2019-07-17, 11:31
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Klippen är klippta av PR-byrån för att passa deras syften och deras narrativ. Det är sorgligt att se hur många som inte fattar att de vilseleds av detta och tror "att de minsann sett i den klippta filmen hur det gick till!"

Blanda in lite SD-blivet resonerande och ett par afghaner i soppan så blir kortslutningen total.

Varför försöker inte folk tänka lite längre och bara aningen självständigt? Hur svårt ska det va?

Det är du som är helt kortsluten.
Hade Assefa Communications haft med dessa videos att göra hade dom haft en husrannsakan för länge sedan vilket Rocky:s manager fick uppleva på nära håll på Grand Hotell när polisen tog hans iPhone.

Sen har du helt missat att Thomas Bodström finns i kulisserna till pr firman, han företrädde hennes man i en grisig skilsmässa med en dyr kåk på Solsidan. Samma Bodstöm fanns även med i Assangefallet:
https://www.expressen.se/dinapengar/stamdes-av-ex-sambon-nu-tvingas-wolf-betala/
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-17 kl. 11:38.
Citera
2019-07-17, 11:32
Avstängd
Citat:
Klippen är klippta av PR-byrån för att passa deras syften och deras narrativ. Det är sorgligt att se hur många som inte fattar att de vilseleds av detta och tror "att de minsann sett i den klippta filmen hur det gick till!"

Blanda in lite SD-blivet resonerande och ett par afghaner i soppan så blir kortslutningen total.

Varför försöker inte folk tänka lite längre och bara aningen självständigt? Hur svårt ska det va?

Ja man måste utgå från att ASAP Rocky är en skum filur, han känns inte särskilt trovärdig någonstans.
Citera
2019-07-17, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Så när afs får makten blir misshandel lagligt? Är det vad du drömmer om?
När AfS får makten en dag så kanske självförsvar blir befordrat på ett bättre sätt, eller att nästa gång något sådant här händer så åker båda parter in på det tills fallet är löst.
Citera
2019-07-17, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Det du missar är klippet är klippt, ena sekunden står afghanen och pratar med dessa, sen plötsligt är afghanen och kastar sina lurar på vakten. Så det går icke att utesluta att afghanen var den som börja.
Jag säger ingenting om hur jag skulle tro att det är de som börjar först.

Jag säger bara det man ser och jag skriver också om man ska tro på videon.

Men antagligen kastade han ju sina headset innan de misshandlade honom. Det skulle vara väldigt konstigt om han rest sig och fortsatte hålla på.

Så jag tänker.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-17 kl. 11:44.
Citera
2019-07-17, 11:45
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Ja man måste utgå från att ASAP Rocky är en skum filur, han känns inte särskilt trovärdig någonstans.
Varför bryr ni er om vem som började? Även om det skulle ha varit Rocky som började så har ju Hazaren gjort sig skyldig till misshandel, alt. grov misshandel. Hazaren har dessutom inga synliga skador på sig samt perfekt tillfixad Elvisfrilla så om det var Rocky som började så rör det sig max om ett fall av ofredande.
Citera
2019-07-17, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simson12

Ingen av de som är i den branschen med det förflutna han har borde vara särskilt trovärdiga. Speciellt om man är från USA

Du kan ju bara ta och se på hur hans feta livvakt hanterade det hela från första början.

Det är inte alla dagar man ser livvakter i shorts och T-shirts
Citera
2019-07-17, 11:49
Bannlyst
Citat:

Du menar alltså att PR-byrån försvarar negern i detta fallet?
Citera
2019-07-17, 11:55
Medlem
ursprungligens avatar
ASAP Rockys Bitch Lili Assefa har tydligen sålt ut sig och sina tjänster tidigare till kriminella:

https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-anlitar-pr-byra-mycket-ovanligt-i-svenska-brottmal/

Citat:
I lördags kom besked om att ASAP Rocky byter ut sin advokat, från Henrik Olsson Lilja till Slobodan Jovicic. Varken Henrik Olsson Lilja eller Lili Assefa vill kommentera bakgrunden till skiftet:

– Jag har ingen kommentar till det. Slobodan Jovicic har fått förtroende från teamet, säger Lili Assefa.

Hur vanligt det är att byrån gör pr åt parter i brottmål vill Lili Assefa inte heller gå in på:

– Jag kan inte kommentera mina tidigare klienter, men jag har haft sådana uppdrag tidigare.

Tänk att Lili Assefa, "som bara vill dela med sig av fakta" väljer spåret: "Inga kommentarer!"

Kan hennes trovärdighet bli sämre?

Tydligen består hennes påhittade "fakta" bara om kärringsvammel att ASAP Rocky är "kränkt", hur inhumant han behandlas och hur man kan dra Sverigebilden i smutsen i USA. Rocky har hon inte ens pratat med enligt egen utsago!

Var får hon alla sina "betalfakta" ifrån?

Hela Sverige skrattar år hennes PR-byrå som tydligen bara sprider påhittade lögner.
Citera
2019-07-17, 11:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Det du missar är klippet är klippt, ena sekunden står afghanen och pratar med dessa, sen plötsligt är afghanen och kastar sina lurar på vakten. Så det går icke att utesluta att afghanen var den som börja.
Kan ju varit därför de ville åt managerns telefon för att se om det fanns mer filmer där.
Citera
2019-07-17, 12:01
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
När AfS får makten en dag så kanske självförsvar blir befordrat på ett bättre sätt, eller att nästa gång något sådant här händer så åker båda parter in på det tills fallet är löst.
Är det ett sådant samhälle du vill bo så rösta på ett parti som tycker så. Jag känner inte riktigt att det låter lockande måste jag erkänna.
Citera
2019-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ingen av de som är i den branschen med det förflutna han har borde vara särskilt trovärdiga. Speciellt om man är från USA

Du kan ju bara ta och se på hur hans feta livvakt hanterade det hela från första början.

Det är inte alla dagar man ser livvakter i shorts och T-shirts

Det är kanske därför du sällan ser dem. Man smälter bättre in om man inte går omkring som Men in black.
Citera
2019-07-17, 12:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du menar alltså att PR-byrån försvarar negern i detta fallet?

Det är nog många som fattar att ASAP Rocky betalar PR-byrån som har gjort allt för att "hjälpa honom" mot betalning.

Nu slog det bakut då Lili Asefa trodde att det var ett smart drag att gå ut i pressen och gråta ut över hur "kränkt" ASAP var. Resultatet var bara att hela världen nu vet att han är som ett gnälligt barn och hans street cred att hoppa runt i skydd bakom sina biffiga livvakter fick honom att framstå som en riktigt feg person.

PR-byrån har inte ens pratat med ASAP Rocky som blev förbannad och fick sin advokat att ryta till emot dumheterna. ASAP Rocky har pratat med sin advokat så han är en bättre källa än Lili Assefas påhittade och vinklade "betalfakta".

Det är tråkigt också att se hur media jönsar efter och trycker hennes påhittade lögner. Jag trodde de hade lite högre integritet än så.

Vi får se hur media vinklar den av PR-byrån iscensatta betaldemonstrationen som det har hintats om i tråden. Dock är det lite knepigt hur dessa artister både "ska bojkotta Sverige för alltid" och ändå komma hit. Det går liksom inte riktigt ihop.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-17 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in