2019-06-12, 20:56
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Jag tror att det var användaren Badboy rider (eller om det var någon annan) som skrev tidigt i tråden av BW:s mamma hade varit fruktansvärt orolig för vad hennes son hade haft för sig den där natten, att hon inte visste om hon kunde lita det som han sade om natten. Kan BW:s mamma vara något slags hemligt, konstruerat alibi? Den här tanken är onekligen oerhört intressant! Och som sagt: Varför var BW:s mamma så orolig för sonens förehavanden? Hon måste ha haft en känsla.

Rent spekulativt skulle man kunna få intrycket av att BW sökt alibi av sin morsa...Men att hon sagt nej av naturliga orsaker att så gör inte en mamma (ljuger). Ja, det verkar mycket sjukt.
Citera
2019-06-12, 21:00
Medlem
Det har pratats om hela tiden att hon antagligen haft följe med gm hem eller åkt bil någon bit av vägen..om jag förstått det rätt.
Men skulle det inte kunna vara fullt möjligt om gm kanske blivit nobbad vid något tillfälle under kvällen och sen väntat på henne vid stigen, där de tydligen alltid brukade gå hem och man även kunde köra in med bil. Att de helt enkelt genskjuter och väntar på henne där...?
Citera
2019-06-12, 21:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Han brukade vara där, ”dretfull” allt som oftast. Knappast i körbart skick i så fall. Men i Helenas egna ålder, tillgång till båt..Dock låg hans bostad åt fel håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det skulle vara intressant att få reda på hur väl hörda de (samt den enas bror) är. De ska ju båda ha haft tillgång till båt.

Dessutom kan man undra om hyrbilen, som ska ha lämnats tillbaka till bilfirman (som ägdes av den enes familj) blodig och lortig, har undersökts.

Jag tror också att sannolikheten att åtminstone TB var på Stadt den aktuella kvällen/natten, är ganska så stor.

Gällande AL och TB kan vi lätt räkna in tillgång till båt och sommarställen ute vid Torsö.
Citera
2019-06-12, 21:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tror det senare, även om han inte säger det i klartext. Han trycker även på att ”det fanns med en bil” och ställer sig klart tvekande till att hon gick (hela vägen) hem.

Tidigare har han också sagt att det finns starka band mellan gm (inte nödvändigtvis släkt), de är i Helenas egna ålder och hon känner dem väl. Lägg därtill att de haft tillgång till ”samma” båt och ”fanns med under kvällen”.

Utifrån GW:s teori kan inte listan bli så lång..Däremot väldigt kännbar.

Flera ur ”Lockerud/Bråten maffian” kan i så fall strykas. Hon kände väl inte de ”väl”? Ex. sådana herrar som PN och ER?

Tror, så som jag har fått det till mig, att hon kände TB och AL närmare än PN och ER. De två först nämnda ska ha haft tillgång till samma båt. Om det kan bekräftas att de båda var på Stadt denna kväll/natt, så blir de än mer intressanta.
Citera
2019-06-12, 21:01
Medlem
”Är det ingen som ska åt mitt håll”, var en av de sista meningarna hon sa inne på Stadt.

Kände hon sig trots allt obekväm med att gå ensam hem? Besvärad av någons närmanden?
Citera
2019-06-12, 21:03
Medlem
Undrar hur fam törs bortse från GWs killar och hans orubbliga slutsats? Tänk om det senare visar att han har rätt och de medvetet inte släppte fram honom?

Eller är de så säkra på att det är pilot?
Tänker att deras reaktion tyder på att de vet vilka GW åsyftar och det är det som präglar deras uppfattning.
Hur kan de annars våga bortse från dem...
Hur blir det om kalla fall ev senare också pekar åt samma håll som GW eller anser de det som omöjligt?
Undrar...
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tror det senare, även om han inte säger det i klartext. Han trycker även på att ”det fanns med en bil” och ställer sig klart tvekande till att hon gick (hela vägen) hem.

Tidigare har han också sagt att det finns starka band mellan gm (inte nödvändigtvis släkt), de är i Helenas egna ålder och hon känner dem väl. Lägg därtill att de haft tillgång till ”samma” båt och ”fanns med under kvällen”.

Utifrån GW:s teori kan inte listan bli så lång..Däremot väldigt kännbar.

Flera ur ”Lockerud/Bråten maffian” kan i så fall strykas. Hon kände väl inte de ”väl”? Ex. sådana herrar som PN och ER?

Mmm, kännbar är väl rätta ordet.
Citera
Medlem
Citat:
Min fetning: Jag tror att det var användaren Badboy rider (eller om det var någon annan) som skrev tidigt i tråden av BW:s mamma hade varit fruktansvärt orolig för vad hennes son hade haft för sig den där natten, att hon inte visste om hon kunde lita det som han sade om natten. Kan BW:s mamma vara något slags hemligt, konstruerat alibi? Den här tanken är onekligen oerhört intressant! Och som sagt: Varför var BW:s mamma så orolig för sonens förehavanden? Hon måste ha haft en känsla.

Det är väl BW's mamma som är hans alibi? Även hon som var brovittnet? Eller är jag ute och cyklar? Då ber jag om ursäkt i så fall
Citera
2019-06-12, 21:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tror, så som jag har fått det till mig, att hon kände TB och AL närmare än PN och ER. De två först nämnda ska ha haft tillgång till samma båt. Om det kan bekräftas att de båda var på Stadt denna kväll/natt, så blir de än mer intressanta.

Av de som kan passa in på GW Perssons beskrivning, ligger väl just AL och TB allra närmast till hands.
Citera
2019-06-12, 21:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Undrar hur fam törs bortse från GWs killar och hans orubbliga slutsats? Tänk om det senare visar att han har rätt och de medvetet inte släppte fram honom?

Eller är de så säkra på att det är pilot?
Tänker att deras reaktion tyder på att de vet vilka GW åsyftar och det är det som präglar deras uppfattning.
Hur kan de annars våga bortse från dem...
Hur blir det om kalla fall ev senare också pekar åt samma håll som GW eller anser de det som omöjligt?
Undrar...

Jag tror också att det kan vara så att systrarna/familjen vet/förstår vilka två killar som GW syftar på. Han behöver inte ha sagt det rakt ut, men utifrån hans ev. frågor till dem osv, så kanske de förstår. Att systrarna verkar så emot GW:s hypotes kan då bero på att de vägrar tro att deras vänner kan ha gjort något så hemskt mot deras syster. De kan också vara övertygade om att det är MMPG, kanske av anledningar som vi inte känner till.
Citera
2019-06-12, 21:16
Bannlyst
Vet att bröderna B-hagens mor drev Duka-butiken(heter nog Önska idag). Ligger i hörnet mitt emot gamla Systembolaget. Där finns också tillgång till en parkering på innergården ut mot Kungsgatan. En intressant detalj möjligen.
Citera
2019-06-12, 21:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Av de som kan passa in på GW Perssons beskrivning, ligger väl just AL och TB allra närmast till hands.

Ja, alternativt att han tror på en av dem tillsammans med en annan.

GW skriver i sin bok att de två killarna åkte ut från stan till det ställe (ställen?) de skulle till. Som jag minns det, så bodde inte TB norrut mot Torsö, men sommarstugan fanns ju (fadern bor väl där permanent i dag?) och vissa bor ju i sina sommarstugor under sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in