Citat:
Ursprungligen postat av
BaraVaraSams
Känner du till något annat fall där den provocerade parten frikänns från ett tydligt ofredande och misshandel men åtal kvarstår mot de som använt nödvärn för att freda sig?
Ingen har blivit frikänd. Processen kan mycket väl leda till en anmälan och eventuellt åtal av den andra parten. Sluta få det att låta som om hela rättsprocessen redan är avslutad.
Och åter igen - det är inte nödvärn att slå någon som ligger ner. Det vet du.
Citat:
Hur kan du seriöst hävda att det finns självständiga delar i ett land där allt är politiserat?
Du visar tydligt var du står när du argumenterar som en politiskt troende.
Oklart om du är nazist eller kommunist men gissar på sistnämnda.
Staten i dina ögon kan inte göra något fel - om något är fel är det helt plöstligt en väldigt liten del av det stora maskineriet. För den som vet exakt hur samhället ser ut idag är det uppenbart att de fel som begåtts i det här fallet kommer från den politik som regeringen står bakom och har tvingat på alla maktskikt.
Jag är antiidealist så whatever. Jag diskuterar inte detta ur politisk synpunkt utan strikt juridiskt. Att du vill flumma in en massa annat får stå för dig, och vill du ha lite tantrum på internet över att någon vill diskutera mer sakligt så kör hårt.
Jaså, är det så i mina ögon? Så intressant. Det var mer än vad jag visste. Vill du diskutera min syn på staten och regeringen så skicka ett PM. Det hör inte till diskussionen.
Du vet inte "exakt" hur samhället ser ut idag. Du får gärna intala dig själv att du vet det och försöka bekräfta din verklighetsuppfattning, som vilken Ersson eller Thunberg som helst som också "vet hur verkligheten ser ut".