdrivna utredning? Är man bara ute efter att rädda sitt eget anseende efter att ha tagit ut fel kurs redan från ruta ett?
Sverigebilden!?
Citera
2019-07-28, 19:31
Medlem
Citat:
Pratar inte om skyldighet här utan rollen som brottsoffer, det skall inte spela någon roll vad du har gjort tidigare i ditt liv om du blir utsatt för ett brott.

En gängmedlem som blir misshandlad, rånad osv skall behandlas på exakt samma sätt som vilken annan individ som helst som blir utsatt för samma brott.

Skulle polisen börja hantera folk annorlunda baserat på deras bakgrundshistorier så är vi inte långt ifrån att börja ha folk som tar lagen i sina egna händer och börjar döda eller skada folk godtyckligheten.

Om han är ett brottsoffer eller en brottsling är inte svart eller vitt utan en bedömning av sannolikheten för olika saker och där kommer bedömning av hans karaktär och historia in.
Citera
2019-07-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att skiten hade blivit utredd om det inte vore för film materialet som lades upp hos både TZM och på ASAPs egna instagram.

Hade det inte funnits filmmaterial så hade det nog hamnat på samma hög som många, många andra fall.

Va!? Hade ASAP Rocky lagt ut det hela på sitt insta. Det var ju inte så begåvat. Tror inte det hade blivit någon utredning heller. Ojoj.
Citera
2019-07-28, 19:32
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att skiten hade blivit utredd om det inte vore för film materialet som lades upp hos både TZM och på ASAPs egna instagram.

Hade det inte funnits filmmaterial så hade det nog hamnat på samma hög som många, många andra fall.

Jag tycker alla ska vara överens om att den riktiga brottslingen i det här fallet är "tjock-steffe" Löfvén som öppnat flodportarna för all sköns folk som påstår sig vara flyktingar.

Löfvén är vidare ansvarig för att inte upprätthålla lagen genom att rensa stockholms gator från lösdrivare som provocerar laglydiga medborgare så till den grad att det blir tvungen att ta till våld för att få slut på provokationen.

Det här sänder signaler till alla immigranter att det är fritt fram att trakassera turister , svenskar ja alla möjliga laglydiga vanliga medborgare utan konsekvenser annat än att de blir belönade om någon skulle lacka ur.
Citera
2019-07-28, 19:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Som sagt, du har inte rätt att fråga efter bevis då du själv inte har presenterat några bevis för dina grundlösa påståenden.

Du menar mina "påståenden" som att livvakten lyfte upp afghanen och kastade iväg honom?

Finns FUP:en från sidan 222 har jag för mig.

Eller vad sägs om mitt "påstående" om att det inte fanns några vittnen som såg någon kniv?

Det är bara o läsa hela FUP:en, det nämns aldrig att någon såg en kniv.
Citera
2019-07-28, 19:33
Medlem
Vad ni har gagglat på här,

Såhär är det:
Det spelar ingen roll vem av de inblandade som är mest idiot eftersom det är misshandeln man utreder.

Alla sverigehatare i tråden som skriver om hur jävla dåligt landet är, korrupt med mera med mera, hej på er! För er info ska jag berätta att Sverige är ett av de mest rättsäkra länder som finns.
Korruption inom rättsväsendet är fantasier hos rättshaverister och foliehattar.
Sverige är en demokrati och en av de bästa i världen dessutom. Ni som menar att politikerna förstör landet verkar glömma bort att vi har röstat och det är den här politiken svenskarna helst vill ha. Kanske inte detsamma som du vill men likväl är det så en demokrati fungerar.

Vill man kasta hazarer i havet och allt vad folk tycker man borde göra, för er passar det ju perfekt att gå med i IS eller flytta till valfri öga-för-öga, anarki whatever plats.
Citera
2019-07-28, 19:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Jag tycker alla ska vara överens om att den riktiga brottslingen i det här fallet är "tjock-steffe" Löfvén som öppnat flodportarna för all sköns folk som påstår sig vara flyktingar.

Löfvén är vidare ansvarig för att inte upprätthålla lagen genom att rensa stockholms gator från lösdrivare som provocerar laglydiga medborgare så till den grad att det blir tvungen att ta till våld för att få slut på provokationen.

Det här sänder signaler till alla immigranter att det är fritt fram att trakassera turister , svenskar ja alla möjliga laglydiga vanliga medborgare utan konsekvenser annat än att de blir belönade om någon skulle lacka ur.

Du har så jävla fel där, Reinfeldt och Alliansen plus miljöpartiet är de som bär ansvaret, Socialdemokraterna har inte rättat till det men den som bär ansvaret är Alliansen då det var de som öppnade upp portarna under perioden 2006-2014 med hela sitt öppna våra hjärtan snack.

Samtidigt som det även var Moderaterna med Carl Bildt som rev Luciabeslutet på 1990-Talet.

Försök inte flytta ansvaret för skiten till de som tog över efteråt.
Citera
2019-07-28, 19:36
Medlem
Citat:
Du menar mina "påståenden" som att livvakten lyfte upp afghanen och kastade iväg honom?

Finns FUP:en från sidan 222 har jag för mig.

Eller vad sägs om mitt "påstående" om att det inte fanns några vittnen som såg någon kniv?

Det är bara o läsa hela FUP:en, det nämns aldrig att någon såg en kniv.

Det är väl ingen som har påstått att någon såg en kniv heller men det som sagt är att det fanns goda skäl att misstänka att afghanen hade kniv och att Rocky var rädd för det vilket framgår i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in