Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det behövs massor av snö för att glaciärerna inte skall fortsätta att smälta.

Det behövs massor med värme för att glaciärerna ska smälta. Co2 kyler, så det kan inte vara co2 som är orsaken.

https://www.newscats.org/?p=17943

Du missade den biten va? Att man måste bevisa sina påståenden med experiment? Och du är även så omdömeslös att du inte ens har kollat om det finns några experiment som visar att co2 kan höja temperatur innan du gick med i domedagssekten?

Det är tur för kommunisterna att det finns folk som du.

Citat:
Kan du locka fram Kung Bore så att han kan sänka temperaturerna? Pröva med trolldom, ungefär som dina trådars innehåll.

Det behövs inte, det räcker med co2. Co2 kyler jävligt bra, men vi behöver släppa ut mer om vill kyla planeten.

Citera
2019-07-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jaadu, jag är nog i de trotsiga 77-åren (född 1942) det är många tonn men jag tycker att du som jag skall läsa mycket och ifrågasätta vad det är på andra sidan myntet dvs finns det någon dold agenda med det staten gör och säger?
T.ex Varför höjer staten bensinskatten? Jo man behöver pengarna till invandringen dvs alla dem som våldtar svenska kvinnor och skär med kniv vi vanliga korkade svenskar.
Fundera vidare.
Sök på nätet.
Afs blir nog lösningen om vi inte skall enligt islam skall elimineras (dödas).
Läs på om vad islam egentligen är. Någon religion är de ta mig faan inte. De är ett mördarkommando!

Enligt Deagl så ska Sverige minska sin befolkning från ca 10 milj till ca 7 inom 5 år, undrar vart dom andra tre tar vägen. ?

USA minskar med ca 220 milj, enligt samma prognos.
Senast redigerad av natione-suecos 2019-07-26 kl. 21:09. Anledning: Tillägg
Citera
2019-07-26, 21:07
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Historiskt sett så är det ovanligt mycket is på planeten. Om du inte inser detta, då är du korkad.

Du har givetvis rätt, under Trias (252-201 miljoner år sedan) fanns inte glaciärer, landmassan satt ihop, klimatet var torrt. Jag tycker att du tar upp en vettig ståndpunkt, en väldigt relevant sådan. Givetvis var koldioxidhalten under Trias flerfaldigt högre än idag.

Källa
Citera
2019-07-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du verkar vara en trotsig tonåring. Världen står inför gigantiska problem och detta engagerar väldigt många. Vad tycker du att vi skall göra? Om du tänker lite.

Här har vi nåt som verkar uppvärmande!

https://bakomkulissernabiz.wordpress.com/2019/07/26/hur-oligarkerna-blaser-massorna/https://samnytt.se/polisen-ger-upp-om-bilbranderna-vill-att-allmanheten-loser-brotten/
Citera
2019-07-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Det finns många fler. Och tänk på att du främst skriver för alla som läser tråden, inte de användare du svarar. Detta handlar om att konstant presentera kritik mot domedagssekten offentligt. Detta är troligtvis den mest lästa, ocensurerade, diskussionen om klimat/växthuseffekten i svensk media. Här kan svenskar få tillgång till alla argument på samma ställe, utan att det finns en agenda som styr diskussionen. Än så länge.

Jo du har rätt, men det finns vissa här inne som försöker styra agendan.
Citera
2019-07-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Enligt Deagl så ska Sverige minska sin befolkning från ca 10 milj till ca 7 inom 5 år, undrar vart dom andra tre tar vägen. ?

USA minskar med ca 220 milj, enligt samma prognos.

Tja, de får väl flytta tillbaka så slipper vi försörja dem med skattepengar.

Vet du om att ett ensamkommande barn kostar ca 30.000:-/månad.
Hur många var de från Afganistan? 8.000st hä hä ggr 30.000- vad blir det 24 miljoner per månad plus att dom hotar lärarna om de inte får toppbetyg som senare kommer att slå ut en dum svensk från högskolan eller universitetet.
Citera
2019-07-26, 21:37
Medlem
Citat:
En ny insikt jag fick häromdagen:
Dvs något som alla som har minsta insikter i ämnet känt till hur länge som helst. Den där faktorn 4 som du tror dig kommit på alldeles själv är en självklarhet som alla som räknar på saken tar med. Dock på rätt sätt, inte med ditt vanliga svamlande felräknande.
Citera
2019-07-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Tja, de får väl flytta tillbaka så slipper vi försörja dem med skattepengar.

Vet du om att ett ensamkommande barn kostar ca 30.000:-/månad.
Hur många var de från Afganistan? 8.000st hä hä ggr 30.000- vad blir det 24 miljoner per månad plus att dom hotar lärarna om de inte får toppbetyg som senare kommer att slå ut en dum svensk från högskolan eller universitetet.

En svensk myndighet räknade på detta 2012, då uppgick kostnaden till över 470 miljarder, tyvärr har SVT raderat det programmet, har försökt begära ut det. Men nej det går inte.
Men det spelar ingen roll i detta ämne då pengar snart kommer att förlora hela sitt värde, på gott och ont
Citera
2019-07-26, 21:53
Medlem
Citat:
Det behövs massor med värme för att glaciärerna ska smälta. Co2 kyler, så det kan inte vara co2 som är orsaken.

Du missade den biten va? Att man måste bevisa sina påståenden med experiment? Och du är även så omdömeslös att du inte ens har kollat om det finns några experiment som visar att co2 kan höja temperatur innan du gick med i domedagssekten?

Det är tur för kommunisterna att det finns folk som du.

Det behövs inte, det räcker med co2. Co2 kyler jävligt bra, men vi behöver släppa ut mer om vill kyla planeten.

Problemet med detta experiment är att han jämför koldioxid med vakuum vilket är helt irrelevant eftersom jorden har en atmosfär av syre och kväve. Dessa gaser kan leda bort värme men saknar koldioxidens förmåga att absorbera ir.
Citera
2019-07-26, 23:15
Medlem
Egentligen spelar det ingen som helst roll hur det har sett ut för miljontals år sedan, för då fick naturen vara ifred. I årmiljoner.

Geologi, astronomi, kemi, fysik - allt kan förklara hur livet på jorden är beroende av stabila livsmiljöer. Livet kan anpassa sig till långsamma förändringar - men ju snabbare de sker, desto värre för de som lever just då. Fråga dinosaurierna.

Jag vill inte leva i ett fullständigt onödigt och människoskapat "extinction event". Jag vill ha min barndoms klimat - inte ett subtropiskt helvete i norr.

Jag vill inte att mina barn ska få leva i extrem ångest inför hot om krig, svält, och ett kollapsande världssamhälle bara för att ett fåtal personer som är rädda för "globalister" och annat trams måste sätta politiska käppar i hjulet för vad vi behöver göra för att ändra på slutresultatet. Vi har kunskap, vi har teknik. Allt som behövs är en enad vilja som sätter ordentlig press på politikerna.

Snälla "skeptiker", kan vi sluta snacka skit nu och istället tala om vad vi behöver göra för att överleva detta? Det vore jävligt häftigt, faktiskt.
Citera
2019-07-26, 23:18
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Du har givetvis rätt, under Trias (252-201 miljoner år sedan) fanns inte glaciärer, landmassan satt ihop, klimatet var torrt. Jag tycker att du tar upp en vettig ståndpunkt, en väldigt relevant sådan. Givetvis var koldioxidhalten under Trias flerfaldigt högre än idag.

Källa

Det räcker med att gå tillbaks till 900-1200 talet, eller till och med 1920-1950 hade mindre havsis än i dag. Ni klimathysteriker hävdar att 1979 var året med normal isvolym, men varför inte gå ännu längre tillbaks och hävda att tiden med inlandsis var helt normala förhållanden?
Citera
2019-07-26, 23:38
Medlem
*djup suck*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här