2019-07-27, 23:51
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det där med politiken bredde du på lite väl mycket. Läs rekvisitet: "För oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten".
Se här:
https://svjt.se/svjt/1999/568
Där behandlas just de fall du hänvisade till, och man resonerar kring just precis det jag skrev. Det visste jag eftersom jag läst artikeln tidigare. Den är väl läsvärd gällande rättstillämpningen av förargelseväckande beteende med politiska inslag, eftersom det är däri den tar avstamp och problematiserar. För övrigt förargelseväckande beteende är resonemanget inte adekvat.

Citat:
Ditt snack om att ALL offentlig urinering (Förargelseväckande beteende) oavsett publik är skitsnack! Läs:
https://www.gd.se/artikel/vad-ar-forargelsevackande-beteendehttps://www.svd.se/kissa-pa-allman-plats-kan-vara-okej
https://www.op.se/artikel/sa-sager-lagen-om-att-kissa-offentligt
Har inte sagt att all offentlig urinering är förargelseväckande beteende, läs om och läs rätt! Men offentlig urinering kan vara förargelseväckande beteende, även utan publik. Och därmed faller ditt resonemang om en stor publik eller stor grupp människor församlade, och särskilda tillfällen.

Jag har påpekat detta ett flertal gånger. Juridiskt resonemang är inte din starka sida.
Citera
2019-07-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det kan faktiskt vara förargelseväckande beteende att ha en mycket högljudd diskussion eller ett gräl på stan.
Det förargelseväckande beteendet i att ränna runt på stan och daska tjejer i baken är tämligen självklart. Det är ett opassande beteende som skapar oro och irritation hos omgivningen, en oro och irritation som snabbt kan sprida sig. Bara det att Rocky & Co. irriterades rejält av det och ville få stopp på det uppfyller rekvisitan, och då bör en anmälan tas upp och utredas. Det är inte svårare än så. Och givetvis är det samtidigt ofredande och sexuellt ofredande. Det ena utesluter inte det andra här, men vid en dom gäller domen för det grövsta brottet vilket då är sexuellt ofredande. Om det utreds, åtalas och dömas alltså.

Så, nu har jag förklarat. Du har fortfarande inte förklarat varför "allmänheten" måste vara en stor grupp människor vid ett särskilt tillfälle, när att kissa mot en husvägg mitt i natten utan publik en två poliser är förargelseväckande beteende enligt många domar. Dessutom enligt många upptagna anmälningar när urinerandet upptäckts först efteråt. Det förargelseväckande beteendet beskrivs då som att fastighetsägaren blir upprörd och lukten stör förbipasserande.

Men snälla, söta, rara vän! Tolka lagen och se syftet med lagen!! Det kan absolut vara så att vissa delar i att diskutera högt eller dylikt SKULLE KUNNA rymmas under Förargelseväckande beteende.
Men inte när det är en konflikt/diskussion mellan två påverkade parter, där det knappt är högljutt, det är runt 22-tiden och inte speciellt mycket folk runt omkring.

NEJ!? Daska tjejer i baken är Sexuellt ofredande och eftersom Sverige har "Förbud mot dubbelbestraffning" så kan du inte ha både Sexuellt ofredande och Förargelseväckande beteende mot samma brott!

"Uppfyller rekvisitan" ...rekvisita har man på teatrar!
Citera
2019-07-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Se här:
https://svjt.se/svjt/1999/568
Där behandlas just de fall du hänvisade till, och man resonerar kring just precis det jag skrev. Det visste jag eftersom jag läst artikeln tidigare. Den är väl läsvärd gällande rättstillämpningen av förargelseväckande beteende med politiska inslag, eftersom det är däri den tar avstamp och problematiserar. För övrigt förargelseväckande beteende är resonemanget inte adekvat.

Har inte sagt att all offentlig urinering är förargelseväckande beteende, läs om och läs rätt! Men offentlig urinering kan vara förargelseväckande beteende, även utan publik. Och därmed faller ditt resonemang om en stor publik eller stor grupp människor församlade, och särskilda tillfällen.

Jag har påpekat detta ett flertal gånger. Juridiskt resonemang är inte din starka sida.

Måste fråga: Hittar du NÅGOT rättsfall som påminner om detta fallet och stödjer ditt påstående?
Märkligt nog hittar jag bara offentliga urineringar, nakenbad, utesex, störande vid nationaldagar, visat bröst på demonstrationer. Måste ju finnas NÅGONTING som stödjer detta?
Citera
2019-07-28, 00:09
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
"Uppfyller rekvisitan" ...rekvisita har man på teatrar!
Jag ber om ursäkt för min telefons autocorrect. Inte alltid jag upptäcker vad den hittar på. Rekvisiten ska det vara.
Citera
2019-07-28, 00:16
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Men snälla, söta, rara vän! Tolka lagen och se syftet med lagen!! Det kan absolut vara så att vissa delar i att diskutera högt eller dylikt SKULLE KUNNA rymmas under Förargelseväckande beteende.
Men inte när det är en konflikt/diskussion mellan två påverkade parter, där det knappt är högljutt, det är runt 22-tiden och inte speciellt mycket folk runt omkring.

NEJ!? Daska tjejer i baken är Sexuellt ofredande och eftersom Sverige har "Förbud mot dubbelbestraffning" så kan du inte ha både Sexuellt ofredande och Förargelseväckande beteende mot samma brott!
Återigen. Läs! Vad! Jag! SKREV!!!
Jag har inte blandat in dubbelbestraffning, så släng dina jävla halmgubbar i komposthögen nu!!!

Jag skrev att offentligt daska tjejer i baken kan vara ofredande, sexuellt ofredande och förargelseväckande beteende samtidigt, INTE att man blir straffad för alla tre brotten. Men man kan åtalas för alla tre, och ett åtal kan innehålla alternativa åtalspunkter. Fälls man så får man straffet för det grövsta brottet man fälls för, alltså ingen dubbelbestraffning. Istället får man i praktiken straffrabatt då man inte alls straffas för de lindrigare brotten.

Principiell argumentation (vilket utgör en god del av utövad juridik) verkar du ha stora svårigheter med.
Du har nått botten för länge sedan och börjat gräva.
Senast redigerad av PlutoJ 2019-07-28 kl. 00:19.
Citera
2019-07-28, 00:17
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Måste fråga: Hittar du NÅGOT rättsfall som påminner om detta fallet och stödjer ditt påstående?
Märkligt nog hittar jag bara offentliga urineringar, nakenbad, utesex, störande vid nationaldagar, visat bröst på demonstrationer. Måste ju finnas NÅGONTING som stödjer detta?
Om inte vore detta ett utmärkt pilotfall för att pröva saken.
Citera
2019-07-28, 00:41
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det som hände var att den 11/7 fick snuten svar från NFC om att ingen av de misstänktas DNA fanns på flaskhalsen, tidigare hade dom även fått negativt på fingeravtryck. Detta fick dom veta på e.m den 11/7 och tog bara timmen efter beslut om att då göra husrannsakan hos deras manager på Grand hotell, vilket verkligen ger ett desperat intryck, besluten går att se i fup:en

Inte bara DNA från de misstänkta saknas - de utomstående vittnena som var på plats hävdar samstämmigt att inga trasiga flaskor används som tillhygge. Däremot hävdar någon att en flaska kan ha nått den kriminella s k BO i tumultet - den kriminella s k BO själv hävdar på plats att han fick den i ryggen men i förhör har han ändrat det till att flera slår honom i huvudet och ansiktet med flaskor. Hans kumpan höjer insatsen till att 6st personer ska ha misshandlat den kriminella s k BO med flaskor! Men vem som eventuellt skulle ha använt eller kastat en flaska på BO kan ingenting i FUP svara på.

Värt att påpeka är också att Den rasistiska kriminella s k BO själv pekade aldrig ut ASAP Rocky som MGM förrän han fått se TMZ-videon. Källa: (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Något som nämns under "Särskilda frågeställningar" (FUP, s. 156) från Rättsmedicinalverket daterat 15/7 är följande teori:
Vänster arm: kan dessa skador ha åsamkats av att en av de misstänkta hade glas under sin sko och att han (av misstag) trampar på/går på underarmen med sin kroppstyngd på målsägandes underarm när målsägande ligger ned?
Som skrivits många gånger i tråden - det är uppenbart att ASAP Rocky med entourage endast agerat i den omfattning som de behövt för att freda sig. Att man låtit det här fallet där BO endast har ringa skador (enligt åklagare själv) ta ovanligt många turer handlar uteslutande om att det är regeringens utvalda folk som är målsägande! Det i sig är också rasistiskt.

Att ens tro att det finns en känd rapartist som bemödar sig skära en nobody som inte gjort något mer än utgöra ett direkt hot (dvs det handlar om att freda sig - inte om någon vendetta), det faller på sin egen orimlighet. Rasisterna i tråden har bestämt hävdat att detta är rimligt enbart för att MGM är afroamerikaner! Nedanstående inlägg av ASAPRocky själv (FB-medlemmen, inte rapguden) innehåller så mycket mer förnuft än hatsidan, och skrevs i trådens begynnelse.

Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Hahaha kul! Från aftonbladet, bra källa på att en av världens kändaste rappare skulle ha skurit eller haft någon i närheten som gjort detta, spetorna har väl gått hem och skurit sig själva lite efter att ha blivit påpucklade när dom inser hur äckliga dom är eller nej vänta, dom kommer fortsätta bete sig likadant nästa helg och nästa helg.

Asap och co borde hyllas världen över för att ha gjort en lång resa enbart för att underhålla och bidra men också slå dessa avskum vilket inte dess befolkning lyckas med.

Vidare:

Citat:
Man kan nämligen se på dokumentet att dom inte "vittjat" hans iPhone på "normalt" sätt. Här finns också sen den översättning som en tolk i USA gjort på vad afghanen egentligen sa som var av typen afghansk gatuslang. Vid 02:30 Asaps egen video sägs översatt från afghanska, " one kick and one punch and we got them". Alltså en uträknad modell för att sen kunna kräva skadestånd, klassiskt i vissa länder där nu Sverige har anslutit sig...

Jag har för mig denna översättning var uppe i tråden tidigare, i annat fall så var det uppe på Twitter samma dag som FUPen kom.
Teorin om att den kriminelle s k BO sökte skadestånd har hägrat sedan trådens begynnelse - dock tyvärr inte tillräckligt ofta. Det är en bra alternativ teori om varför den kriminelle s k BO så påstridigt förföljer ASAP Rocky med entourage.
Som tidigare sagt, det är en skandal att den kriminelle s k BO bara får en fråga (i FUP, s.291) om varför han inte lämnat ASAP Rocky med entourage ifred (på vilket han ger som svar att han var nyfiken! "jag bara undrar varför han beter sig så" - vilket inte ger några följdfrågor. Samtidigt ställs ASAP Rocky med entourage mot väggen med flertalet frågor om varför de inte lämnade regeringens utvalda folk ifred. Det är en äckligt rasistisk poliskår och rättsväsende som visar sina fulaste sidor i FUPen.

Citat:
Vi kan nog räkna med att svenska advokaten kommer att ta upp detta.
Problemet med denna tråd är att 98% inte ens läst fup:en ordentligt, utan postar bara massa bajs.

Håller med. Det är uppenbart att det finns medlemmar som är här i aktivt syfte att göra tråden oläsbar. Flera av dessa medlemmar spammar tråden med nonsens eller ställer samma dumma frågor som redan besvarats om och om igen - utan att själva någonsin bidra med något som för diskussionen framåt.

Statens maktmissbruk i det här fallet berör såklart många - men det är knappast slump att relevanta frågeställningar som skulle kunna föra tråden framåt begravs och lämnas obesvarade av samma återkommande medlemmars nonsensinlägg. Bra frågor som dyker upp i tråden lämnas ibland obesvarade under flera dagar tills de dyker upp igen - detta pga all skit som inte för tråden framåt som skrivs.
Citera
2019-07-28, 00:49
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
"Dawod sedan kommer fram till honom och undrar vad
som hänt. Mustafa berättar vidare att han då pekar ut den kraftiga killen och säger att han
blivit slagen av den kraftiga killen. Mustafa berättar att hans vän då säger till honom att de
ska gå därifrån. Men Mustafa säger då till sin vän att de tagit sönder han hörlurar och att de
tagit runt hans hals, varför ska de gå därifrån. Mustafa berättar att han då istället vill ringa
polisen. Därför har han sin telefon framme för att kunna ringa polisen."

Ren lögn från början till slut - där man har instuxat av advokater vad att säga!!!

När var detta förhöret?

Den 4/7 - dvs efter häktningen av rapguden ASAP Rocky med entourage den 2/7. (FUP, s. 292)
Citera
2019-07-28, 00:51
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Japp, helt sinnessjukt detta. De som fortfarande hävdar att Sverige inte är ett korrumperat land vill antagligen ha det korrumperat, för så blind kan ingen vara.

Så är det. Som jag sagt sedan starten - det enda som kan förklara den här rättscirkusen är politik. Det handlar om att markera politiskt mot rapguden med entourage att man rör inte regeringens utvalda folk. Det är grovt rasistiskt - men Sverige är också ett land med en grovt rasistiskt stat.

Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Börjar lukta skunk nu när vi ser till aktörerna i soppan utanför MAX och bakom kulisserna.

På sidan 140 i fup:en drar Mustafas advokat Magnus Strömberg järnet med att klaga på att sjukhuset och polisen inte dokumenterat skadorna korrekt. Sen har vi en holmgång med olika tydande av Mustafas skador och Mustafa själv kutar som en besatt till olika vårdcentraler för att få olika intyg på samma skador. Sen rakar sig Mustafa i huvudet för att få fram skadorna tydligare vilket bara är skrapsår....

Sen får man se i protokollen att den suddiga film där Asap kastar Mustafa i backen är tagen med en iPhone X av Khadra Mohammad, samma brud som sen skickar in filmen till TMZ. Sen visar polisen upp högupplösta stillbilder från Appelbegsgatan som ska vara en videofilm typ "tagning 2" som aldrig skickades till TMZ, men som visar hur Mustafa då ska sitta på trottoaren och få hjälp av brudarna medans ASAP:s gäng går bort mot Sveavägen.

Den sekvensen finns inte någonstans i fup, MEN stillbilder från denna "tagning 2" visar då närbilder på Mustafas skador. Så Khadra började alltså dokumentera Mustafas skador i detalj förutom att sälja tagning 1 till TMZ och jakt runt pelaren med mycket skak....

Redan i ambulanser anger Mustafa att GM är en "kändis"....
Mustafas polare höll sig sedan gömd tills den 20/7....
Polisen tog högupplösta foton på Mustafa:s skador den 2/7-timmar innan dom sen häktade Asap.
Men polisen kunde alltså inte agera trots att de redan 50min efter larm visste att det var ASAP....
Mustafa reste sig sekunder efter 1:a kastet och sen var det jakt runt pelaren med mera stryk...

Magnus Strömbergs mail sid 140 är väldigt genomskinlig i att allt handlar om kommande skadestånd, och hur sur han blev när sjukhuset S:t Göran tog halvtaskiga bilder + Mustafas vårdcentrals-turne till Fridhemsplan-Skärholmen m.m.

Och nu har ju Strömberg ännu större problem då flaskhalsen som skulle bli trumf, visade sig sakna både fingeravtryck och DNA från de misstänkta. Någon idé på att kolla upp målsägaren i detta lyser helt med sin frånvaro så hela utredningen visar klart att man gjort allt för att kunna nagla ASAP och inte ens svävat tanken på att även kolla upp målsägaren trots att han är daktad från tidigare brott.....

Ser vi till hela utredningen saknar den nog motstycke jämfört med andra misshandelsfall som sker på kvällen i city, när vi har poliser som åker till Norrköping, eller en buss med 4 poliser + bandspelare som åker hem till Khadra väl sent i utredningen, hela utredningen luktar i praktiken halvpanik beroende på de resultat som man fick fram + en åklagarcirkus som närmar sig Assange-fallet.

I Assangefallet överklagade man 1:a åklagaren nedläggning av "våldtäkt", som då togs upp igen...
Varför har inte Asap:s ombud överklagat nedläggningen av Mustafas agerande...

Sen har primadonna-cirkusen nypremiär, med ny-gamla deltagare....

Mårten Schultz började twittra om "absolution" sent igår-något som Flashback haft uppe i snart 1 vecka.
Carl Bildt, f.d landsförrädare som senast påstod att det inte gick att förhöra Assange på en ambassad, det tyckte däremot HD som satte en blåslampa i arslet på Mariannen Ny, f.d överåklagaren som sen raderade sina tjänstemail som hon fått från FBI...

Det är skunk i detta....

Bra genomgång - om sagt det luktar skunk. Vill särskilt poängtera:

Citat:
På sidan 140 i fup:en drar Mustafas advokat Magnus Strömberg järnet med att klaga på att sjukhuset och polisen inte dokumenterat skadorna korrekt. Sen har vi en holmgång med olika tydande av Mustafas skador och Mustafa själv kutar som en besatt till olika vårdcentraler för att få olika intyg på samma skador. Sen rakar sig Mustafa i huvudet för att få fram skadorna tydligare vilket bara är skrapsår....

Reagerade själv på detta. Den kriminella s k BO har uppenbarligen bara fått skrapsår - som sagt påminner det om vad skateboardåkare åsamkar sig själva när de far omkull på asfalt.
Att man desperat försöker visa att man blivit misshandlad när man inte blivit det (t ex försöker få tidigare skador att verka orsakade i den här händelsen) det tycker jag ger tyngd till att den kriminella s k BO hela tiden varit ute efter skadestånd.
Som jag skrev från början - sånt borde inte premieras! Men kanske att den rasistiska svenska staten inte tycker det är "mer än rätt" eftersom den rasistiska kriminella s k BO tillhör regeringens utvalda folk.

Citat:
Men polisen kunde alltså inte agera trots att de redan 50min efter larm visste att det var ASAP

Här vill jag korrigera dig. Det är inte uppgiften från Mustafa som leder till att ASAP Rocky först misstänks (han pekade inte ens ut ASAP Rocky som MGM innan han sett TMZ-videon! - källa: (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.). Det tog inte 50 minuter utan en tredjedel så lång tid! Läs händelserapporten i FUP med start s.5. - Polisen pekar ut ASAP Rocky redan efter 14 minuter!.

Nedan ett urval ur händelserapporten
EN NEDSLAGEN PÅ BACKEN 2019-06- 30 21:53:45 +0 min
MÄ LIGGER MED KOMPISAR RUNT SIG 2019-06-30 21:54:52 +1 min
"KÄNDISAR FRÅN USA" ÄR DET SOM HAR GJORT DET 2019-06-30 21:59:49 +6 min
DE SKA HA KONSERT OCH DE SOM HAR GJORT DETTA SKA VARA NÅGRA KÄNDISAR ???
2019-06-30 22:00:12 +6 min
31-9250 Påbörjat uppdrag 2019-06-30 22:00:42 +6 min
UTPEKAD GM: ASAP ROCKY 2019-06-30 22:07:46 +14 min
31-9210 SÖKER AV BRUNKEBERGS TORG OCH ETT HOTELL DÄR DE EV KAN BO 2019-06-30 22:21:52 +28 min
31-9110: KOMMER JOBBA VIDARE PÅ GM. OCH ATT HITTA HONOM. 2019-06-30 22:30:54 +37 min
Notera ovan att MGM eftersöks redan efter en kvart (mindre än 30 min efter larm).

BONUSteori : att ASAP Rocky med entourage inte förhörs och häktas förrän efter sin konsert efter två dygn tyder på att staten velat orkestrera det hela på fler nivåer än man brukar.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-28 kl. 01:36. Anledning: gjorde tiderna mer tydliga
Citera
2019-07-28, 00:57
Medlem
Hanif Bali @hanifbali

Folk har svårt att få ihop varför BO i ASAP Rocky målet återkommande gick fram och tillbaka sällskapet. Jag har en gissning.

Han beskriver i förhör att han identifierade sällskapet som ”killar från Afrika”.

I just området runt Max/Kungsan har ju västafrikanska gäng sålt droger. Sättet de agerar är att du går fram till dem, de går bort med dig, en tar pengarna, den andra levererar produkten.

Inte omöjligt att den höga BO ville ha påfyllning av sitt rus.

Just även runt Hötorget har jag sett liknande handel men vet ej om det är lika omfattande som runt Max/Kungsan. Uppenbart gillar de att bedriva affärer runt nattöppna snabbmatsställen.

Kan ha varit så att han tagit deras instruktioner på att gå bort som en bekräftelse på att affären blir av och sen blir förundrad över att ingen av dem följer med - därefter återkommer för att återigen bli ivägskickad.

Storyn om att han ”frågade var hans kompis var” köper jag ej

Men istället för ett västafrikanskt langargäng är det en amerikansk artist som försöker hyra elscootrar.

Han lyfts bort av vakten och resten känner ni till.

Frågan är: Varför gjorde polisen ej ett drogtest av BO? Man kan ju se att han är helt bäng på alla video.

https://twitter.com/hanifbali/status/1154876547754528769
Citera
2019-07-28, 01:18
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hanif Bali @hanifbali

Folk har svårt att få ihop varför BO i ASAP Rocky målet återkommande gick fram och tillbaka sällskapet. Jag har en gissning.

Han beskriver i förhör att han identifierade sällskapet som ”killar från Afrika”.

I just området runt Max/Kungsan har ju västafrikanska gäng sålt droger. Sättet de agerar är att du går fram till dem, de går bort med dig, en tar pengarna, den andra levererar produkten.

Inte omöjligt att den höga BO ville ha påfyllning av sitt rus.

Just även runt Hötorget har jag sett liknande handel men vet ej om det är lika omfattande som runt Max/Kungsan. Uppenbart gillar de att bedriva affärer runt nattöppna snabbmatsställen.

Kan ha varit så att han tagit deras instruktioner på att gå bort som en bekräftelse på att affären blir av och sen blir förundrad över att ingen av dem följer med - därefter återkommer för att återigen bli ivägskickad.

Storyn om att han ”frågade var hans kompis var” köper jag ej

Men istället för ett västafrikanskt langargäng är det en amerikansk artist som försöker hyra elscootrar.

Han lyfts bort av vakten och resten känner ni till.

Frågan är: Varför gjorde polisen ej ett drogtest av BO? Man kan ju se att han är helt bäng på alla video.

https://twitter.com/hanifbali/status/1154876547754528769
Vilken fattig jävel som försöker kamma poäng på amerikanskt vis. Ser man på bilder av BO i FUP så kan du se blåmärken på halsen eventuellt ifrån just upplyftningen. Att tro det blir droghandel efter det bemötandet vore orimligt. Bra gjort ändå att lyfta fram droghandeln som sker i området, sedan länge vida känt att "gambianerna" styr områden.
Citera
2019-07-28, 01:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
[...]Som tidigare sagt, det är en skandal att den kriminelle s k BO bara får en fråga (i FUP, s.291) om varför han inte lämnat ASAP Rocky med entourage ifred (på vilket han ger som svar att han var nyfiken! "jag bara undrar varför han beter sig så" - vilket inte ger några följdfrågor. Samtidigt ställs ASAP Rocky med entourage mot väggen med flertalet frågor om varför de inte lämnade regeringens utvalda folk ifred. Det är en äckligt rasistisk poliskår och rättsväsende som visar sina fulaste sidor i FUPen.
Det sjukaste är att det här troligen sker per automatik. Det är nog inte så att Löfven eller liknande har beordrat poliserna att vara partiska i det här målet, de bara är det per automatik eftersom att rasismen fullkomligt genomsyrar hela rättsväsendet. Alla poliser är väl införstådda med att hazarer är the master race och att de därför inte ska ifrågasättas. Samt att de som vågar stå upp för sig själva, mot hazarerna, ska misstänkliggöras och demoniseras in i det sista. Det är ren humor att poliserna har mage att fråga varför sällskapet inte gjorde mer för att lämna hazarerna, som om det vore ens skyldighet att få tag på en taxi när man blir förföljd och är på väg att bli överfallen.
Citat:
Håller med. Det är uppenbart att det finns medlemmar som är här i aktivt syfte att göra tråden oläsbar. Flera av dessa medlemmar spammar tråden med nonsens eller ställer samma dumma frågor som redan besvarats om och om igen - utan att själva någonsin bidra med något som för diskussionen framåt.

Statens maktmissbruk i det här fallet berör såklart många - men det är knappast slump att relevanta frågeställningar som skulle kunna föra tråden framåt begravs och lämnas obesvarade av samma återkommande medlemmars nonsensinlägg. Bra frågor som dyker upp i tråden lämnas ibland obesvarade under flera dagar tills de dyker upp igen - detta pga all skit som inte för tråden framåt som skrivs.
Det som du talar om här börjar man ju däremot undra om det inte är delvis koordinerat på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in