Citat:
Som lekman uppfattar även jag J och hans kompis som påverkade av något. Jag finner även Js agerande irrationellt då han även efter att han känt sig angripen, hotad och skämdes av livvakten fortsatt sitt agerande och inte gått därifrån. J har stått med med mobilen i handen, sagt både till sin vän och livvakten att han ska ringa polisen, vet telefonnumret, och sedan inte gör det.
Istället för att ringa polis eller kalla på väktare så väljer han att inte göra detta, han går inte heller åt något annat håll trots upprepade tillsägelser, utan bara fortsätter. Detta talar också för ett irrationellt beteende, och det är synd att det inte kommit fram några filmer på dessa personer (ännu) från tidigare på kvällen, som tydligare kanske kan ge en bild av om de var påverkade.
För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Istället för att ringa polis eller kalla på väktare så väljer han att inte göra detta, han går inte heller åt något annat håll trots upprepade tillsägelser, utan bara fortsätter. Detta talar också för ett irrationellt beteende, och det är synd att det inte kommit fram några filmer på dessa personer (ännu) från tidigare på kvällen, som tydligare kanske kan ge en bild av om de var påverkade.
För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Hade varit skönt om en langare hamnat i finkan men man brukar lämna narkotika åt sidan när det gäller våldsbrott av oklar anledning.
Hade de sökt av rummen på Grand och Kändisskaran hade de kankse funnit narkotika där, hade de testat BO hade de antagligen funnit något där också.
Det är väl svårt att åtala någon för att ha tjatat och/eller kastat hörlurar. Vittnen mm kan inte se någon rädsla hos männen som är misstänkta. Därför är BO inte åtalad, men att denne är i Iran om denne är flykting går ju inte ihop. Alls.
Jag har tidigare hittat bilder på en som ser väldigt mkt ut som BO med samma namn men som studerar på universitet i huvudstaden (!) samt en fotbollsspelare i en mellansvensk stad.
Trodde därför inte det var en ensamkommande afghan det gällde inledningsvis, men personnumret är ett samordningsnummer och ja...
Tycker det är lite märkligt alltihop men kanske helt ot?