2019-07-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Bildt har skrivit ett öppet brev i Washington Post tillägnat Donald Trump. Bildt skriver att de tre ska få en rättvis rättegång utan politisk inblandning. Betyder det att inga nämndemän ska döma i Tingsrätten.
Fjanten bildt försöker bara sola sig i rampljuset.
Citera
2019-07-26, 23:19
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Då har han alltså rest sig efter första misshandeln, där de sparkar och slår honom, på platsen han blev slängd.
Omöjligt. Enligt de självutnämnda experterna i tråden är ju en angripare "oskadliggjord" så fort denna har hamnat på marken, och eftersom att en angripare som står upp inte är oskadliggjord kan ju aldrig en angripare som har hamnat på marken ställa sig upp, för då är man ju bevisligen inte "oskadliggjord" bara för att man har hamnat på marken.
Citera
2019-07-26, 23:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Då har han alltså rest sig efter första misshandeln, där de sparkar och slår honom, på platsen han blev slängd.

FUP: Andra förhöret med ”ASAP ” sid: 369

Ordningsföljden har jag inte koll på.

Citat:
”Menar du att målsägande tog sig upp från marken, och att det därefter utspelade sig ett nytt slagsmål igen?

Ja det stämmer.

Beskriv vad det är som sker när du menar att ett nytt slagsmål uppstår.

Jag tror det är jag och hans vän som slåss först. Jag och målsägande bråkade också med varandra eftersom att målsägande tog sig upp igen. Bråket skedde runt hörnet.
Citera
2019-07-26, 23:24
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Borde väl inte vara så svårt att ta reda på då självdeklarationen är allmän handling. Alternativtet skulle vara att ta en kreditupplysning på Mustafa.

Han är 19 år gammal, så det är inget konstigt att inte ha nån inkomst. Men då förväntar man sig att han pluggar på gymnasiet med bra betyg (gissar not so much), och efter 4 år i Sverige ha lärt sig väldigt bra svenska (verkar inte så).

Istället har han blivit kriminell och narkoman.

Denna afganen är ingen särskilt bra reklampelare för vår invandringspolitik.
Citera
2019-07-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har jag uppfattat det rätt som att ASAP snudd på får skäll för att han inte lyckades fly - och det i en främmande stad? Det är ju afghanhannarna som ska ha skäll för att de inte lämnade honom i fred.
Lite Kafkas ”Processen” över det hela.

Allt är kocko. Kolla bara på hur dom pressar ASAP och hans crew på frågan gällande varför dom började gå från ett område med folk till en gränd med mindre folk. Ett försök att få det att som att det var planerat att attackera dom två stackars pojkarna. Helt sjukt.

Läser man alla förhören så är det uppenbart att det finns ett mönster, att ASAP och hans crew försökte gång på gång gå ifrån situationen men att dom förföljde dom, ändå är ASAP och hans crew dom onda, och då inte bara för "överväldet" men att hela situationen var planerat utav ASAP.
Citera
2019-07-26, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Du satte dig på höga hästar och påstod att Trump var korkad eftersom han inte förstår hur grundlagen fungerar i Sverige. Men det var ju du som hade fel. Regeringen har stöd i grundlagen för att lägga ner utredningen.

Vad man sen borde göra är en helt annan sak.

Är du ärlig nog att erkänna att du hade fel?

Har inte hört en enda advokat, statsvetare eller liknande som påstår att Sveriges regering kan gå in under pågående rättsprocesser och lägga ner det för att man ”tycker” det.
Det låter mer som Iran eller Nordkorea. Kanske det du tänker på?
Med all respekt, har hellre experter på området som källa än en kille på FB.
Citera
2019-07-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
FUP: Andra förhöret med ”ASAP ” sid: 369

Ordningsföljden har jag inte koll på.

Citat:
”Menar du att målsägande tog sig upp från marken, och att det därefter utspelade sig ett nytt slagsmål igen?

Ja det stämmer.

Beskriv vad det är som sker när du menar att ett nytt slagsmål uppstår.

Jag tror det är jag och hans vän som slåss först. Jag och målsägande bråkade också med varandra eftersom att målsägande tog sig upp igen. Bråket skedde runt hörnet.

Inget blod där han blev slängd i marken, alltså borde det inträffat efteråt och det är där han fick skärsår.
Citera
2019-07-26, 23:32
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Har inte hört en enda advokat, statsvetare eller liknande som påstår att Sveriges regering kan gå in under pågående rättsprocesser och lägga ner det för att man ”tycker” det.
Det låter mer som Iran eller Nordkorea. Kanske det du tänker på?
Med all respekt, har hellre experter på området som källa än en kille på FB.

Har du läst Regeringsformen?

Om inte, kolla här.
12 kap. 9 § andra stycket i Regeringsformen
Citera
2019-07-26, 23:33
Medlem
swimmingpools avatar
Statsvetaren: ”Nödvärn i USA kan vara nästan vad som helst”
https://www.svt.se/nyheter/statsvetaren-president-trumps-forsvar-av-asap-rocky-handlar-om-inrikespolitik
Citera
2019-07-26, 23:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Svaret på din fråga är klockrent ja.

Eftersom afghanen tydligen inte ens kommer att vara i Sverige för förhandlingen är det i nån mening öppet mål för försvararna.
Det har faktiskt slagit mig att afghanerna har skickats iväg (”Ja, jättebra idé av er att åka iväg till släkten och vila upp er efter det traumatiska ni varit med om.”) för att de inte ska kunna avslöjas eller bli bortgjorda under rättegången, och att åklagaren då ”svarar” (bildlikt talat) i deras ställe.
Saken kommer då i så fall att handla om huruvida beslutet att inte åtala afghanerna var rätt - och det är ju faktisk åklagaren som fattar det beslutet, och det blir då ovidkommande. Rättegången handlar om att fastställa ASAPs skuld och straff, afghanerna är ute ur bilden (och passande nog också ute ur landet).

Och precis som med Assange ser man till att budskapet om ett starkt och principfast Sverige trummas ut till befolkningen.
Hur i helskotta kan vi hamna i topp när det gäller rättssäkerhet och pressfrihet?!?

Såg förresten att SVT i kvällens sena Rapport intervjuat två yngre amerikanska kvinnor som turistar här om vad det tycker om det hela. Givetvis svarade de (pliktskyldigast?) om att eftersom brottet skedde här så är det ju svensk polis som ska utreda det hela. Får jag gissa att de inte är anhängare till Trump?
Citera
2019-07-26, 23:39
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Allt är kocko. Kolla bara på hur dom pressar ASAP och hans crew på frågan gällande varför dom började gå från ett område med folk till en gränd med mindre folk. Ett försök att få det att som att det var planerat att attackera dom två stackars pojkarna. Helt sjukt.

Läser man alla förhören så är det uppenbart att det finns ett mönster, att ASAP och hans crew försökte gång på gång gå ifrån situationen men att dom förföljde dom, ändå är ASAP och hans crew dom onda, och då inte bara för "överväldet" men att hela situationen var planerat utav ASAP.
Det var också min känsla när jag läste det jag citerade.
Citera
2019-07-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Fjanten bildt försöker bara sola sig i rampljuset.
Bildt är en större statsman än Trump. Land ska med lag byggas - en urgammal nordisk och svensk princip. Den som ställer sig utanför, när en främmande makt utövar påtryckningar, är ingen svensk patriot. Den är en landsförrädare, som blott förtjänar förfädernas hån och förbannelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in