2019-07-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om BO nu inte är testad för droger, går det inte att påstå att så var fallet.

MGM har ju däremot kommunicerat om att skaffa ’candy’ samma kväll.

Det går heller inte att utesluta det och det är åklagarens problem. Sloppy police work!

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
De första minutrarna ja.
Sedan gick de inte undan.
Vi snackar om en galning som tjatade på dem och kanske knuffade lite på den stooooora livvakten, kastade hörlurar..
kändisen var jättelugn och försökte medla först, de försökte avstyra det hela, det är sant!
-men sedan <pang> och jag kan förstå att man tappar det på denne irriterande fluga men..
Jag tycker fortfarande att det eskalerade till övervåld.

Så ska det göras, när man väl går till angrepp mot en kille utan spärrar måste man se till att killen inte kan komma tillbakarusande med en kniv som ett retat vilddjur, det är då han är som mest farlig och okontrollerbar.
Citera
2019-07-27, 12:04
Medlem
Asap Rockys tidigare flickvän Kendall Jenner pekas ut som spindeln i nätet bakom Trumps engagemang i gripandet av rapparen.

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/3735338/asap-rocky-kendall-jenner-boyfriend-rapper-arrest-sweden-assault/
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Exakt

Men d vi inte vet...

BO har fyra domar på sig varav två handlar om narkotikabrott (heroin).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det går heller inte att utesluta det och det är åklagarens problem. Sloppy police work!

Så ska det göras, när man väl går till angrepp mot en kille utan spärrar måste man se till att killen inte kan komma tillbakarusande med en kniv som ett retat vilddjur, det är då han är som mest farlig och okontrollerbar.
Okej, jag fattar hur du menar men då kan man ju hålla fast snubben tills polis kommer eller? Att misshandla och skära personen så illa?
Citera
2019-07-27, 12:05
Medlem
raxmouses avatar
Nämen titta, två riktiga...... https://youtu.be/tG_3CLejwTU

Så dem här "experterna" Expressen påstod vara eniga- ljuger. https://youtu.be/gmEpBOWffL8
Citera
2019-07-27, 12:06
Medlem
Citat:
Okej, jag fattar hur du menar men då kan man ju hålla fast snubben tills polis kommer eller? Att misshandla och skära personen så illa?

Du skulle inte upprepa den kommentaren efter att ha provat det och fått en kniv instucken i magen. Detta är en risk du tar om du gör detta.
Citera
2019-07-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nej han verkar inte vara helylle!
Ingen jag vill träffa på.
-men lagen gör inte skillnad på folk vilket är en förutsättning i ett rättssäkert samhälle!
Ingen bryr sig om vem du är om du blir misshandlad eller misshandlar.
Det är brottet som utreds, har man misshandlat en lodare eller en brat whatever, samma lag gäller oavsett.
Citera
2019-07-27, 12:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Vilket inte spelar någon roll i det här fallet, tidigare avtjänade straff är just det, avtjänade straff.

ASAP är även han dömd för flera olika brott i USA, ska vi ta in dem i åtanke på tisdag också eller ska vi bara utgå från saker som afghanen har gjort tidigare?
Citera
2019-07-27, 12:11
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Man har underlåtit att drogtesta dom, tramspelle.

Liksom man underlåtit drogtesta GM. I deras SMStrafik talas det dessutom tydligt om att skaffa droger.
Citera
2019-07-27, 12:12
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Afghanen var inte ute efter att bråka med ASAP [...]

Nu får du väl ändå ge dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
[...] ASAP var absolut inte i fara om vi tittar på det som har framkommit.

Att sparka och slå på någon som ligger ner är övervåld speciellt om denne inte är ute efter att skada dig utan tjafsar med din livvakt/vän om ett par hörlurar.

Man får göra bedömningen efter det som ASAP uppfattade fram till det eskalerade. De hade blivit förföljda och antastade av en afgan som uppträder väldigt påtänt, aggressivt, konstigt, och oberäkneligt.

Polisen gör en riskbedömning när de har med såna individer att göra. Tror de att personen kan vara beväpnad så låter de absolut inte honom komma för nära. De använder åtminstone pepparspray eller batonger. De börjar inte brottas med någon om det är för hög sannolikhet att han är knivbeväpnad.

En 19-årig afgan som agerar aggressivt, påtänt, och oberäkneligt är med hög sannolikhet både beväpnad med kniv och beredd att använda den. Den bedömningen kan man göra utan att veta mer om personen. Och i just detta fallet visar det sig vara en korrekt bedömning, afganen är tidigare dömd för misshandel där en person blivit svårt skuren med en stor förskärare, och är även heroinist.

Börjar du brottas med en person som med hög sannolikhet kommer att försöka knivhugga dig så tar du en väldigt stor risk.

Gränsdragningen är som vanligt svår. Är det rimligt att använda mycket våld mot någon som med 0,01% sannolikhet har kniv? Nej, skulle jag säga. Om det är 80%? Ja, skulle jag säga då.

Hur hög var sannolikheten att just den här afganen var knivbeväpnad? 30%? 50%? Är det isåfall OK att ta till mycket mer våld än annars? Ja, kanske.
Citera
2019-07-27, 12:13
Medlem
Citat:
Du skulle inte upprepa den kommentaren efter att ha provat det och fått en kniv instucken i magen. Detta är en risk du tar om du gör detta.
Jag är inte så lättskrämd.
Hade jag varit en stor kille med 4 kompisar hade jag verkligen inte varit rädd.
Han har ju inget vapen i händerna så att ta tag i hans armar och hålla honom fast hade varit a walk in the park.
Jag har jobbat extra på psyket och varit med om sådana situationer när man blir attackerad av påverkade eller galna män. Ibland med tillhyggen. Vi är då två till tre st (oftast tjejer) personal som löser det.
Men ”harlem came out” här och plötsligt tog det över.
Senast redigerad av Yanii 2019-07-27 kl. 12:16.
Citera
2019-07-27, 12:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Lagen bryr sig inte om vad du tycker, din moraliska syn på saker och ting är helt irrelevant.

Afghanen är sedd som BO nu oavsett vad han har dömts för tidigare eller vad han gör om dagarna.

Svensk lag bygger på att alla är lika inför lagen, en knarksmugglare har samma rättigheter och skyldigheter som en präst i Sverige, blir de utsatta för ett brott så skall de bli bemötta på samma sätt av rättsapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in