2019-07-27, 20:59
Medlem
Malmö smyginför sharia enligt kokta grodan principer.
Citera
2019-07-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Och de shariapoliser, som bestämmer i stadsdelar i våra storstäder. Men dessa argument kommer aldrig att påverka dina störda tankar.

Har aldrig sett eller hört dessa shariapoliser, det är sant. Jag har hört talas om dom, men jag har också hört talas om tomten, men tror inte på han. Så Shariapoliser är en myt tills jag ser bevis, så kan man säga. Men om det är bevisat, då har det ju skett en förändring mot islam, så är det.
Citera
2019-07-27, 21:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Utländsk etnicitet är överrepresenterad i busschaufförsyrket. Här i Göteborg i alla fall. Borde vara samma i Skåne.

Märkligt att artikeln i tidningen inte visade en bild på tjejen i de "refuserade" kläderna?
(Eller bilden som visades sa inget i alla fall).

Tycker själv det är halväckligt med folk som sitter på bussäten med halvnakna rövar, även om lättklädda kvinns givetvis är trevliga att spana in..

Förstår inte riktigt varför tråden ligger här, då jag inte kan se att något brott begåtts. Snarare en brud som var sur för hon inte fick åka "halvnaken" eller hur hon nu var klädd. Detta är höljt i dunkel. Hade hon bara T-shirt och tangatrosor eller?

Finns bild tidigare i tråden. Sen är frågan vad du definierar T-shirt och tangatrosor? Hon åkte inte naken och visade inte för mycket hud enligt svensk sed. Enligt muslims sed så bar hon ingen burka och är därför ett lovligt byte att leka med att man är shariapolis.
Citera
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
På Aftonbladet står nu
Citat:
Vi har identifierat föraren och han ska tas in för samtal på måndag
Citera
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Varför ska en snygg svensk tjej inte få gå som hon vill? Det är väl diskriminering om nåt. Värnhem är anustorg i Malmö. Vad säger ni om det? Hon är väldigt snygg dessutom, varför har berikarna rätt att avvisa lite ögonfröjd? Eller har de det?

https://www.sydsvenskan.se/2019-07-2...-for-lattkladd

Var fanns alla svenska killar, ingen ställde upp för henne.

Just som om det inte finns någon som går in och stoppar i ett samtal och beordrar fordonsföraren att fortsätta så tappar alla svennar sin maskulinitet ,eller? Så fånigt resonerat.
Citera
2019-07-27, 21:04
Medlem
RabiPunjabis avatar
Chaffören heter T*l*l *l t*... något hemmahörande i Syrien där han jobbade som hisbsh - klädpolis för Islamiska staten. Jobbade dock som ambulansförare också..
Citera
2019-07-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Utländsk etnicitet är överrepresenterad i busschaufförsyrket. Här i Göteborg i alla fall. Borde vara samma i Skåne.

Märkligt att artikeln i tidningen inte visade en bild på tjejen i de "refuserade" kläderna?
(Eller bilden som visades sa inget i alla fall).

Tycker själv det är halväckligt med folk som sitter på bussäten med halvnakna rövar, även om lättklädda kvinns givetvis är trevliga att spana in..

Förstår inte riktigt varför tråden ligger här, då jag inte kan se att något brott begåtts. Snarare en brud som var sur för hon inte fick åka "halvnaken" eller hur hon nu var klädd. Detta är höljt i dunkel. Hade hon bara T-shirt och tangatrosor eller?
Nu är jag inte ofta i Göteborg, men jag har varit där två gånger de senaste två åren. Och båda gångerna har jag åkt er förtvivlade spårvagn, med svenska chaufförer. Vid första tillfället stod dessutom två svenska chaufförer och pratade med varandra. Har du ens varit i Malmö????
Citera
2019-07-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Finns bild tidigare i tråden. Sen är frågan vad du definierar T-shirt och tangatrosor? Hon åkte inte naken och visade inte för mycket hud enligt svensk sed. Enligt muslims sed så bar hon ingen burka och är därför ett lovligt byte att leka med att man är shariapolis.

Okej, nu hänvisar du till svensk sed, vad är svensk sed? Skulle hon försökt gå in så där i en kyrka på 80-talet hade hon inte ens kommit upp på kyrktrappen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, min slutsats är definitivt att könet inte ska synas, men jag det är ju absolut något jag vill diskutera, ser det som mer spännande än om chaffisen är muslim eller inte, för dels kommer vi inte kunna få veta om så är fallet, dels så kommer vi aldrig kunna få reda på om det påverkat det minsta eller inte.
Men könet var ju inte framme, annat än i din perversa tolkning över hur du som man skulle ha gjort.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Chaffören heter T*l*l *l t*... något hemmahörande i Syrien där han jobbade som hisbsh - klädpolis för Islamiska staten. Jobbade dock som ambulansförare också..

Jag tror mer på att han var kock eller bara en simpel chaufför. Han är bussförare här så.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Om det inte är okej att vara naken i samhället, så finns det ju en gräns. För att veta om chaffisen hade rätt, att kvinnan var underklädd, eller veta om kvinnan hade rätt, hon följde social norm, måste vi veta var social norm drar gränsen. Vi har fått veta tidigare i tråden att hon hade varit underklädd i Spanien och andra länder i det området. Men vart är gränsen i Sverige? Blygdläppar framme Ok/icke ok? Minimal trosa Ok/icke ok?

Det är lite synd om dig, som inte klarar av Skånetrafiks riktiga riktlinje, "sunt förnuft". Amanda hade normal tonårsutstyrsel på sig - t o m väldigt stora shorts. Och gymnastikskor. Inget anmärkningsvärt.
Citera
2019-07-27, 21:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Finns det något som pekar på en mer islam-insperiad miljö i Sverige idag?? Alltså något som pekar på att Islam fått påverka i samhället?

Ja. Parallell rättskipning i våra förorter, och som grädde på moset den utskällda shariadomen i Solna tingsrätt. Motioner om anpassning till sharia i vår riksdag. T ex. O s v.

Edit:

Citat:
Finns det skolor som inte serverar griskött? Det visste jag inte ens. Är det en regel, eller är det bara att skolpersonalen vägrar göra ett dubbelarbete så de undviker griskött för enkelhetens skull? Skolor med Halal-kött stämmer, det tar jag överhuvudtaget inte som en anpassning till Islam, eftersom det skulle vara korkat att inte köpa Halal-kött. Skilda badtider är i och för sig sant, till viss del.

Oj! Allt utom INGA skolor med halal-kött är anpassning till islam. Punkt.
Senast redigerad av Vekruset 2019-07-27 kl. 21:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in