2019-07-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichCuckert
Vilket härligt snapshot av vår svenska samtid
Ok, Heinrich har kommit till undsättning för de stackars rasbiologerna.
Tack för mig då.
Citera
2019-07-04, 23:52
Medlem
mickehogbergs avatar
2 Afganska sugrör....
Hur kan 2 vandrade sugrör vara så kaxig.
Varför bryter ingen av dom på mitten bara...
Case closed
Citera
2019-07-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeinrichCuckert
I staterna brukar de använda begreppet chimpout för händelser likt denna då hoodlums, gärna i grupp, reagerar aggresivt utan att tänka efter en extra gång.
Vet du vad de kallar såna som dig i STATERNA? LOL
Gör inte bort dig mer nu. Speciellt den fjärde Juli.
Senast redigerad av retro1234 2019-07-04 kl. 23:57.
Citera
2019-07-04, 23:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
Ja förstår det, enligt dig ja. Men var påstås det att en flaska är inblandad?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxe2K/asap-rocky-i-valdsamt-slagsmal-i-stockholm

Citat:
Skuren med trasig glasflaska

Enligt de första uppgifterna till polisen ska det också ha använts någon form av tillhygge.

– Han hade blivit sparkad på. Och så hade han skärsår på ena armen och skärsår på den andra också. Det är någon typ av tillhygge men inte en kniv, säger Mats Eriksson.

Han fortsätter:

– Det ska inte vara ett allvarligt skadeläge. Men man vet förstås inte när man har blivit allvarligt misshandlad på det sättet.

Polisens presstalesperson vill inte bekräfta den utpekade gärningsmannens identitet men källor inom polisen bekräftar för Nöjesbladet att det rör sig om ASAP Rocky. Brottet rubriceras som grov misshandel.

Nöjesbladets poliskällor bekräftar att rapparen är misstänkt för grov misshandel, genom att en eller flera gärningsmän i samförstånd skurit offret med en trasig glasflaska och sparkat och slagit honom när han låg ner.

Man ser tydligt att BOs gäng går och bär på glasflaskor i videon. Du får själv läsa utdraget i citatet ovan och fundera på det polisen påstår.

Självklart är det "modigt och tufft" av dessa fyra Amerikaner att ge sig på en småväxt obeväpnad invandrare med glasflaskor, sparkar och slag och detta beteende ska så klart hyllas här på känt FB-manér.

Vi andra känner att rättvisan får ha sin gång.
Citera
2019-07-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxe2K/asap-rocky-i-valdsamt-slagsmal-i-stockholm
Självklart är det "modigt och tufft" av dessa fyra Amerikaner att ge sig på en småväxt obeväpnad invandrare med glasflaskor, sparkar och slag och detta beteende ska så klart hyllas här på känt FB-manér.
Ok, nytt för mig, stämmer det så är det ju inte bra. Ursäktar inte deras beteende vilket ockå torde vara brottsligt. Försvarar inte övervåld absolut inte. Vi får se vad som stämmer.

"Vi andra känner att rättvisan får ha sin gång."
ok vilka är "vi andra" lustigt uttryckt, är du inblandad i processen på något sätt?
Citera
2019-07-05, 00:08
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Inga allvarliga skador alltså. Synd. Om de nu flaskade till dvärgen så hade de lika gärna kunnat göra det rejält, straffet borde ju ändå blivit detsamma.
Citera
2019-07-05, 00:13
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Afghanen är BO och Rakim är GM.

Inte för att jag försvarar någon av parterna i det här ärendet, men afghanerna gör sig också skyldiga till flera brott innan de åker på stryk. T.ex. misshandel, olaga hot, samt ofredande vilket tillsammans innebär brottsrubriceringen olaga förföljelse. Utöver detta så finns det misstankar om att afghanerna var påverkade av droger.
Citera
2019-07-05, 00:15
Medlem
dialektikers avatar
Jag måste be om ursäkt att jag tittat dåligt på videon när ASAP slängt iväg afghanen. ASAP är ju själv där med slag och sparkar sen han slängt ner honom på marken.

Jag tar tillbaka det där att ASAP endast slängt afghanen i marken (varför sa ni inte emot mig?).

Både ASAP och fotografen (måste vara den "satte" med krulligt hår?) är alltså på och sparkar på afghanen då han ligger på marken. ASAP pucklar på med handen mest, men sparkar han också. Fotografen sparkar mer än ASAP.

Nu har jag väl uppfattat allt som är på videosnutten?
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-05 kl. 00:17.
Citera
2019-07-05, 00:23
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tack.. Jaa, det gör det faktiskt. Du väldigt observant du och det inte bara i den här tråden.

Jag kollade igen på klippet och eventuellt är det fler än en polisbil. Om det inte är reflexer från polisbilen med fronten mot gatan, så ser det som en till blinkande polisbil mellan den blå byggnaden och den vita skåpbilen. Jag kollade på polisens hemsida och hittade inga händelser på Hötorget under den aktuella tiden/dagen.
Citera
2019-07-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu har jag väl uppfattat allt som är på videosnutten?
Nej, tydligen så cuttas afghanen med flaskor också eller så vill han ha ett saftigt skadestånd. Vår underbara rättvisa kommer att visa vad som stämmer..
Citera
2019-07-05, 00:24
Medlem
dialektikers avatar
Men på svt https://www.svt.se/nyheter/inrikes/asap-rockys-advokat-han-fornekar-brott-bestamtsa ju ASAP:s advokat såhär:

Citat:
Jag har yppandeförbud, men han förnekar bestämt brott, säger advokaten Henrik Olsson Lilja till SVT Nyheter.

.......

Flera filmklipp från söndagskvällen har cirkulerat. På Instagram har artisten själv lagt upp filmklipp som han menar visar bakgrunden till händelsen. Ett vittne har också filmat slagsmålet som följer. I klippet syns rapparen bland annat slita tag i en man och kasta ner honom på marken.

1. – Numera finns det mycket filmklipp i många brottmål men problemet är att de bara visar sekvenser och inte vad som sker innan och efter. Man kan inte dra mycket slutsatser från dem, säger Henrik Olsson Lilja.

2.– Utifrån det underlag jag har menar jag att det mycket väl kan leda till att utredningen läggs ner.

1. Jo, jag förstår att advokaten säger att det är svårt att utgå från filmsekvenserna, där man inte vet vad som sker innan och efter.

2. Men vad menar han att utredningen mycket väl kan läggas ned utifrån underlaget? (för det är ju till ASAP:s nackdel att advokaten säger att det är svårt att dra för mycket slutsatser utifrån filmklipp i brottmål, samtidigt så säger han i nästa mening att utifrån det underlag som finns kan utredningen mycket väl läggas ner. Detta är motsägelsefullt sagt av hans advokat. Och till nackdel främst för ASAP:s del tror jag. För det är ju filmsekvenserna som ASAP har lagt ut på Instagram som advokaten uttalar sig om, att de är svåra att analysera för brottmålets skull.
Motsägelsefullt.)
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-05 kl. 00:37.
Citera
2019-07-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hahaha kul! Från aftonbladet, bra källa på att en av världens kändaste rappare skulle ha skurit eller haft någon i närheten som gjort detta, spetorna har väl gått hem och skurit sig själva lite efter att ha blivit påpucklade när dom inser hur äckliga dom är eller nej vänta, dom kommer fortsätta bete sig likadant nästa helg och nästa helg.

Asap och co borde hyllas världen över för att ha gjort en lång resa enbart för att underhålla och bidra men också slå dessa avskum vilket inte dess befolkning lyckas med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in