2019-07-26, 14:53
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Jag är ledsen. Men du och många andra här har skrivit saker som gör att det gott och väl kvalar in under rasism och främlingsfientlighet. Nu säger du att du inte är det. Fine! Men då får du faktiskt visa det också!

Det är bra att du ber om ursäkt eftersom det var ett oförtjänt påhopp men jag hoppas att du inte menar det du skriver - att man är skyldig till motsatsen bevisats?
Jag håller hårt på principer - det borde framgå i princip samtliga inlägg jag skriver i den här tråden. Jag gillar ASAP Rockys musik men jag är främst här som försvarare av det jag anser vara rättvisa. ASAP Rocky med entourage har inte gjort något fel, och när t om FUPen visar det - då måste man börja ifrågasätta varför statens samtliga maktskikt (inklusive regimtrogen media) vill få denne hjälte och rapgud dömd.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
2. Eftersom du påstod någonting du inte visste (eftersom du inte känner afghanerna eller hade tillgång till FUP) så utgår ju det från dina förutfattade meningar. Ibland stämmer dom, ibland stämmer dom inte. Denna gången stämde dom. (Att du sedan inte är ett dugg intresserad av att berätta att många av dessa domar kom i 15-17 års ålder säger ju också en del!)[/u]

1. Jag brukar ofta bli anklagad för att jag jobbar med krishantering och nu så blir jag anklagad för att jag vet för lite? Du vet lika lite om mig som jag vet om dig på detta anonyma forum. Vilka vi är utanför forumet spelar ingen roll.
2. Du använder här "förutfattade meningar" på ett totalt felaktigt sätt. Jag använder mig inte av några fördomar eftersom jag är väldigt noga med att bara hänvisa till existerande fakta som funnits i media eller FUP, dvs som andra kan verifiera.
Citera
2019-07-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Ja han ljuger eftersom regeringen har befogenheter att benåda vem de vill (inklusive att stoppa en pågående brottsutredning). Det finns ingen praxis i nådärenden och regeringen behöver inte ens lämna in en motivering till ett eventuellt bifall.
Detta har diskuterats mängder av gånger i tråden, sök.

Benådning i Sverige är lite i paritet med mord beordrat av presidenten i USA. Politikerna behöver ha ordentligt på fötterna innan man använder det och så är inte fallet här. Majoriteten av svenskarna verkar trots allt tycka att det än så länge gått rätt till och att ASAP förtjänar en redig smäll på fingrarna (t.ex. ett par månader i fängelse).
Jag håller med om att Afganerna förtjänade stryck, dryga skitungar.
MEN i sverige har vi lite heliga kor, för slagsmål (inte att förväxlas med uppgörelser)
1. Man sparkar inte den som ligger (Läs bamse ffs)
2. Man använder inte tillhyggen SPECIELLT inte kniv eller skärvapen som en t.ex. sönderslagen flaska.

Sedan är det såklart olika regler i geto förorten och i villa förorten där det är råare i förorten, men alla bör bör han en rimlig uppfattning om vad som gäller när man är utanför sitt eget område.
Citera
2019-07-26, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det jag tycker är mest intressant är ju att antingen så ljög Stefan Löfven eller så var han okunnig.

Oavsett vilket så är det ju dåligt och kan förarga Donald Trump, om han får veta det.

O nej, han ljög inte. Nåd kan endast ske efter dom vunnit laga kraft. Så regeringen/statschefen kan inte göranågot förrän en person är dömd. De kan inte släppa ut folk från häkten
Citera
2019-07-26, 14:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
HAde varit intressant att se hur tråden varit om BO var en helsvenska och blonda Jocke från Mora.

Men nu är "BO" en dömd multikriminell narkotikaberoende våldsbrottsling som misshandlar och skär andra människor med kniv.

Det är klart att sådan information påverkar ens åsikter. Lagen må vara blind, men människor är det inte.

Hade ASAP Rocky anfallit en vanlig svensson helt utan anledning, då hade givetvis tongångarna i tråden varit annorlunda.
Citera
2019-07-26, 14:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Jag har " lånat" detta inlägg från en annan användare på FB. Svenska politiker verkar inte kunna reglerna och inte du heller, du har helt enkelt fel:

Tipsa svenska myndigheter om följande skrivelse:

"En flyktings flyktingstatus upphör när den åker på semester till sitt hemland."

FN konv III kap art 1C § 5 sin flyktingstatus. UNHCR handbok.

Undrar hur många uppehållstillstånd Sverige rättsmässigt skulle dra in på denna lilla teknikalitet?
100 000? 500 000? 1000 000? Fler?
[/quote]

Vad har det med saken att göra?

Vi pratar om att vittna om vad denne vart utsatt för i Sverige och inte kring en av de inblandades status som flykting, medbrogare etc.
Citera
2019-07-26, 14:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
O nej, han ljög inte. Nåd kan endast ske efter dom vunnit laga kraft. Så regeringen/statschefen kan inte göranågot förrän en person är dömd. De kan inte släppa ut folk från häkten

Fast nu pratar vi väl om Abolition?

Citat:
"Abolition är efterskänkande av eventuellt straff redan innan åtal väckts eller dom avkunnats, i motsats till nåd som endast kan beviljas när lagakraftvunnen dom föreligger."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Abolition

Inte Nåd.
Citera
2019-07-26, 14:58
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det jag tycker är mest intressant är ju att antingen så ljög Stefan Löfven eller så var han okunnig.

Oavsett vilket så är det ju dåligt och kan förarga Donald Trump, om han får veta det.

Jag känner samma sak. Det är detta som är intressant, att sen majoriteten Sveriges befolkning är så dåligt pålästa om Sveriges lagar att de tror på vad Stefan Löfven säger och anser att Svetsministern satt Donald Trump på plats när han egentligen bara farit med osanning är en skandal.
En skandal som media borde varit snabb med att utnyttja till någon träffande rubrik.
Tyvärr är svensk massmedia 100% regimtrogen, det skulle krävas stora beslut bakom kulisserna att kritisera den sittande regimen och minsta lilla rörelse i riktning mot sunt förnuft skulle ge regimkritikerna vatten på sin kvarn som det heter.
Men som jag skrivit sedan början - regeringen har tagit sig vatten över huvudet i det här fallet (eftersom det är ett politiskt fall blir regeringen till ytterst ansvarig). Det är kan mycket väl bli starten på en revolution. Gemene svensk vill ha rätten att använda det nödvärn som hotfulla situationer kräver, och att lagarna ska skydda de som bara vill försvara sig - inte ta parti för de som vill angripa andra.
Citera
2019-07-26, 14:59
Medlem
Citat:
Snart 9000 inlägg men baar 10-15 som ger något matnyttigt. De flesta andra har ingen info eller upprepar bara vad de redan skrivit 20ggr tidigare

Nu är det rättegång på G. Inget som folk här tror och gissar spelar roll. Efter rättegången kommer mer skitinlägg, antingen fälls han och då kommer en bunt nissar klaga och tycka Sverige är skit och att det är Kungens fel. Annars frias han och då kommer en bunt nissar klaga och tycka Sverige är skit och att det är Kungens fel.

Det som förvånar mig jämt då "kändisar" råkar hamna i trubbel är att de som gillar deras musik (eller annat) försvarar dem med näbbar och klor. MAn kan faktiskt gilla någons musik även om den människan är en skithög.

HAde varit intressant att se hur tråden varit om BO var en helsvenska och blonda Jocke från Mora.

Det vet vi ju hur den tråden hade sett ut. FB är därför så oerhört förutsägbart.
Citera
2019-07-26, 14:59
Avslutad
Även om BO har brukar kniv tidgare så kan inte AR ha vetat om detta och det är en irrelevant variabel.

Det vore som att vi alla på stan ska utgå från att AR skulle slå oss. Han är en fd knarklangare som slagits förr
Citera
2019-07-26, 15:00
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Även om BO har brukar kniv tidgare så kan inte AR ha vetat om detta och det är en irrelevant variabel.

Det vore som att vi alla på stan ska utgå från att AR skulle slå oss. Han är en fd knarklangare som slagits förr

Tycker du BO ser ut som en vanlig skötsam medborgare? ASAP ser det som en vanlig svennebanan inte ser, att detta kräk inte går att lita på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Det är bra att du ber om ursäkt eftersom det var ett oförtjänt påhopp men jag hoppas att du inte menar det du skriver - att man är skyldig till motsatsen bevisats?
Jag håller hårt på principer - det borde framgå i princip samtliga inlägg jag skriver i den här tråden. Jag gillar ASAP Rockys musik men jag är främst här som försvarare av det jag anser vara rättvisa. ASAP Rocky med entourage har inte gjort något fel, och när t om FUPen visar det - då måste man börja ifrågasätta varför statens samtliga maktskikt (inklusive regimtrogen media) vill få denne hjälte och rapgud dömd.

1. Jag brukar ofta bli anklagad för att jag jobbar med krishantering och nu så blir jag anklagad för att jag vet för lite? Du vet lika lite om mig som jag vet om dig på detta anonyma forum. Vilka vi är utanför forumet spelar ingen roll.
2. Du använder här "förutfattade meningar" på ett totalt felaktigt sätt. Jag använder mig inte av några fördomar eftersom jag är väldigt noga med att bara hänvisa till existerande fakta som funnits i media eller FUP, dvs som andra kan verifiera.

Hehe nu vet jag inte riktigt om jag bad om ursäkt, men... ;-)
Nä, haha jag menar inte att "du som misstänkt" ala´ rättssamhället skall bevisa din oskuld. Men jag vill att du visar dig från en bättre sida om du vill att jag skall ändra uppfattning om dig.

Absolut, du förespråkar rättvisa (eller rättare sagt det DU anser är rättvisa) och hade denna tråden handlat om "Kalle Johansson i Katrineholm" så hade du "säkert" hängt i denna tråden 24/7.
Citera
Medlem
falconer8s avatar

Vad har det med saken att göra?

Vi pratar om att vittna om vad denne vart utsatt för i Sverige och inte kring en av de inblandades status som flykting, medbrogare etc.[/quote]

Att reglerna inte efterföljs har väl med saken att göra!
Du har försvarat detta " barnet" i den här tråden!

Tycker du att det verkar rimligt att man ser mellan fingrarna för dessa invällare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in