Citat:
Ursprungligen postat av
BlueBerryBerry
Har jag uppfattat det rätt som att ASAP snudd på får skäll för att han inte lyckades fly - och det i en främmande stad? Det är ju afghanhannarna som ska ha skäll för att de inte lämnade honom i fred.
Lite Kafkas ”Processen” över det hela.
Citat:
Förhörsledaren frågar ASAP Rocky varför han inte tagit sig bort från platsen, om han nu känt sig rädd.
Hur kommer det sig att ni inte vid något tillfälle försökte lämna platsen genom att exempelvis leta reda på en bil?
– Vi försökte hitta en bil. Vi försökte få tag på en Uber men tydligen fungerar inte Uber här i Stockholm. Sedan försökte vi ladda ner appen till scootrarna och under tiden vi gjorde det så konfronterade killarna oss. Sedan försökte vi gå från platsen för att undvika killarna men de följde efter oss. Vi försökte låta säkerhetsvakten hantera det men det var då de blev fysiska med säkerhetsvakten, säger ASAP Rocky i förhöret.
ASAP Rocky berättar även att han försökte ta en sparkcykel innan han träffat målsägande.
– Vi stod framför McDonalds och väntade på en Uber. Det tog sådan tid så vi bestämde oss för att hoppa på en elektrisk scooter för att ta oss tillbaka till hotellet. Det kom fram två killar som frågade om vägen. Vi kunde inte hjälpa dem med vägbeskrivningen så vi sa att vi inte var härifrån och att vi inte kunde hjälpa dem.
Senare i förhör berättar han återigen om hur han försökt ta sig bort från platsen, efter förhörsledarens fråga:
Ni befinner er mitt i Stockholms city, enligt min uppfattning hade ni kunnat hitta en mängd olika färdsätt för att kunna ta er bort från platsen, om ni upplevde sådan rädsla för killarna?
– Vi försökte ta scootrarna. Vi försökte använda Uber. Vi gick dessutom därifrån. Vi är inte härifrån, vi försökte göra vårt bästa och gå men de följde efter oss, säger ASAP Rocky.