2019-07-14, 01:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
ASAP kommer nog som högst åka dit för misshandel. Om ens det. Är mycket troligt att han agerar rätt här. Enligt svenskkultur är det ett värre brott att tafsa på en ungkvinna, en att utdela några tjyvsmällar på någon som verkligen ber om det.

Dock så kommer troligtvis en av hans vänner som också är häktad. Åka dit för grovmishandel då de slår och sparkar på någon efter konfrontationen och det talades väll om att de rispar honom med en flaska.

Kommer bli dyrt för staten här och den där åklagaren har nog gjort sitt.

Men bara poppa popcorn och följa tv-sopan. För det här är inte över på en månad 😅

De som lever får se. Det blir intressant att läsa FUP:en. Jag antar att den kommer att vara ganska genomarbetad och att den kommer att spridas med glädje av tingsrätten. Du menar väl för övrigt rapp-sopan?
Citera
2019-07-14, 02:03
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du har en ovanligt utvecklad vokabulär för någon som sitter och diggar texter om att knulla horor bareback och ta droger.

Men om man som du är lite mer bevandrad inom grammatiken kanske det är skönt att lyssna på felaktig staccatogrammatik som omväxling.

Vi är alla olika, men det förvånar att du så ivrigt hoppar på allt och alla förutom den kriminelle ASAP Rocky som borde bli helgonförklarad enigt dig.

Huruvida mitt vardagsliv ter sig likt ASAP Rockys fräcka textinnehåll låter jag helt enkelt vara osagt, men visst kan det vara befriande att lyssna på. Flacko är duktig på att förmedla en känsla som du bland dina gelikar kanske skulle kalla för fett pepp.

Helgon är lite i överkant, men om han skulle bekänna sig som kristen kanske det inte är alltför avlägset? Det är faktiskt en god idé - tycker du borde ta upp den med Svenska kyrkan.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du vet att det inte heter Hovmedalj längre och att den bara delas ut till svenskar?

Så länge folk vet vad man syftar på känns det skönt att slippa kalla den för "Hans Majestät Konungens medalj". Angående att den bara delas ut till svenskar så har du fel.

Citat:
H.M. Konungens medalj instiftades runt 1814 och finns i flera storlekar. Den tilldelas svenska och utländska medborgare för särskilda förtjänster.

Källa: https://www.kungahuset.se/monarkinhovstaterna/ordnarochmedaljer/aktuellt/aktuelltkmo/kungendeladeutmedaljer.5.6839717416a59efc5031a96d. html

En utländsk medborgare som gjort en särskild förtjänst... Jag kan inte komma på någon som under det gångna året gjort en större insats för det här landet än ASAP Rocky med entourage!
Citera
2019-07-14, 02:04
Medlem
Ursäkta min okunnighet, men kan man ens dömas till misshandel utan ett i ärendet aktivt brottsoffer? Har brottsoffret ens anmält, före det att han sedan försvunnit? Ser att man nu i bästa DDR-form husrannsakat målsägandes managers hotellrum och tagit hans mobiltelefon så han inte kan ha kontakt med affärsbekanta och vänner. Jag misstänker att åklagaren minsann kommer bli känd, men inte på ett bra sätt. Allt detta förefaller från statens sida ha kostat vad man önskar de lagt på det flertalet våldtäktsfall eller skjutningar vi dras med men dom klagar över att det inte finns resurser till. Lyckas åklagaren nu också göra skattebetalarna skadeståndsskyldiga för målsägandes uteblivna miljoner så hoppas jag han går ut i skogen och dör.
Citera
2019-07-14, 02:08
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Det är inte direkt vilken neger som helst dock. Denna hade mer tålamod än väntat.

Kanske det.Har ej sett filmen.

Nu när jag tänker efter så är detta ju en perfekt känga till Löfven och Annie two faced judas Lööf.
Deras afghan älsklingar visar sitt rätta jag .Knarkbrott och diverse skit som dessa avarter sysslar med.Och för EN gångs skull rapporterar media om det.
Citera
2019-07-14, 02:11
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
På slutet säger åklagaren att dom vill tala med den andra mannen (Elvis-afghanens kompis) och att dom vet vem han är.
Så polisen vet vilka båda afghanerna är, men hittar dom inte?

Hemlösa gymnasium-afghaner som bor på gatan, lr inneboende hos nån batikhäxa, kanske t.o.m bor hemma hos nån homosexuell åklagare, kammaråklagare

https://m.youtube.com/watch?v=sBBiyhkB7qI

Avskyr det där klippet. Såg det för en vecka sedan och fick kalla kårar i hela kroppen.
"Den så kallade artisten" säger åklagaren om en av vår tids största hiphopstjärnor tillika gaturättviseskipare! Det är ju skandal att en åklagaren ännu inte varnats efter ett sådant respektlöst uttalande. Jag borde inte säga det, men i mina ögon är det ASAP Rocky (med entourage) som är målsägande, och staten som ska försvara sitt respektlösa beteende!

Noterar nu när jag tog mig igenom klippet igen att åklagaren med sin osympatiska röst ungefär en minut in säger att de håller på att gå igenom innehållet på de mobiltelefoner de tagit i beslag.
Kanske var det så att man en vecka senare gjorde razzia hos managern därför att man inte hittade vad man sökte efter på de beslagtagna mobiltelefonerna. Detta är ett lågvattenmärke för Sverige.

Edit: "Vi vet vem han är" som åklagaren med sin gälla röst säger på slutet kan lika gärna vara ett uttal som syftar till att uppmana den eftersökta personen att självmant ta kontakt med polisen. Hade man haft riktig koll på de här ligisterna hade de inte varit ute i det fria när ASAP Rocky besökte landet.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-14 kl. 02:18.
Citera
2019-07-14, 02:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Huruvida mitt vardagsliv ter sig likt ASAP Rockys fräcka textinnehåll låter jag helt enkelt vara osagt, men visst kan det vara befriande att lyssna på. Flacko är duktig på att förmedla en känsla som du bland dina gelikar kanske skulle kalla för fett pepp.

Helgon är lite i överkant, men om han skulle bekänna sig som kristen kanske det inte är alltför avlägset? Det är faktiskt en god idé - tycker du borde ta upp den med Svenska kyrkan.

Så länge folk vet vad man syftar på känns det skönt att slippa kalla den för "Hans Majestät Konungens medalj". Angående att den bara delas ut till svenskar så har du fel.

Källa: https://www.kungahuset.se/monarkinhovstaterna/ordnarochmedaljer/aktuellt/aktuelltkmo/kungendeladeutmedaljer.5.6839717416a59efc5031a96d. html

En utländsk medborgare som gjort en särskild förtjänst... Jag kan inte komma på någon som under det gångna året gjort en större insats för det här landet än ASAP Rocky med entourage!

Svenska Kyrkan helgonförklarar ingen. Varför sitter du och sprider en massa lögner i en skvallertråd?

Varför tycker du att det bästa som hänt är att ASAP har misshandlat en person. Händer det inte bättre saker i ditt Sverige än så?

Jag ser fram emot FUP:en så får vi syna sanningen i sömmarna när alla fakta ligger på bordet. Glorian du vill sätta på Rakims huvud kan halka ordentligt på sned då.
Citera
2019-07-14, 02:24
Medlem
mensverkets avatar
källa: https://www.foxnews.com/entertainment/with-rapper-aap-rocky-still-detained-manager-john-ehmanns-hotel-room-in-sweden-is-raided-source

Rapper A$AP Rocky’s longtime manager, John Ehmann, had his hotel room raided Friday morning after he was served a search warrant in Stockholm while his client sat in a Swedish jail, Fox News has learned.

A source close to the "L$D" rapper – whose real name is Rakim Mayers – said that just before 8 a.m. local time, Ehmann was awakened by four Swedish police officers who said they had a search warrant. The source said the officers entered the room and seized the manager's cellphone, indicating that they wanted his passcode so they could examine the contents.

Ehmann -- who has been in Sweden since before the rapper was detained following an altercation with an alleged attacker -- was nowhere near the location where the brawl took place, according to the source.

Per the insider, Ehmann “was completely taken aback” by the raid and “had no idea what this was about.”

“He never saw it coming,” the source added, voicing the suspicion by some in the Rocky camp that the raid was retaliation for an online petition, #JusticeForRocky, which has garnered over 560,000 signatures worldwide as of Friday.
Citera
2019-07-14, 02:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
källa: https://www.foxnews.com/entertainment/with-rapper-aap-rocky-still-detained-manager-john-ehmanns-hotel-room-in-sweden-is-raided-source

Rapper A$AP Rocky’s longtime manager, John Ehmann, had his hotel room raided Friday morning after he was served a search warrant in Stockholm while his client sat in a Swedish jail, Fox News has learned.

A source close to the "L$D" rapper – whose real name is Rakim Mayers – said that just before 8 a.m. local time, Ehmann was awakened by four Swedish police officers who said they had a search warrant. The source said the officers entered the room and seized the manager's cellphone, indicating that they wanted his passcode so they could examine the contents.

Ehmann -- who has been in Sweden since before the rapper was detained following an altercation with an alleged attacker -- was nowhere near the location where the brawl took place, according to the source.

Per the insider, Ehmann “was completely taken aback” by the raid and “had no idea what this was about.”

“He never saw it coming,” the source added, voicing the suspicion by some in the Rocky camp that the raid was retaliation for an online petition, #JusticeForRocky, which has garnered over 560,000 signatures worldwide as of Friday.

Urs håller herr Meyer på med LSD också! Inte bara crack alltså. Jag tror inte att polisen ville hämnas för att Managern hade betalat för en halv miljon proteströster på en minst sagt tvivelaktig hemsida. Men Assefa Communication hade väl lagt orden i munnen på honom som vanligt.
Citera
2019-07-14, 02:40
Bannlyst
Citat:
Avskyr det där klippet. Såg det för en vecka sedan och fick kalla kårar i hela kroppen.
"Den så kallade artisten" säger åklagaren om en av vår tids största hiphopstjärnor tillika gaturättviseskipare! Det är ju skandal att en åklagaren ännu inte varnats efter ett sådant respektlöst uttalande. Jag borde inte säga det, men i mina ögon är det ASAP Rocky (med entourage) som är målsägande, och staten som ska försvara sitt respektlösa beteende

Jag tror åklagaren säger ”den så kallade artisten” för han benämns så i media!
Inte för han vill vara nedsättande.
Misstänkta brukar ju kallas typ 33-åringen lr kändisadvokaten osv..
Citera
2019-07-14, 02:52
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Blir så jävla trött på att läsa om alla dessa killar och män som önskar de var alfahannar och hoppas impa på omgivningen genom att slå ner varandra. Vad fan är det för fel?
Varför händer detta bara killar/män?

Och självklart kan ni damma av någon tårdrypande historia där någon kvinna varit inblandad i slagsmål, MEN SERIÖST?????????? Vad är det för fel på killar/män som hela tiden måste hävda sig?
Skulle vilja säga lås in alla fanskap, men jag har inte lust att betala för det.

Eeeh, har du hoppat över biologin i skolan eller?

Självklart hänger det ihop med att killars hormonuppsättning skiljer sig markant från kvinnors.
Tex mycket högre testosteronnivåer samt bra mycket lägre östrogennivåer.
Hoppas jag inte behöver förklara vad dessa hormoner har för effekt på psyket och en persons beteende också....

Ont.
En teori.
Kan det inte handla om knark helt enkelt? Varför är det ingen som nämner den teorin??!

Afghanerna, som själva sysslar droger enligt tidigare dom, kanske sålde ladd till asap men eftersom sveriges kvalitet suger på gatan om du inte har bra kontakter...så flippade så klart asap och vägrade betala men kanske behöll knarket som markering.

Afghanerna gav sig inte och förföljer dem för att få tillbaks sina droger eller att få sina pengar.

Jag är medveten om att de oftast har folk som skaffar droger åt dem världen över, men detta kanske var ett sånt infall rapstjärnan fick. Ni vet, bara en sån grej "shit är sugen på knark, jag frågar han skummisen där".

Kanske långsökt men ändå inte. Asap är känd för att ta droger.

Sen resulterar detta i att ingen av parterna vill diskutera orsaken eftersom båda då kommer råka mer illa ut. Afghanerna åker dit för lagning, asap åker dit för innehav av en hel del kokain = fängelse.

Därför gjorde de också rannsakan i hans managers hotellrum. Letade droger, bevis på telefonen osv.

Just my 2 cents
Senast redigerad av RonnyKålman 2019-07-14 kl. 03:17.
Citera
2019-07-14, 03:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
"Den så kallade artisten" säger åklagaren om en av vår tids största hiphopstjärnor tillika gaturättviseskipare! Det är ju skandal att en åklagaren ännu inte varnats efter ett sådant respektlöst uttalande. Jag borde inte säga det, men i mina ögon är det ASAP Rocky (med entourage) som är målsägande, och staten som ska försvara sitt respektlösa beteende!

Noterar nu när jag tog mig igenom klippet igen att åklagaren med sin osympatiska röst ungefär en minut in säger att de håller på att gå igenom innehållet på de mobiltelefoner de tagit i beslag.
Kanske var det så att man en vecka senare gjorde razzia hos managern därför att man inte hittade vad man sökte efter på de beslagtagna mobiltelefonerna. Detta är ett lågvattenmärke för Sverige.

Edit: "Vi vet vem han är" som åklagaren med sin gälla röst säger på slutet kan lika gärna vara ett uttal som syftar till att uppmana den eftersökta personen att självmant ta kontakt med polisen. Hade man haft riktig koll på de här ligisterna hade de inte varit ute i det fria när ASAP Rocky besökte landet.

Tror att åklagaren kommer att få problem om han anmäls. Man får inte beordra husrannsakan på vilka premisser som helst. Det måste finnas misstanke om brott vilket managern knappast misstänks för och man kan inte hänvisa till bevissäkring. Man letar ju efter videofilmer som kanske inte ens existerar.
Citera
2019-07-14, 03:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Eeeh, har du hoppat över biologin i skolan eller?

Självklart hänger det ihop med att killars hormonuppsättning skiljer sig markant från kvinnors.
Tex mycket högre testosteronnivåer samt bra mycket lägre östrogennivåer.
Hoppas jag inte behöver förklara vad dessa hormoner har för effekt på psyket och en persons beteende också....

Ont.
En teori.
Kan det inte handla om knark helt enkelt? Varför är det ingen som nämner den teorin??!

Afghanerna, som själva sysslar droger enligt tidigare dom, kanske sålde ladd till asap men eftersom sveriges kvalitet suger på gatan om du inte har bra kontakter...så flippade så klart asap och vägrade betala men kanske behöll knarket som markering.

Afghanerna gav sig inte och förföljer dem för att få tillbaks sina droger eller att få sina pengar.

Jag är medveten om att de oftast har folk som skaffar droger åt dem världen över, men detta kanske var ett sånt infall rapstjärnan fick. Ni vet, bara en sån grej "shit är sugen på knark, jag frågar han skummisen där".

Kanske långsökt men ändå inte. Asap är känd för att ta droger.

Sen resulterar detta i att ingen av parterna vill diskutera orsaken eftersom båda då kommer råka mer illa ut. Afghanerna åker dit för lagning, asap åker dit för innehav av en hel del kokain = fängelse.

Därför gjorde de också rannsakan i hans managers hotellrum. Letade droger, bevis på telefonen osv.

Just my 2 cents

Haha nej, vilket trams. Om artister som ASAP håller på med sånt så köper de dyra specialdesignade droger och har speciella kanaler för det. Han skulle aldrig nedlåta sig till att handla utblandad skräp av några gatu-afghaner.
Däremot tror jag säkert att polisen trodde att de skulle typ hitta 2 kg syra hos managern, de har väl gått på myten om rap-artister, precis som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in