2019-07-27, 12:49
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Street smart var det sista han var, han använde sin erfarenhet av att sälja narkotika som 15 åring för att utgå från att situationen var som i USA, allt som framkommer i FUP:en visar på samma sak som jag misstänkte och det är att afghanen tyckte att hans heder vart kränkt när hans hörlurar vart skadade/förstörda och ville ha kompensation för dem.

Har man erfarenhet att möta folk från Mellanöstern så vet man hur de är och även hur man desarmerar situationen och det gör man genom att kalla på vakt eller lämna området medan man lugnar ner dem och ger dem falskt hopp om att bli kompenserade om man inte vill/anser att de ska bli kompenserade.

Det var inte en situation som behövde leda till våld och även om våld behövde ske så ska inte ASAP ta saker i egna händer utan han har en livvakt som skall sköta sitt jobb.

Man ska inte behöva anpassa sig till pissfolk med "heder" från Mellanöstern.
Citera
2019-07-27, 12:50
Medlem
Assistenten sms:ade ”harlem came out” och att Rocky slog skiten ur killen. Det säger allt för mig.

” Harlem came out ”
Precis som en del här tycker att man måste i självförsvar slå skiten ur jobbiga jävlar för säkerhets skull.. som en neandertalare eller nåt.

Men nu är det inte djungelns lag som gäller här utan Svea Rikes Lag
och den ska vi vara jävligt stolta över.

Nu har jag inte tid att skriva mer.
Hoppas de flesta ändå tycker att vi har ett bra land och ett bra system för rättvisa.
Att varken Hollywood eller Trump ska komma in och bestämma eller påverka något gällande vårt rättssystem
Citera
2019-07-27, 12:56
Avslutad
Läste en Tweet av Hanif Bali nyss. Han påstår att afghanen inte kommer närvara vid rättegången då han är på semester i Iran. Är det sant?
Citera
2019-07-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men nu misstänkte ingen att han hade kniv så du kan nog släppa knivspåret. Det är liksom inte aktuellt.

Det hade han säkert även om han aldrig fick en chans att använda den, bara en dum-svenne tror att at liten spinkig kille går till angrepp mot tre mycket större svarta killar utan kniv, speciellt när han har en historia av att misshandla andra med kniv tidigare.
Citera
2019-07-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det är möjligt men det förändrar inte att det var rätt att slå ner den här killen innan han fick en chans att dra kniv som han gjort så många gånger förut. Bra att han äntligen gick på pumpen när han försökte misshandla sina offer men det krävdes ett gäng svarta amerikaner för att göra jobbet.

Om de tycker att det var rätt eller inte spelar inte så stor roll, inte heller om du tycker det. Det fanns ingen kniv. Det spelar roll. Och det spelar även roll att de raderade inspelade scener.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Men ingen kniv har man hittat eller sett.
Det finns ingen kniv som vi känner till.
Om det hade varit som Kändisen och hans polare säger så hade de ju ringt polis själva och berättat vad som hänt.
Istället gick de till hotellet och klippte i filmer som skulle bevisa deras oskuld (varför om de inte gjort fel?) och pratade om att radera saker, gjorde sig av med minst en mobil (kändisens mobil försvann från rummet och gänget hade nyckeln dit) och så vidare..
Jag köper inte ”livrädd för han hade kanske en kniv”-teorin nej.

Det är en sak vad rapparna trodde när de gav sig på afganen. Om de trodde att han bara var påtänd, men i övrigt helt obeväpnad, då är deras våld inte nödvärn. Polisen fiskar rätt mycket efter "hur rädda var ni" i förhören.

Som en generell situation anser jag däremot att det är fullt rimligt för en normal person att bli väldigt rädd för att det ska komma ett livsfarligt angrepp med kniv från afganen. I det läget blir det svårt att vända ryggen mot honom för att försöka gå därifrån. Han har ju redan visat sig vara väldigt efterhängsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Ser ut som trollfabrikerna är i farten (se användarnamnen). Ryssland gillar ju att så osämja i väst så det är ju inte förvånande att dom hoppar på det här tåget också, särskilt efter att Trump uttalat sig.

Att titta på SvTs anti-Trump propaganda vare dag i flera år kan ha samma effekt, det kan tom skada hälsan
Citera
2019-07-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Om de tycker att det var rätt eller inte spelar inte så stor roll, inte heller om du tycker det. Det fanns ingen kniv. Det spelar roll. Och det spelar även roll att de raderade inspelade scener.

Det vet du inte för han blev aldrig visiterad

Citat:
Det hade han säkert även om han aldrig fick en chans att använda den, bara en dum-svenne tror att at liten spinkig kille går till angrepp mot tre mycket större svarta killar utan kniv, speciellt när han har en historia av att misshandla andra med kniv tidigare.
Citera
2019-07-27, 13:02
Medlem
Citat:
Det vet du inte för han blev aldrig visiterad

Varifrån får du att han hade en kniv då?
Citera
2019-07-27, 13:02
Medlem
Xius avatar
Citat:
Som jag förstått det så tillkallade de aldrig polis. Om de nu var livrädda att bli knivade så borde de ha sökt sig in någonstans och ropat att ringa polisen. Då hade de sluppit den här situationen. Det är en tragisk situation som kunde ha löst på ett mycket bättre sätt.

Jag finner det mer förvånande att Jafari som haft mobilen framme och sagt att han ska ringa polisen till Williams i ett första läge inte gjorde det. Jafari har haft både kunskap, medel och vilja att kontakta polis själv, men underlåter att göra. Detta ligger nu Jafari till last enligt min mening, och han borde låtit polisen lösa situationen istället för det agerande som han sedan valde.

s299 pdf/s292 Förhör med Jafari, Mustafa;
FL: Säger du eller han något i samband med detta?
Han bara sa gå härifrån annars så slår jag dig. Och jag svarade come on
Mustafa berättar vidare att hans vän Dawod sedan kommer fram till honom och undrar vad
som hänt. Mustafa berättar vidare att han då pekar ut den kraftiga killen och säger att han
blivit slagen av den kraftiga killen. Mustafa berättar att hans vän då säger till honom att de
ska gå därifrån. Men Mustafa säger då till sin vän att de tagit sönder han hörlurar och att de
tagit runt hans hals, varför ska de gå därifrån. Mustafa berättar att han då istället vill ringa
polisen. Därför har han sin telefon framme för att kunna ringa polisen.

s365 pdf/s358 Förhör med Williams, Timothy Leon
Varför ringde du inte polisen?
Man1 sade att han skulle ringa polisen. Jag tänkte inte på att ringa eftersom att jag hade fokus
på situationen där och då. Jag var i ett främmande land och kunde inte numret till polisen.

s390 pdf/s383 Förhör med Mayers, Rakim Athelaston
När dem här killarna följde efter oss så var det några afrikanska flickor som kom fram till
killarna och min grupp. Dem översatte åt oss och medlade åt oss. Vi bad tjejerna att ringa till
polisen. Vi är inte från Sverige så vi visste inte hur man ringer 911 eller vilket nummer man
ringer till polisen. Det enda vi visste var att vi inte ville att dem skulle följa efter oss. Tjejerna
sade till dem att de inte ska fortsätta följa efter oss.
Citera
2019-07-27, 13:03
Medlem
Citat:
Varifrån får du att han hade en kniv då?

Läs inlägget du citerade!
Citera
2019-07-27, 13:07
Medlem
Citat:

Så J var knarkpåverkad och fick de större männen att bli livrädda men ändå säger du att han nog ska agera rationellt och inte gå på de större männen utan handgranater i fickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in