Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Det låter som du känner folk som var på festen. I så fall borde väl du kunna ta reda på vilka som var med i taxin hem med HA och UA. Som framgår av tråden 2018 så har källor placerat KM tillsammans med H C*rdesj* f.d G*stafsson där alternativt UAs pojkvän numera man. Låter som ngt du kan få bekräftat eller dementerat.
All min information kommer ur tråden samt ur filmer och radioprogram om fallet. Jag har tolkat tråden så att ingen med säkerhet vet att KM alls var på festen? På samma sätt har jag tolkat det som att ingen placerar JohLa där. Har jag fel på den punkten?
PWs syster lär vara där, vilket betyder att JohLa kan vara ensam hemma. KM skall även han ha varit ute ensam, om jag förstått saken rätt.
Jag vet inte vilka de fyra personerna är som bartendern placerar tillsammans med Helena, två i direkt samtal och två i närheten. Många placerar KM i sällskapet, men vilka är de andra.
Om tre personer förhörts, kan det vara så att just dessa tre förhörts pga sin närvaro på Statt, dvs att TS + KM talar med Helena medan JohLa och hans bror är i närheten? Det är bara en tanke.
Vi har så många namn i tråden så det går att bygga ett fall mot snart sagt alla. Rätt som det är kommer väl en teori som placerar självaste Herr Uggla på mordplatsen.
Jag har försökt luska ut TS identiet, men går bet. Kan han kopplas till KM eller någon av bröderna La?