2019-07-26, 22:31
Medlem
Stones avatar
Stor Trump vän här och har rätt kul på Reddit med alla Trump supporters men nu tycker jag både Trump och hans fans överreagerar. De kanske inte förstår bättre.
Citera
2019-07-26, 22:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Finns inget blod på platsen där han attackeras. Det enda blod som finns är på platsen där han sitter när polisen kommer dvs andra sidan gatan.

”Handgemänget” skedde på två platser.

Varav den ena vid ”pelaren”.
Citera
2019-07-26, 22:49
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakhmat-Akilov
FUP + åtal verkar ligga på tre filer men jag får bara två att funka. På den sistnämnda, aktbilaga 99 ( https://www.docdroid.net/OwIo3xB/stockholms-tr-b-9283-19-aktbil-99.pdf ) står det att filen är raderad. Någon som vill lägga upp den igen?

Aktbilaga 99 är "Tilläggsprotokoll till 5000-K806954-19" och det är den andra filen om ASAP Rocky som någon tjomme har anmält och docdroid senare raderat. Jag skulle förstås kunna slänga upp den igen men jag är rädd för att docdroid då kommer att radera mitt konto och med det försvinner det i så fall en massa andra domar och förundersökningsprotokoll.

(När jag delar en dom i Aktuella brott och kriminalfall så brukar det som mest bli 900 visningar, medeltal är 200-300 visningar. Här har aktbilaga 98 fått över 39 tusen visningar och stämningsansökan 10 tusen visningar)
Citera
2019-07-26, 22:51
Medlem
Ah ok!
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ja, fast enligt uppgift i FUP så fanns det behov av tolk som talade Dari. Dari Persian or synonymously Farsi is a variety of the Persian language spoken in Afghanistan.
Citera
2019-07-26, 22:55
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Ja men då får han bekosta utifrån hans inkomst .

Inkomst känns ju som lite en annan intressant grej här.

Hur mkt har Mustafa tjänat o skattat sedan 2014?

En riktigt bra värvning av Team Sverige.
Citera
2019-07-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasilevo
Aktbilaga 99 är "Tilläggsprotokoll till 5000-K806954-19" och det är den andra filen om ASAP Rocky som någon tjomme har anmält och docdroid senare raderat. Jag skulle förstås kunna slänga upp den igen men jag är rädd för att docdroid då kommer att radera mitt konto och med det försvinner det i så fall en massa andra domar och förundersökningsprotokoll.

(När jag delar en dom i Aktuella brott och kriminalfall så brukar det som mest bli 900 visningar, medeltal är 200-300 visningar. Här har aktbilaga 98 fått över 39 tusen visningar och stämningsansökan 10 tusen visningar)

Ja okej, då förstår jag. Du orkar inte lägga upp tilläggsprotokollet på minfil då? Tänkte mest eftersom bilagan verkar försvunnit från docdroid i vilket fall.
Citera
2019-07-26, 22:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
https://www.expressen.se/noje/asap-rocky-forsokte-fly-braket-pa-en-elsparkcykel/

Det händer grejer .
Har jag uppfattat det rätt som att ASAP snudd på får skäll för att han inte lyckades fly - och det i en främmande stad? Det är ju afghanhannarna som ska ha skäll för att de inte lämnade honom i fred.
Lite Kafkas ”Processen” över det hela.
Citat:
Förhörsledaren frågar ASAP Rocky varför han inte tagit sig bort från platsen, om han nu känt sig rädd.
Hur kommer det sig att ni inte vid något tillfälle försökte lämna platsen genom att exempelvis leta reda på en bil?
– Vi försökte hitta en bil. Vi försökte få tag på en Uber men tydligen fungerar inte Uber här i Stockholm. Sedan försökte vi ladda ner appen till scootrarna och under tiden vi gjorde det så konfronterade killarna oss. Sedan försökte vi gå från platsen för att undvika killarna men de följde efter oss. Vi försökte låta säkerhetsvakten hantera det men det var då de blev fysiska med säkerhetsvakten, säger ASAP Rocky i förhöret.
ASAP Rocky berättar även att han försökte ta en sparkcykel innan han träffat målsägande.
– Vi stod framför McDonalds och väntade på en Uber. Det tog sådan tid så vi bestämde oss för att hoppa på en elektrisk scooter för att ta oss tillbaka till hotellet. Det kom fram två killar som frågade om vägen. Vi kunde inte hjälpa dem med vägbeskrivningen så vi sa att vi inte var härifrån och att vi inte kunde hjälpa dem.
Senare i förhör berättar han återigen om hur han försökt ta sig bort från platsen, efter förhörsledarens fråga:
Ni befinner er mitt i Stockholms city, enligt min uppfattning hade ni kunnat hitta en mängd olika färdsätt för att kunna ta er bort från platsen, om ni upplevde sådan rädsla för killarna?
– Vi försökte ta scootrarna. Vi försökte använda Uber. Vi gick dessutom därifrån. Vi är inte härifrån, vi försökte göra vårt bästa och gå men de följde efter oss, säger ASAP Rocky.
Citera
2019-07-26, 23:00
Medlem
CarlosRexs avatar
Bildt har skrivit ett öppet brev i Washington Post tillägnat Donald Trump. Bildt skriver att de tre ska få en rättvis rättegång utan politisk inblandning. Betyder det att inga nämndemän ska döma i Tingsrätten.
Citera
2019-07-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
”Handgemänget” skedde på två platser.

Varav den ena vid ”pelaren”.

Då har han alltså rest sig efter första misshandeln, där de sparkar och slår honom, på platsen han blev slängd.
Citera
2019-07-26, 23:08
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Precis. I förhören fiskas det efter hur rädda rapparna kände sig. De fattade inte att här är det viktigt att svara rätt.

För att kunna hävda nödvärn ska man ha varit helt skräckslagen, inträngd i ett hörn så man inte kan smita, och vara helt övertygad om att nu blir man angripen med ett livsfarligt vapen så man har inget annat val än att skära motståndaren sönder och samman med en flaska man bara råkade få tag på en sekund innan.
I andra sammanhang kan man hävda att man ”fryst” (tonic immobility) och därför inte kunnat säga ifrån (eller göra motstånd). De kanske skulle ha agerat som möss paralyserade framför en orm ...
Citera
2019-07-26, 23:09
Medlem
Så här kommer man undan grov misshandel i UK om man är Jorge Masvidal. Från 03:20, Rocky borde lära sig från honom A$ap. Hoho.
https://youtu.be/DNAR3zUf53E
https://youtu.be/yW4FafSnhxA
Citera
2019-07-26, 23:14
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Inkomst känns ju som lite en annan intressant grej här.

Hur mkt har Mustafa tjänat o skattat sedan 2014?

En riktigt bra värvning av Team Sverige.
Borde väl inte vara så svårt att ta reda på då självdeklarationen är allmän handling. Alternativtet skulle vara att ta en kreditupplysning på Mustafa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in