2019-07-27, 14:03
Medlem
DevilsDens avatar
Jag måste ge chaffisen rätt här, Svenska kvinnor klär sig generellt provokativt och lättklätt på sommaren.

Många tjejer växer upp med idealet att visa så mycket som möjligt, alltså hud, bröst, skinkor. Dom går i för korta shorts, urringning ner till knäna etc, det ser billigt ut och är provokativt.

Ni vill behandlade bra? Men ser ut som prostituerade? Helt rätt av chaffisen.

Alla vet hur man behandlar promiskuösa histrioniska tjejer, dvs ”attention whores”
Citera
2019-07-27, 14:03
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Tänk om det varit en kvinna i hijab som blivit avslängd pga den, vilket jävla drev det hade blivit från media, folk hade fått sparken till höger och vänster.

Drev från media? Busschauffören hade blivit mordhotad alternativt mördad i värsta fall..
Välkommen till det nya Sverige (Swedistan).
Citera
2019-07-27, 14:04
Medlem
Nestor Xs avatar
Egendomligt att Amanda inte har publicerat någon bild på sig själv iförd de kläder som enligt busschauffören var opassande. Vad är det som vi inte får veta?
Citera
2019-07-27, 14:05
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Drev från media? Busschauffören hade blivit mordhotad alternativt mördad i värsta fall..
Välkommen till det nya Sverige (Swedistan).

Ja, du har helt rätt får jag erkänna, jag var kanske aningen mjuk i mitt påstående
Citera
2019-07-27, 14:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
I många andra länder som Spanien, Italien och Kroatien kan du inte gå klädd hursomhelst. Anständiga kläder behövs på platser som shoppingcenter, restauranger och bussar/kollektivtrafik. Har till och med sett skyltar uppsatta på klädsymboler i dessa länder.

I dom länderna är det garanterat varmare i snitt än i Malmö en sommardag.
De tre länder du nämner är alla starkt religiösa, i samtliga fall katolska. I Sverige har vi väldigt lite moralpoliserande kring klädsel. Att säga till en person något sådant som busschauffören gjorde har sannolikt religiös bas. Du hänvisar också till att det ibland inte är tillåtet att gå i strandutstyrsel på olika platser. Det är, som du själv skriver, i så fall annonserat med plakat. I inget av de tre länderna är det ovanligt eller fel att gå klädd i shorts och bikiniöverdel (som jag uppfattar att kvinnan i fallet gjort), ens på en buss. Jag har själv besökt alla de tre länder du nämner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Man kan inte hetsa mot busschauffören. Man vet inte vilken kontext och kultur han har bakom sig och sina erfarenheter. Han gjorde det som han ansåg var rätt och det måste vi respektera.

#jagärhär
#rymdkram

Det behöver vi inte alls respektera eller för den delen acceptera!!! Han ska anpassa sig - om någon!!! Jag undrar vad hans arbetsgivare säger om saken. De kan ju råka väldigt illa ut om chaffisens beteende kan räknas som del i hans yrkesutövning och hans agerande i förlängningen hamnar på bussbolaget. Diskriminering kallas det för.
Citera
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Jag måste ge chaffisen rätt här, Svenska kvinnor klär sig generellt provokativt och lättklätt på sommaren.

Många tjejer växer upp med idealet att visa så mycket som möjligt, alltså hud, bröst, skinkor. Dom går i för korta shorts, urringning ner till knäna etc, det ser billigt ut och är provokativt.

Alla vet hur man behandlar promiskuösa histrioniska tjejer, dvs ”attention whores”

Din jävla idiot det är väl för i helvete deras val om dom vill gå klädda så??

Hur tycker du att svenska tjejer ska gå klädda i 30 graders värme? Burka? Niqab?
Citera
2019-07-27, 14:07
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Min sort är vad menar du?
Dessutom handlade det inte om möllan och jag får känslan av att din sort inte vågar gå dit ändå

Jodå det är inte vi som är fega skitar som låter er bli tagna i tvåan av främlingar.
Citera
2019-07-27, 14:07
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De tre länder du nämner är alla starkt religiösa, i samtliga fall katolska. I Sverige har vi väldigt lite moralpoliserande kring klädsel. Att säga till en person något sådant som busschauffören gjorde har sannolikt religiös bas. Du hänvisar också till att det ibland inte är tillåtet att gå i strandutstyrsel på olika platser. Det är, som du själv skriver, i så fall annonserat med plakat. I inget av de tre länderna är det ovanligt eller fel att gå klädd i shorts och bikiniöverdel (som jag uppfattar att kvinnan i fallet gjort), ens på en buss. Jag har själv besökt alla de tre länder du nämner.

Spelar ingen roll. Sverige är ett fritt land. Politikerna håller på att skapa en slags utopi, precis som kommunisterna försökte göra, men det gick åt helvete. Ska bli spännande att se hur Sverige kommer bli..

Det har ingenting med värderingar att göra utan det är snarare ett experiment från våra politiker i Sthlm och EU-parlamentet.
Citera
2019-07-27, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Din jävla idiot det är väl för i helvete deras val om dom vill gå klädda så??

Hur tycker du att svenska tjejer ska gå klädda i 30 graders värme? Burka? Niqab?
Fattar du inte att vi lever i ett mångkulturellt land?
Citera
2019-07-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen

VAD menar du???? Vadå "alla vet..". Du ska nog fundera över om du invandrat i ett land du verkligen vill leva och bo i. Risken är väldigt stor att du kommer att råka illa ut för det du ger uttryck för är faktiskt olagligt. I Sverige behandlar vi även prostituerade som människor och du har aldrig någonsin rätt att behandla någon illa!!!
Citera
2019-07-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Man kan inte hetsa mot busschauffören. Man vet inte vilken kontext och kultur han har bakom sig och sina erfarenheter. Han gjorde det som han ansåg var rätt och det måste vi respektera.

#jagärhär
#rymdkram

Menar du att man ska ta hänsyn till det? Han får fanimig ta seden dit han kommit!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in