Citat:
Ursprungligen postat av
Xiu
På s 291 säger Mustafa att han skäms då omgivningen ser på. Att skämmas är att få sin heder kränkt och något som kräver upprättelse. Detta sätt att se på rättvisa rimmar illa med svensk rättvisa och värderingssystem. Jag anser fortfarande att det är märkligt att inte båda parter är misstänkta i detta fall.
"Mustafa berättar vidare att efter att han inte gått därifrån så tar
den kraftiga killen tag runt hans hals och med båda händerna så lyfter den kraftiga killen upp
honom och puttar iväg honom. Mustafa får då ont av det här och skäms, då omgivningen ser
detta."
Det får väl anses vara gängse standard i detta land. Asylsökande som begår brott hör vi väldigt lite om och det beror ju inte på att det är ovanligt utan det beror ju på att massmedia i symbiotisk psykos anser att korrekt rapportering gällande detta är av sådan art att pöbeln ej kan hantera sådan information på ett politiskt korrekt sätt samt att denna information kan komma att påverka den svenska värdegrunden och samhällsmoralen negativt.
Polisen har ju sedan åratal tillbaks kodat de allra flesta rapporter rörande brott begångna av asylsökande med "kod 291". Välbekant som sagt...
Att polisen undlåter att anmäla asylsökande har jag sett vid flertalet tillfällen. Hade det ej handlat om asylsökande hade man åtalat direkt...
Vad det beror på vet jag dock ej då det polisiära uppdraget ju försvåras ju fler kriminella man ger chansen att etablera sig ordentligt innan det kan bli tal om anmälan. Vill man säkra sina positioner på arbetsmarknaden?
Rent logiskt borde man väl agera tvärtom, eller?