Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Beträffande politiken så har jag rakt motsatt åsikt. Jag har skrivit det flera gånger, men jag anser att det största problemet för klimatalarmister är att ni (om uttrycket tillåts) associeras helt och hållet med det politiskt korrekta etablissemanget. Med tanke på vilken ideologi som kommer på köpet med klimatalarmism så förstår jag att många väljer att inte lyssna på er. Jag skulle gärna se ett konservativt alternativ som tar utsläppen på allvar.
Ingen fara, tog det inte personligt. Ville bara visa att stereotyper är just stereotyper och långt ifrån allmängiltiga.
Det viktiga för mig är att folk inser att klimatalarmism egentligen är en fråga som står över alla andra. Det finns ingen ideologi bakom vetenskapliga fakta om utvecklingen - däremot har naturligtvis vissa politiska och ideella grupperingar varit snabba på att ta till sig detta som ett slagträ, tyvärr. Högern har varit otroligt passiv i frågan och tuggat på lika höger-PK-mässigt som vänstern, förringat problemen och fegat ur pga väljarkåren.
Värsta besvikelsen var när SD totalt sabbade valet för sig själva när de gick ut med idiotiska, reaktionära klimatförnekelser. SD gick från ett "sunt förnuft"-parti tillbaks till ett suspekt rasist-parti på högerkanten - inte längre ett alternativ för alla som var missnöjda med samhällsbygget. Precis som Miljöpartier länge varit en besvikelse på miljöfronten och ett tillhåll för batikhäxor och tomtar m.m. som premierat helt andra frågor på bekostnad av att framstå som ett rent miljöparti.
jag skulle vilja ha ett Vetenskaps-parti, där beslut aldrig nånsin fattas pga ideologisk tillhörighet. Vänster och höger har spelat ut sin roll, speciellt med avseende på Klimatfrågan. Den handlar om nåt mycket större och viktigare. Utan natur - ingen livskvalitet på nåt sätt.