2019-07-28, 00:09
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Som Iran målar in sig i nuläget, så lutar slutet åt att bli destruktivt snarare än konstruktivt.

Hur målar Iran in sig? Iran följde ingången överenskommelse. Iran kapade ingen oljetanker. USA drog sig ur överenskommelsen som t o m EU ville hålla fast vid. Storbritannien i rollen som USA:s underhuggare kapade en iransk oljetanker.
Citera
2019-07-28, 00:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Hur målar Iran in sig?

Varje gång de trollar Väst så har de storys som ingen utanför Iran kan köpa.
Att de ändrar sig stup i kvarten gör inte saken bättre precis.

De försöker spela samma PsyOp-spel som Väst kör, men eftersom deras teknik och taktik är 20 år gammal jämfört med Väst, så gör de alltid bort sig.

De är lite som Nordkorea och Ryssland. De enda som går på deras storys är deras egna medborgare, men bara så länge man kan isolera medborgarna från omvärldens influenser.

Citat:
Iran följde ingången överenskommelse.

och USA bröt den, men EU stannade kvar, men trots det så kapade Iran en EU-anknuten oljetanker.
Varför tog de inte en amerikansk? USA are the bad guys in this mess and Iran KNOWS it.

Citat:
Storbritannien i rollen som USA:s underhuggare kapade en iransk oljetanker.

Yep, och om denna konflikt skall få en icke-militär lösning så måste Storbritannien helt enkelt lämna tillbaks tankern.

Min gissning är att Boris (Storbritanniens ryska Handler) kommer att göra allt för att så inte sker.
Citera
2019-07-28, 00:23
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
och USA bröt den, men EU stannade kvar, men trots det så kapade Iran en EU-anknuten oljetanker.
Varför tog de inte en amerikansk? USA are the bad guys in this mess and Iran KNOWS it.

Iran valde en UK-reggad för att UK kapade en iransk till att börja med. Det började alltså med att Storbritannien kapade en iransk tanker.
Citera
2019-07-28, 00:53
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Det enda som spelar roll för framtiden är vem som fortsätter.
https://www.algemeiner.com/2019/05/30/hamas-leader-admits-group-receiving-iranian-military-and-financial-support/

samt vem som avslutar det hela, och hur.

Som Iran målar in sig i nuläget, så lutar slutet åt att bli destruktivt snarare än konstruktivt.
Iran har faktiskt gjort en del vad det gäller samarbetet med samfundet. Ha klart för dig att Iran är det enda landet som i en konstruktiv anda samarbetat med organet gällande sina reaktorer. Inget annat land har hittills haft ett sådant samarbete. Det kan vi tyvärr inte avskriva när vi bedömer saken i helhet.

Vill du prata om konstruktiva strävan kan du bara kolla på statistiken i förhållande till Saudiarabien som vi aldrig isolerar. Någonstans så faller ju allt om man inte är rättvis. Som nu, UK har beslagtagit Irans fartyg och sedan vill man spela mobbning. Varsågod, omvärlden ser på. Det spelet kommer Iran att vinna med lätthet.
Citera
2019-07-28, 00:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Iran valde en UK-reggad för att UK kapade en iransk till att börja med.

Iran gjorde dock sin trollhemläxa otroligt dåligt, vilket resulterade i att de knep en svenskägd tanker, and that's fucking embarrassing.
Som luttrat nättroll och med mångårig erfarenhet av att slåss emot ryska- och kinesiska betaltroll, så är jag uppriktigt sagt besviken över Irans backstory för sin trollning av Väst.

They could have done so much better, had they only put some time and effort into it.
Så länge de tar troll-instruktioner från Putin, så är de för alltid dömda att förlora.
Putin spelar Iran som en hårdrocksgitarr, som tyvärr alltid brinner upp vid konsertens slut (u see? 20 year old infotactics).

Citat:
Det började alltså med att Storbritannien kapade en iransk tanker.

Yep, men vinnaren av konflikter är aldrig den som startar det hela. Vinnare är den som avslutar det hela (på ett sätt som är så smart att det får motståndarsidan att se helt imbecill ut).
The Biggest Brains wins, and Iran simply doesn't seem to have any of their own.
Citera
2019-07-28, 01:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Iran har faktiskt gjort en del vad det gäller samarbetet med samfundet.
Ha klart för dig att Iran är det enda landet som i en konstruktiv anda samarbetat med organet gällande sina reaktorer. Inget annat land har hittills haft ett sådant samarbete. Det kan vi tyvärr inte avskriva när vi bedömer saken i helhet.

Jag är faktiskt en av de få Anti-Iranister som faktiskt tycker att Iran borde få utveckla kärnvapen om de så vill.

The Battle for Superiority will not be won through military might.

Intellektuellt Kapital är vad som vinner i slutändan.
Där förlorar Iran stort, då deras nuvarande inrikespolitik främjar Blind Tro snarare än Intellektuell Utveckling. That's gonna come back and bite'em pretty hard in the future.
Citera
2019-07-28, 02:31
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Jag är faktiskt en av de få Anti-Iranister som faktiskt tycker att Iran borde få utveckla kärnvapen om de så vill.

Jag ser mig själv som selektiv rasist (mot judar och araber, dock ej mot svarta, röda, gula, perser, indier m fl) och anser precis som du att Iran (och andra länder) borde få utveckla kärnvapen. Att juden, som redan har kärnvapen, och araben, som missat alla chanser man haft, inte anser det är helt irrelevant.

Citat:

Nej, vapenmakt och landmassa är fortfarande kung och kommer att så förbli.

Citat:
Där förlorar Iran stort, då deras nuvarande inrikespolitik främjar Blind Tro snarare än Intellektuell Utveckling. That's gonna come back and bite'em pretty hard in the future.

Intellektuellt kapital som vårdas, ja. Inte som i dagens västvärld där det korrumperar, demoraliserar och är samhällsförstörande p g a bögerier och PK. Där vinner länder som Iran, stort, i längden. Mest av alla vinner forna Östeuropa och gula Asien minus Kina.

För övrigt borde alla i tråden se följande klipp. Så här lät det i rysk TV i dagarna när den falske juden Yaakov Kedmi (Khazar), tidigare israelisk underrättelseofficer med ryska rötter, uttalar sig om Iran. Ca 10 minuter långt. Som vanligt sionistiskt "double speak", så tolka det som ni vill.

Yakov Kedmi: Tehran Doesn’t Need Nukes, Content to Wait Until They Are Absolutely Necessary!
https://www.youtube.com/watch?v=6wuhj8PQauo
Citera
2019-07-28, 02:43
Medlem
Saab88s avatar
Citat:

Jag vet inte om man kan dra sådana förhastade slutsatser om en nation. Tänker mest på historiska utmaningar som en nation klarar sig igenom. Något måste ju ha funnits där som gjorde att de vann och finns kvar. Vad tror du?

Jag måste också tillägga att sjöröveri och avtalsbrott (syftar på kärnavtalet JCPOA), i varje fall inte är tecken på ett intellektuellt kapital.
Citera
2019-07-28, 02:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nej, vapenmakt och landmassa är fortfarande kung och kommer att så förbli.

Så länge man kan hålla sin egen befolkning fängslad inom den.
Iran börjar dock tappa denna förmåga då deras kontroll över sina medborgares internetaccess är på nedgång.

Citat:
Intellektuellt kapital som vårdas, ja. Inte som i dagens västvärld där det korrumperar, demoraliserar och är samhällsförstörande p g a bögerier och PK.

Did you seriously just play the Gay-card?

För HELVETE mannen, fattar du inte att det kortet just avslöjade dig som 20 år bakom Väst?

Använd inte Homo-propaganda som bevis i fortsättningen är du snäll.
It'll only hurt your cause.

Citat:
För övrigt borde alla i tråden se följande klipp.

Sluta lura dig själv. Alla människor har olika sätt att se på videoklipp. Själv förväntade jag mig att ALLA som såg "911 - In Plane Sight" skulle omvändas DIREKT bara se såg videon, men... Kritiska hjärnor ställde följdfrågor som aldrig kunde besvaras från oss som promotade videon, så... Det rann ut i ökensanden, på samma sätt som Din video gör Nu.

Lär av oss Äldre. Vi har redan Gjort alla de misstag som Du nu föredrar att Upprepa.

That's why I hate Iran. They do everything I've already Done and Failed with.
De är som en oresonlig mardröm som alltid kommer tillbaks och påminner en om ens misslyckade försök att genomföra världsförändring via den sedan länge fallerade "Quick Fix"-ideologin.
Citera
2019-07-28, 03:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag vet inte om man kan dra sådana förhastade slutsatser om en nation. Tänker mest på historiska utmaningar som en nation klarar sig igenom. Något måste ju ha funnits där som gjorde att de vann och finns kvar. Vad tror du?

Hur långt tillbaks i historen anser du att vi kan gå innan vi börjar bli allt för OT?

Citat:
Jag måste också tillägga att sjöröveri och avtalsbrott (syftar på kärnavtalet JCPOA), i varje fall inte är tecken på ett intellektuellt kapital.

Väst piskar dock inte sina ungdomar på gatorna för osedlighetsbrott, vilket Iran gör.

Vi kan Börja Där.
Länder som piskar sina tonåringar på gatan för osedlighetsbrott löper mindre risk att utvecklas intellektuellt än länder som inte gör det.
That's an evolutionary fact.

I väst avrättar Darwin folk som tittar mer in sin mobiltelefon än på omgivningen. I Iran avrättar Darwin de som tittar mer i en bok än på Verkligheten.
Staten i Iran kräver boktittande som dekret. Väst har inga dekret som förordrar mobilanvändning före verklighetstittande = Iran will die before the West does.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-07-28 kl. 03:06.
Citera
2019-07-28, 03:11
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Så länge man kan hålla sin egen befolkning fängslad inom den.
Iran börjar dock tappa denna förmåga då deras kontroll över sina medborgares internetaccess är på nedgång.

I regionen, som är den viktigaste faktorn (geografi) är man fortfarande den starkaste spelaren vid konventionella väpnade konflikter. Iran förfogar över ganska stark "fire power" som kan nå alla tänkbara fiender inom minuter. Det kommer att kosta på att anfalla Iran, konventionellt (och det är bara med USA-hjälp detta kan ske). Lyssna på den falska juden i klippet, han vet.

Citat:
Did you seriously just play the Gay-card?

För HELVETE mannen, fattar du inte att det kortet just avslöjade dig som 20 år bakom Väst?

Använd inte Homo-propaganda som bevis i fortsättningen är du snäll.
It'll only hurt your cause.

Homosexualitet och politisk korrekthet är sjukdomar som förstör det västerländska intellektuella kapitalet som historiskt sett bara har den japanska intellektuella kapitalet för sig. Detta är fakta och om detta inte motarbetas så kommer västerlandet vara moraliskt och etiskt bankrutt inom ett årtionde. Då tar forna Östeuropa över rollen som moralisk fyr i närområdet, om detta inte redan inträffat, vilket jag tror. 20 år bakom är egentligen minst 10 år före.

Citat:
Sluta lura dig själv. Alla människor har olika sätt att se på videoklipp. Själv förväntade jag mig att ALLA som såg "911 - In Plane Sight" skulle omvändas DIREKT bara se såg videon, men... Kritiska hjärnor ställde följdfrågor som aldrig kunde besvaras från oss som promotade videon, så... Det rann ut i ökensanden, på samma sätt som Din video gör Nu.

Lär av oss Äldre. Vi har redan Gjort alla de misstag som Du nu föredrar att Upprepa.

Det var därför som jag skrev att "juden" alltid kör med "double speak", så tolka det som ni vill. Jag är dock 100% övertygad om att varken Trump eller Pentagon kommer att starta ett krig mot Iran. Trump har muren och miljarder dollar i huvudet just nu samt vägen till november 2020 och återvalskampanjen. Han kommer med största sannolikhet att sparka Bolton innan året är slut. Det är så han vinner i slutändan.

Citat:
That's why I hate Iran. They do everything I've already Done and Failed with.
De är som en oresonlig mardröm som alltid kommer tillbaks och påminner en om ens misslyckade försök att genomföra världsförändring via den sedan länge fallerade "Quick Fix"-ideologin.

Perser är bra människor trots att de är muslimer. De har åtminstone mer självbevarelsedrift än många européer.
Citera
2019-07-28, 03:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
I regionen, som är den viktigaste faktorn (geografi) är man fortfarande den starkaste spelaren vid konventionella väpnade konflikter. Iran förfogar över ganska stark "fire power" som kan nå alla tänkbara fiender inom minuter.

I know. Jag liksom Du, har tillgång till insiderinfo gällande Irans dolda kapacitet.
There's nothing You know that I don't.

Citat:
Det kommer att kosta på att anfalla Iran,

Indeed. Frågan är vad det kommer att kosta i framtiden att Inte Anfalla Nu?

Citat:
Lyssna på den falska juden i klippet, han vet.

You should Know Better than to Play The Jew-card right now.
Are you here to embarrass Iran, or are you here to Help It?

Citat:
Homosexualitet och politisk korrekthet är sjukdomar som förstör det västerländska intellektuella kapitalet

So, you're here to hurt Iran.
Thanks for the clarification.

Citat:
om detta inte motarbetas så kommer västerlandet vara moraliskt och etiskt bankrutt inom ett årtionde.

enligt Religiös Dogma vars främsta mål är att förinta intellekt.

Utgår man dock ifrån att Religion är påhitt, så vinner dina argument ingen mark vare sig Nu eller i Framtiden.

Citat:
Jag är dock 100% övertygad om att varken Trump eller Pentagon kommer att starta ett krig mot Iran.

Det krävs inte speciellt mycker trollning av Putin via Iran för att spraka igång ett krig mellan Iran och USA samt EU.
Putin spelar Iran som en nickedocka just nu, och Du är ett utmärkt exempel på det.

Citat:
Perser är bra människor

Yep. Trump är dock en komplett idiot, och Putin är ett geni, varpå Iran kan komma att få betala priset för maktkampen mellan Trump och Putin.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-07-28 kl. 03:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in