2019-07-27, 14:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Från Wiki
”A$AP Rocky sold drugs while moving around homeless shelters with his mother and sister. At the age of 15, he was selling crack in the Bronx”

Om man ska vara petig så verkar offret och den mt kändisen ha samma skit bakom sig.

Hah. Hemlös cracklangare. Glöm inte detta i tråden nu.
Citera
2019-07-27, 14:17
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Williams som är livvakten säger att han inte ringde polisen för att han inte kunde numret, vilket är rimligt men jag tror att det funkar att ringa 911 om du är i Sverige för du kommer att bli kopplad till 112 (har inte prövat själv så jag vet inte om det stämmer men det är åtminstone så det borde vara) men som sagt det är fullt förståeligt att han inte kan numret och därmed inte vet vart han ska ringa eller att det kanske inte ens funkar så som jag tror att det gör.

Precis. Jag har varit tvungen att ringa efter polis och ambulans i olika länder. Man blir snabbt rätt ställd när man knappt vet vilket nummer man ska ringa, pratar inte språket och larmoperatören inte pratar engelska (i Frankrike), man inte vet vilken adress man är på, i värsta fall inte ens vet vilken stad man är i (Los Angeles består av många småstäder), osv.

Men som livvakt ska man ha järnkoll på sånt.
Citera
2019-07-27, 14:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du underkänner hotbilden för att de inte agerade tillräckligt hårt!

Det är inte lätt att tillfredsställa er

- de hade inte tillräckligt tålamod och agerade för snabbt
- att de agerade så sent visar att det inte fanns någon hotbild
- de använde för mycket våld
- att de inte använde mer våld visar att det inte fanns någon hotbild
- de borde ha ringt polisen
- om de hade ringt och släppt fokus från afghanen visar det att det inte fanns något hot

Vad mer kan ni hitta på?

Att sakna tålamod är inte en ursäkt att puckla på någon, det är en lika dålig ursäkt som att slå ner någon för att du antar att den bär på ett vapen, afghanerna tjafsade med dem i max 10 minuter och jag håller med åklagaren om att ASAP och hans gäng på över 5 personer borde ha gått därifrån istället för att bruka våld.

Att det användes för mycket våld är en självklarhet även om det verkar finnas de i den här tråden som önskar att ASAP fick sparka in tinningen på afghanen, speciellt de som använder sin egna moraliska syn för att framställa hur lagar bör vara.

Att livvakten inte ansåg att det fanns en tillräcklig hotbild är ganska bekräftat då allt pekar mot att de de slog Jafari för att han var jobbig på allmän plats, det fanns gott om andra alternativ än våld.

Hade de ringt polis eller kallat på väktare så hade situationen varit löst till ASAPs fördel
Citera
2019-07-27, 14:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Precis. Jag har varit tvungen att ringa efter polis och ambulans i olika länder. Man blir snabbt rätt ställd när man knappt vet vilket nummer man ska ringa, pratar inte språket och larmoperatören inte pratar engelska (i Frankrike), man inte vet vilken adress man är på, i värsta fall inte ens vet vilken stad man är i (Los Angeles består av många småstäder), osv.

Men som livvakt ska man ha järnkoll på sånt.

Sant och min poäng är även den att livvakten var den som gjorde fel, han tappade kontrollen över en situation som inte var svår att kontrollera (min egna åsikt genom egen erfarenhet av liknande situationer men där det inte har varit folk som sparkar/stampar och slår på någon som ligger ner) ovanpå att ASAP och resten av hans gäng/crew även gjorde fel som tog till våld.

Det bästa hade varit att försöka lugna ner afghanen som hetsar, funkar inte det så kallar man på polis/väktare och om det inte funkar så går man in på i första bästa butik eller restaurang och ber om hjälp.

Den plats där de slogs har gått om butiker och matställen, hela skiten började även utanför Max så det finns ingen ursäkt till att inte be om hjälp
Citera
2019-07-27, 14:27
Medlem
Xius avatar
Citat:
Att sakna tålamod är inte en ursäkt att puckla på någon, det är en lika dålig ursäkt som att slå ner någon för att du antar att den bär på ett vapen, afghanerna tjafsade med dem i max 10 minuter och jag håller med åklagaren om att ASAP och hans gäng på över 5 personer borde ha gått därifrån istället för att bruka våld.

Att det användes för mycket våld är en självklarhet även om det verkar finnas de i den här tråden som önskar att ASAP fick sparka in tinningen på afghanen, speciellt de som använder sin egna moraliska syn för att framställa hur lagar bör vara.

Att livvakten inte ansåg att det fanns en tillräcklig hotbild är ganska bekräftat då allt pekar mot att de de slog Jafari för att han var jobbig på allmän plats, det fanns gott om andra alternativ än våld.

Hade de ringt polis eller kallat på väktare så hade situationen varit löst till ASAPs fördel

Finner det märkligt att du säger att ASAP och hans gäng borde ha ringt till polis, men inte att Jafari borde ha ringt polis då han sagt att han upplevde sig hotad, han står med mobilen i handen, vet telefonnumret, säger det till både sin kompis samt till livvakten. Varför lägger du skulden enbart för detta på ASAP och kompani. Hade Jafari ringt polis eller kallat på väktare så hade situationen varit löst. Nu har han valt att inte göra detta, inte heller att gå åt ett annat håll, utan istället fortsatt. För övrigt finner jag det märkligt att inte båda parter i detta är misstänkta för brott.
Citera
2019-07-27, 14:29
Avslutad
Citat:
Skulle han göra det så skulle han bara stärka EU samarbetet då det skulle visa på att det finns ett realhot mot EU ländernas rikssäkerhet i form av USA, samma sak om han skulle försöka sig på ett handelskrig då det skulle bli mot hela EU och inte Sverige.

Trump stampar, frustar och pustar för att vinna väljarröster men han kommer inte att göra något såvida han inte vill starta en konflikt med en hel kontinent.

För antingen så lyckas han driva EU till att bli en federation med en gemensam militär eller så lyckas han starta ett handelskrig med en av världens viktigaste marknader.

Vi har inte ens EUs gemensamma valuta så det är långt från säkert. Att EU plötsligt skulle bli enat för att ett skitland (sett till unionen i helhet) som Sverige som ändå har så mycket specialregler och idéer skulle jag vilja se.. Tror dock inte han kommer hota i detta läge, däremot kommer det göras rejält med narr av svenska systemet vilket redan börjat och ''ryska troll'' lär snart joina partyt.
Citera
2019-07-27, 14:29
Medlem
Citat:

De visade mycket stort tålamod och jo det finns de som har använt nödvärn förut med motivering att de hade skäl att tro att den de försvarade sig emot var beväpnad. Det är ett giltigt skäl om det är rimligt att tro det och det är rimligt att tro det när en liten spinkig kille går till attack mot tre större killar.

En galning utan spärrar retar man inte upp med lätt våld för då kommer han tillbaks med en våldsam attack och då är det stor risk att man dör även om man är fler, större och starkare om han nu har vapen som det fanns stor anledning att misstänka.

Den här killen gick äntligen efter år av misshandel på pumpen och det ska vi vara mycket glada för, se bara till att han inte släpps in i Sverige mer!
Citera
2019-07-27, 14:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det hade han säkert även om han aldrig fick en chans att använda den, bara en dum-svenne tror att at liten spinkig kille går till angrepp mot tre mycket större svarta killar utan kniv, speciellt när han har en historia av att misshandla andra med kniv tidigare.

Fast det kände ju ingen av amerikanerna till, PLUS att ingen som var på plats har pratat om, eller sett någon kniv. Det har inte påträffats någon kniv.

Släpp detta nu.
Citera
2019-07-27, 14:36
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Sant och min poäng är även den att livvakten var den som gjorde fel, han tappade kontrollen över en situation som inte var svår att kontrollera (min egna åsikt genom egen erfarenhet av liknande situationer men där det inte har varit folk som sparkar/stampar och slår på någon som ligger ner) ovanpå att ASAP och resten av hans gäng/crew även gjorde fel som tog till våld.

Det bästa hade varit att försöka lugna ner afghanen som hetsar, funkar inte det så kallar man på polis/väktare och om det inte funkar så går man in på i första bästa butik eller restaurang och ber om hjälp.

Den plats där de slogs har gått om butiker och matställen, hela skiten började även utanför Max så det finns ingen ursäkt till att inte be om hjälp

Ja, är man livvakt så är det ens jobb att placera sig mellan klienten och alla problem. Det är livvakten som får ta risken att bli knivhuggen, och sitta häktad om åklagaren får för sig att man använt för mycket våld.

Men även om livvakten gjort allt detta vidhåller jag att det är rimligt för honom att anta att det var hög sannolikhet att bli angripen med kniv, och därför använda mer våld än annars.
Citera
2019-07-27, 14:38
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Har du aldrig sett en rättegång? Försvaret kommer att sikta in sig på BO kriminella våldsamma förflutna och droganvändning. Att han enligt samstämmiga vittnen var drogpåverkad vilket skapade fruktan hos motparten. Att Rocky tidigare drabbats av våldsamma attacker och var rädd. Allt som leder fram till förmildrande omständigheter och förklarar hans agerande. Det friar honom inte för misshandel men sänker straffet.

”Enligt ASAP Rocky, som egentligen heter Rakim Mayers, var de två personerna som ska ha trakasserat och hotat hans entourage påverkade av droger. Han berättar bland annat om en liknande incident i Nya Zeeland där han kommit i kontakt med drogpåverkade personer.
– Då blev jag attackerad av en person i en hiss som hade rökt crystal meth. Det var tre personer som var påverkade av crystal meth som hade attackerat min säkerhetsvakt och huggit polis... Jag är paranoid av alla främlingar. Jag är en kändis. Jag har haft olyckliga händelser i mitt förflutna.”
https://www.metro.se/nyheter/asap-rockys-radsla-efter-hoten-och-trakasserierna-qSfnslL0V

Tror du att han kommer få gå fri för det?
Riktigt korkat i sådana fall.
Citera
2019-07-27, 14:40
Avslutad
Citat:

Det är inget krav att man ska behöva flytta sig för att någon annan provocerar eller vill starta bråk. Det är heller inte inte lag på att man som utsatt måste försöka lugna ner situationen (inget tyder på att rockys gäng spädde på den heller, de avvaktade 10-30min vilket är mer än väl). Hela ansvaret för starten av det hela ligger på ''gatubarnet'' och detta har också tillgripit våld mot rockys crew.
Citera
2019-07-27, 14:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Vi har inte ens EUs gemensamma valuta så det är långt från säkert. Att EU plötsligt skulle bli enat för att ett skitland (sett till unionen i helhet) som Sverige som ändå har så mycket specialregler och idéer skulle jag vilja se.. Tror dock inte han kommer hota i detta läge, däremot kommer det göras rejält med narr av svenska systemet vilket redan börjat och ''ryska troll'' lär snart joina partyt.

Spelar ingen roll att vi inte har en enad valuta, handeln är det som kopplar ihop EU och USA kan inte angripa separata EU länder ekonomiskt precis som att man inte kan sluta avtal med separata EU länder om man inte är ett EU land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in