Citat:
1) Om du ska kalla mig för rasist får du faktiskt peka på var någonstans jag varit rasistiskt. Nu vet jag att du bara hattrollar då ett återkommande tema i mina inlägg är att etnicitet inte ska värderas högre än faktiska handlingar. Jag vet vart jag står och att jag har hjärtat på rätt ställe.
2) Vilka förutfattade meningar? FUP stödjer den bild av situationen som jag hade när jag först deltog i tråden för två veckor sedan. Ingenting har visat sig vara förutfattat och allt jag sagt har bara förstärkts av samtliga vittnesmål utom de kriminella afghanerna själva.
3) Målsägandes tidigare domar spelar egentligen ingen roll. Även om den kriminella afghanen som är en så kallad BO i det här målet hade varit ostraffad borde hans beteende och handlingar varit nog för att motivera det gaturättviseskipande bemötande han fick. Självförsvar är inte svart och vitt - varje situation bedöms unikt.
4) Jag har inte spammat tråden med tidigare domar. Jag har inte heller sett att andra gjort det, förutom de som kanske inte orkat läsa igenom de senaste hundra sidorna och tror att det inte postats tidigare. Att dessa individer missar sökfunktionen innebär inte att de med uppsåt "spammar tråden".
2) Vilka förutfattade meningar? FUP stödjer den bild av situationen som jag hade när jag först deltog i tråden för två veckor sedan. Ingenting har visat sig vara förutfattat och allt jag sagt har bara förstärkts av samtliga vittnesmål utom de kriminella afghanerna själva.
3) Målsägandes tidigare domar spelar egentligen ingen roll. Även om den kriminella afghanen som är en så kallad BO i det här målet hade varit ostraffad borde hans beteende och handlingar varit nog för att motivera det gaturättviseskipande bemötande han fick. Självförsvar är inte svart och vitt - varje situation bedöms unikt.
4) Jag har inte spammat tråden med tidigare domar. Jag har inte heller sett att andra gjort det, förutom de som kanske inte orkat läsa igenom de senaste hundra sidorna och tror att det inte postats tidigare. Att dessa individer missar sökfunktionen innebär inte att de med uppsåt "spammar tråden".
1. Jag är ledsen. Men du och många andra här har skrivit saker som gör att det gott och väl kvalar in under rasism och främlingsfientlighet. Nu säger du att du inte är det. Fine! Men då får du faktiskt visa det också!
2. Eftersom du påstod någonting du inte visste (eftersom du inte känner afghanerna eller hade tillgång till FUP) så utgår ju det från dina förutfattade meningar. Ibland stämmer dom, ibland stämmer dom inte. Denna gången stämde dom. (Att du sedan inte är ett dugg intresserad av att berätta att många av dessa domar kom i 15-17 års ålder säger ju också en del!)
Som sagt: De tidigare domarna kommer inte ha någon som helst plats eller bäring i rättsprocessen!