Citat:
De som skriker högst om klimatet är samma människor som har hejat på när Europa och Sverige har blivit mångkulturellt. Under många år så har människor som varit emot mångkulturen drömt sig tillbaka till sin barndoms befolkningssammansättning och vädjat på samma sätt som du. De som idag är klimatalarmister lyssnade inte, utan hånade kritikerna och hejade på utvecklingen om vartannat.Egentligen spelar det ingen som helst roll hur det har sett ut för miljontals år sedan, för då fick naturen vara ifred. I årmiljoner.
Geologi, astronomi, kemi, fysik - allt kan förklara hur livet på jorden är beroende av stabila livsmiljöer. Livet kan anpassa sig till långsamma förändringar - men ju snabbare de sker, desto värre för de som lever just då. Fråga dinosaurierna.
Jag vill inte leva i ett fullständigt onödigt och människoskapat "extinction event". Jag vill ha min barndoms klimat - inte ett subtropiskt helvete i norr.
Jag vill inte att mina barn ska få leva i extrem ångest inför hot om krig, svält, och ett kollapsande världssamhälle bara för att ett fåtal personer som är rädda för "globalister" och annat trams måste sätta politiska käppar i hjulet för vad vi behöver göra för att ändra på slutresultatet. Vi har kunskap, vi har teknik. Allt som behövs är en enad vilja som sätter ordentlig press på politikerna.
Snälla "skeptiker", kan vi sluta snacka skit nu och istället tala om vad vi behöver göra för att överleva detta? Det vore jävligt häftigt, faktiskt.
Geologi, astronomi, kemi, fysik - allt kan förklara hur livet på jorden är beroende av stabila livsmiljöer. Livet kan anpassa sig till långsamma förändringar - men ju snabbare de sker, desto värre för de som lever just då. Fråga dinosaurierna.
Jag vill inte leva i ett fullständigt onödigt och människoskapat "extinction event". Jag vill ha min barndoms klimat - inte ett subtropiskt helvete i norr.
Jag vill inte att mina barn ska få leva i extrem ångest inför hot om krig, svält, och ett kollapsande världssamhälle bara för att ett fåtal personer som är rädda för "globalister" och annat trams måste sätta politiska käppar i hjulet för vad vi behöver göra för att ändra på slutresultatet. Vi har kunskap, vi har teknik. Allt som behövs är en enad vilja som sätter ordentlig press på politikerna.
Snälla "skeptiker", kan vi sluta snacka skit nu och istället tala om vad vi behöver göra för att överleva detta? Det vore jävligt häftigt, faktiskt.
Nu är rollerna ombytta. Tycker du att det är konstigt att många skiter i klimatet, särskilt med tanke på att den klimatpolitik som förs är uttalat globalistisk?
För min del så kvittar det. Vi har redan ett mångkulturellt samhälle, så Europa och Sverige är redan förstört. Några meter havsvatten och värmeböljor dränker respektive steker det mångkulturella helvetet gör varken till eller från för min del. Det är dessutom lite av ödets ironi att mångkulturen har gjort samhället betydligt mer ytligt och ökat på konsumtionshetsen, vilket givetvis driver upp utsläppen av växthusgaser.
En fråga. Varför ser ni alarmister inte det som en belastning att det är samma människor som har tvingat fram mångkulturen nu varnar för växthusgaser? Fattar ni inte att förtroendet förbrukades redan på 90-talet, och att många till och med är skadeglada över deras klimatångest?