Citat:
Ursprungligen postat av
Prora
Svensk media håller givetvis i vanlig ordning afghan-hazaren om ryggen: ett barn som trots avsaknad av skyddsbehov inte kan utvisas eftersom han är uppvuxen i Iran där han av oklar anledning ska ha varit förföljd.
Detta till trots befinner han sig enligt FUP för detta mål på långvarig solsemester i just Iran. Enligt en tidigare dom och medföljande FUP, som refererats till tidigare i tråden, var han på en liknande semester 2017/2018 (har glömt vilket år det var).
Killen har fyra domar på sig: narkotikabrott, snatteri och misshandel med kniv. Han är tydligen heroinist. Jag har inte sett det svart på vitt, men vad är alternativet?
Som sagt är detta inget som media vill ta upp, detta att killen är en oberäknelig livsstilskriminell heroinist och falsk flykting som vägrar att låta sig tillrättavisas av ASAP Rockys entourage och därför till slut när ofredandet hotar att urarta i någon form av angrepp måste stoppas resolut. Alternativet att låta den påtända, hetsiga och oberäkneliga typen hållas, kan rimligtvis resultera i värre brott. Varje tänkande människa fattar att tokstollen måste stoppas. Hårt.
Min egentliga poäng är att media i USA knappast är så PK som i Sverige. Nu med alla FUP:ar släppta borde det väl bara vara en tidsfråga innan Sverige får skämmas över hela världen för sin servila behandliing av hazar-slöddret.
Håller fullständigt med dig. Jag håller inte på någon av sidorna. Allt har gått överstyr.
Men det är helt klart afghankillen som provocerat fram detta genom sitt sjukt påstridiga förföljande. Han har verkligen haft alla chanser att avvika från platsen. Men jag misstänker att han är drogpåverkad, och det går inte att resonera med någon som är påtänd. Tycker det framgår på rätt klart av videon
https://m.youtube.com/watch?v=OEOguwN8i8U
Det är mycket fegt och sorgligt att svensk media inte väljer att skriva hela sanningen utan istället vinklar artiklarna för maximal antal klick. Undrar vad Aftonbladet och Expressen är rädda för? Eller passar det inte in i deras agenda?