2019-07-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Det fanns mer videomaterial, och Asap har slagits med en flaska.

...som jag sa

De skador jag ser på bilderna säger ingenting om sannolikheten att någon skulle ha slagits med en flaska. I mina ögon ser det mer ut som om BO i något läge hamnat på marken där den trasiga flaskan redan fanns och genom att ha "farit runt" ovanpå skärvor har han fått sina skador. Skulle någon använt flaskan som tillhygge hade inte skadorna varit på nedre armen/handen och ett litet hål på skuldran.
Citera
2019-07-25, 11:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Det är inte särskilt komplicerat att "mappa". Huvudproblematiken ligger i att argumentationen du för är väldigt arrogant trots att du inte har fakta som talar för din sak. Varför?

När det kommer till vad Trump twittrat är det Mike Pompeo, deras secretary of state, som har sista ordet gällande alla utlämningsärenden. Han är förvisso en av Trumps närmaste rådgivare men han är även advokat och kommer inte ta sig an ett så viktigt ärende utan att ha goda underlag. Den diplomatiska processen kring utlämnande av en amerikansk medborgare kräver mer än att en president trycker på en knapp. De är inte diktatorer.

Varför skulle det rimligen vara det senare? Varför skulle Rakim Mayers befinna sig i en stat han riskerar att bli utlämnad från?

Jo att sätta sig in i ett annat lands lagstiftning är inte trivialt, juridik är komplext. Det kräver lite djupare kompetens än man får efter några googlingar. Och om du inte kände till det så är ASAP en artist och vill han fortsätta vara det kan han inte sitta på pojkrummet resten av livet, som bekant reser han och uppträder världen runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Tror du också att man kan betala borgen i Sverige ?

Jag tror snarare att inte du förstår engelska.
Citera
2019-07-25, 11:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo att sätta sig in i ett annat lands lagstiftning är inte trivialt, juridik är komplext. Det kräver lite djupare kompetens än man får efter några googlingar. Och om du inte kände till det så är ASAP en artist och vill han fortsätta vara det kan han inte sitta på pojkrummet resten av livet, som bekant reser han och uppträder världen runt.

Jag tror snarare att inte du förstår engelska.

Istället för att tjafsa om Trump, hur ser du på anmälan?
Citera
2019-07-25, 11:07
Medlem
c.showalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
I realiteten hade ASAP inte mycket annat val än att spöa dem. .

Du menar förutom att ringa polisen som vid centrala Stockholm inte bör ha patrull mer än nån enstaka minut bort. Söka upp en ordningsvakt. Promenera hem till hotellet som ligger sådär en 10-15 minuters promenad från Hötorget, alternativt ta taxi. Lösa den faktiskt helt ofarliga situationen muntligt som vanligt folk gör varenda helg vid lite fylletjaffs. Eller enklast bara ignorera personerna ifråga och svälja sin känsla av att ha blivit utsatt för en oförrätt som ska hämnas, ett råd jag själv fick en gång av en väldigt erfaren krogvakt som nog visste vad han snackade om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
De skador jag ser på bilderna säger ingenting om sannolikheten att någon skulle ha slagits med en flaska. I mina ögon ser det mer ut som om BO i något läge hamnat på marken där den trasiga flaskan redan fanns och genom att ha "farit runt" ovanpå skärvor har han fått sina skador. Skulle någon använt flaskan som tillhygge hade inte skadorna varit på nedre armen/handen och ett litet hål på skuldran.

De sa själva att de slagits med flaska i sms-konversationerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Bilderna på skadorna är mycket graverade, men jag är inte övertygad om att dessa skador verkligen uppstått i samband med misshandeln.

Jag noterar att datum och klockslag på när bilderna togs inte stämmer, 2019-06-30 09:35 är ca 12 timmar innan kastet.

Föreställer bilderna verkligen just denna MÄ eller kan det vara bilder på ett annat brottsoffer? Kan det uteslutas att MÄ har tillfoga sig själv skadorna i efterhand?

Frågor som måste ställas och utredas, tidiga uppgifter gjorde gällande att MÄ fick lämna akuten efter 1 timme, med skador som dessa så kan den uppgiften inte stämma.

Sen försvann afghanen, hann skadorna läka då, hur ser han ut idag?

/Provokatör

Att sjukvården ihop med polisen skulle ha förfalskat sitt eget rättsintyg får man nog anse som uteslutet.

Vad är det med skadorna som gör att det inte går att lämna sjukhuset direkt efter att de sytts? Skadorna kan ha uppkommit när individen föll till marken och landade på krossat glas. Det är tydligt att det fanns sådant på marken. Skadorna är ytliga och fullständigt ofarliga. Sluta vara så teatralisk. Det har blöder, det ser värre ut än vad det är möjligen men det betyder inte att man ska förstora upp vad det faktiskt är.
Citera
2019-07-25, 11:08
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Jojo och din frus blåtiror beror på att hon gick in i en dörr, och dina barns armbrott på att de föll i trappan.
Citera
2019-07-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fascinerande hur en del väljer att applicera rasismteorier på allt. Visst, rasism kan riktas mot alla och från alla.

Skrattade lite åt att det inte finns ett enda svenskt namn och möjligen inte heller en enda svensk med i detta scenario. Varken som GM, BO eller vittne. De vittnena som fanns upptagna i stämningsansökan var ju inte heller det sett till namn, även om de skulle kunna vara det sett till annat.

Så alla vurmare av att skrika rasism. Hur är det nu? Hahaha

Det finns ett fenomen som kallas "racial profiling" inom polis- och rättsväsendet. Inte bara i USA. Drabbar oftare svarta än andra.
Citera
2019-07-25, 11:09
Medlem
Vad heter Hazarerna?
Citera
2019-07-25, 11:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Vad heter Hazarerna?

Läs anmälan, alla inblandades namn står där
Citera
2019-07-25, 11:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Vill bara påpeka att det här med hals inte innebär stryptag. Många av trollen i tråden har velat förvränga den informationen, och vill man vara konspiratorisk är det lätt att ifrågasätta varför man valt den beskrivningen som är väldigt tvetydig. All utländsk media har beskrivit det som grip around the other person's neck.

Det ska bli fruktansvärt spännande och se hur du tacklar anmälan och FUP:en eller om du bara maler på med ditt vanliga skitsnack.

Jag väntar för övrigt fortfarande på en ursäkt från dig för att du inte förstår normala svenska uttryck.
Citera
2019-07-25, 11:16
Medlem
Citat:

Finns övervakningsfilm från Max som åklagare har. Ingen tvekan där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in