2019-07-27, 14:51
Medlem
b00b00s avatar
Ser att det cirkulerar en skärmdump från Hanif Bali´s Twitter, där den ensamkommande stackaren är på semester i Iran till slutet på augusti. Vad har han semester ifrån och är inlägget äkta? (använder inte twitter)
Citera
2019-07-27, 14:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Det är inget krav att man ska behöva flytta sig för att någon annan provocerar eller vill starta bråk. Det är heller inte inte lag på att man som utsatt måste försöka lugna ner situationen (inget tyder på att rockys gäng spädde på den heller, de avvaktade 10-30min vilket är mer än väl). Hela ansvaret för starten av det hela ligger på ''gatubarnet'' och detta har också tillgripit våld mot rockys crew.

Säger inte att det är lag på att man måste lugna ner, det är så som du tolkar det.

Det jag säger är hur man bör hantera en situation, våld skall alltid vara en sista utväg, det finns för övrigt inget som säger att det tog 30 minuter, det tar max 20 minuter mellan Max och där afghanen vart nedslängd på marken och då är det 20 minuter om man går väldigt långsamt.

hela incidenten tog 10-15 minuter från tjafset utanför Max till att ASAP och hans gäng/crew hade sparkat på afghanen.
Citera
2019-07-27, 14:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Ser att det cirkulerar en skärmdump från Hanif Bali´s Twitter, där den ensamkommande stackaren är på semester i Iran till slutet på augusti. Vad har han semester ifrån och är inlägget äkta? (använder inte twitter)

I FUP:en så säger under förhöret att han skall ner till Iran för att vara med på sin systers bröllop.
Citera
2019-07-27, 14:53
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu börjar budskapet spridas på twitter:

https://twitter.com/ChangFrick/status/1154887560071659520

Märkligt att Twitter ligger hela fem dagar efter Flashback.
Detta var uppe i tråden redan 21/7. ASAP Rocky behöver bättre stöd än så...!!
Är det ingen på hjältarnas sida i tråden som hänger på Twitter?

Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Inget kommer vara helt bra förrän ASAP Rocky med entourage friats och tilldelats ett fett skadestånd.
Förklara gärna på vilket sätt det skulle bryta mot grundlagen. Känner du inte till regeringsformen?

Källa: https://lagen.nu/1974:152#K12

Den som påstår att det inte finns synnerliga skäl i multum för att vidta åtgärder i det här fallet måste medvetet blunda eller vara för upptagen med att pussa på den förtryckande statens rasistiska skor.

Inlägg: (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Citera
2019-07-27, 14:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det vet du inte eftersom han inte blev visiterad, han kan ha haft en kniv på sig som han aldrig fick chans att använda. Om Rocky tagit den chansningen kunde han varit död nu.

Fattar du lite långsamt? Eftersom ingen kniv har påträffats, eller att Mayers med anställda pratat om knivskräck så är detta helt irrelevant.

Vad anser du om att Mayers tagit kokain innan han misshandlade BO?
Citera
2019-07-27, 14:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja, är man livvakt så är det ens jobb att placera sig mellan klienten och alla problem. Det är livvakten som får ta risken att bli knivhuggen, och sitta häktad om åklagaren får för sig att man använt för mycket våld.

Men även om livvakten gjort allt detta vidhåller jag att det är rimligt för honom att anta att det var hög sannolikhet att bli angripen med kniv, och därför använda mer våld än annars.

Det argumentet kan jag köpa fullt ut, mitt problem är att folk helt och hållet struntar i att ASAP faktiskt hade en livvakt och att denne inte skötte sitt jobb
Citera
2019-07-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar du lite långsamt? Eftersom ingen kniv har påträffats, eller att Mayers med anställda pratat om knivskräck så är detta helt irrelevant.

Vad anser du om att Mayers tagit kokain innan han misshandlade BO?

Dumstrut på dig, "det ingen sett finns inte".
Citera
2019-07-27, 15:00
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sant och min poäng är även den att livvakten var den som gjorde fel, han tappade kontrollen över en situation som inte var svår att kontrollera (min egna åsikt genom egen erfarenhet av liknande situationer men där det inte har varit folk som sparkar/stampar och slår på någon som ligger ner) ovanpå att ASAP och resten av hans gäng/crew även gjorde fel som tog till våld.

Det bästa hade varit att försöka lugna ner afghanen som hetsar, funkar inte det så kallar man på polis/väktare och om det inte funkar så går man in på i första bästa butik eller restaurang och ber om hjälp.

Den plats där de slogs har gått om butiker och matställen, hela skiten började även utanför Max så det finns ingen ursäkt till att inte be om hjälp

Nu vet e fan vad för videosnutt jag såg på. Men från första början såg det ut som crackpundarn faktiskt försökte lugna afghanen.
La handen på hans axel och det såg lite mer "vänskapligt" ut.
Nästa sekvens visar en flygande afghantomte som åker som en vante ner i gatan

Men de borde gett sig där. Den som kallar sig för livvakt, så livvakt han är, kunde utan problem gå fram och knyta ihop honom tills polisen dök upp.
Istället kastar man sig över fjanten med sparkar och slag.

Tror fan de plockas in för misshandel.
Citera
2019-07-27, 15:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Det argumentet kan jag köpa fullt ut, mitt problem är att folk helt och hållet struntar i att ASAP faktiskt hade en livvakt och att denne inte skötte sitt jobb

Definitivt. Detta kommer säkert att leda till att större artister i fortsättningen ser till att ha med sig flera professionella livvakter i såna här situationer, och inte bara en storvuxen polare som det väl var här (?)

Men rapparna tycker jag inte ska dömas hårdare därför att de hade nån slags livvaktsliknande person med sig. De har samma nödvärnsrätt som tex en polis i samma läge.
Citera
2019-07-27, 15:03
Avslutad
Citat:
Säger inte att det är lag på att man måste lugna ner, det är så som du tolkar det.

Det jag säger är hur man bör hantera en situation, våld skall alltid vara en sista utväg, det finns för övrigt inget som säger att det tog 30 minuter, det tar max 20 minuter mellan Max och där afghanen vart nedslängd på marken och då är det 20 minuter om man går väldigt långsamt.

hela incidenten tog 10-15 minuter från tjafset utanför Max till att ASAP och hans gäng/crew hade sparkat på afghanen.

Indirekt blir det så du menar iom att du lägger det som stöd för hanteringen av Rocky i fallet. Juridiskt sett är det inte/ska inte vara till rockys belastning att han 1. Inte flydde platsen. 2. Inte gjorde en desperat insats att lugna ned ''gatubarnet''

Olika uppgifter finns om tidsförloppet. Man har inte gått rakt från A-B utan provoaktörerna ska ha dragit iväg och sedan kommit tillbaks vid minst ett tillfälle. 10-30min är vad jag sett figurera i social media etc.
Citera
2019-07-27, 15:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Dumstrut på dig, "det ingen sett finns inte".

Ingen har heller i fupen pratat om någon kniv.

Lite långsam idag va?
Citera
2019-07-27, 15:07
Medlem
mensverkets avatar
källa: https://www.vladtv.com/article/256745/woman-arrested-for-threatening-to-blow-up-swedish-embassy-for-aap-rocky

Woman Arrested for Threatening to Blow Up Swedish Embassy for A$AP Rocky

According to NBC 4 Washington, 26-year-old Rebecca Kanter was arrested on Tuesday (July 23) for threatening to blow up the Swedish Embassy in D.C. in support of incarcerated rapper A$AP Rocky. Rocky was detained in Sweden earlier this month after footage surfaced of the rapper and his crew getting in an altercation with two men.

An affidavit revealed details concerning the incident, in which Kanter is accused of saying she wanted to "blow this motherf***er up" while kicking at embassy staff and knocking over furniture. She was arrested by Secret Service after being asked to leave the premises. Secret Service told embassy staff to be on the lookout for Kanter after she came to the building the day before her arrest and threw a bottle of clear liquid at the building and made threats about blowing up the building.

After the first incident, Kanter reportedly took to social media to share a post that read, "Why isn't it breaking news that I defiled the House of Sweden last night, that I vandalized the Wold Bank, that I vandalized the IMF ... why aren't I getting press for ASAP."

Kanter was released on bond for the incident and is due back in court on July 31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in