2019-07-25, 19:00
Medlem
Hade antagligen donerat, men eftersom jag ser mig själv bli avstängd härifrån inom kort så känner man sig knappast motiverad. Dessutom går ju FB med mångmiljonvinster säger ryktena. För att undvika rykten om giriga ägare bakom kulisserna så håller jag med föregående talare om att redovisa ekonomin öppet.
Citera
2019-07-25, 19:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Gött med löneförhöjning för moderatorer och admins... För ingen är väl så naiv att tro att inte någon tjänar pengar på Flashback?

GRATTIS!

Jag har varit moderator och fick inte en slant för det eller någon annan ekonomisk vinning.
Citera
2019-07-25, 19:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har varit moderator och fick inte en slant för det eller någon annan ekonomisk vinning.

Ja, det kan du ju påstå, precis som jag gör - folk får tro vad de vill - jag har min tanke om hur det ser ut bakom lyckta dörrar. Möjligt att inte alla moderatorer har ersättning för vad de gör - men någon/några har det såklart...
Citera
2019-07-25, 19:22
Medlem
Hade klart kunna tänka mig donera, men då får FB höja nivån bland vissa mods
Citera
2019-07-25, 19:30
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vårt älskade Flashback blöder... finns mycket ni kunde göra som att lämna Bahnhof, plocka bort pedofil delen och ordna betalande medlemskap. När pedofilerna försvinner så vågar Hobex annonsera och dom betalar bra med följande firmor.

Swish är ett mycket bra alternativ som ni skulle få som klippt och skuret med minsta donation 100 spänn direkt in på kontot.

Extremt dåligt att flashback inte lyckas ordna på detta forum. Som är byggt på något annat forum...Flashback om någon borde ju ha resurser och leka och utveckla. Det är för kast så alla som jobba på flashback borde få sparken, man kan spotta på dom. Mattias som är deras sälj kung får helt enkelt hitta på något annat nu =)

Vara av Vänligen,
MustTomTe

Om de ordnar betalande medlemskap, skulle medlemmarna få några förmåner eller liknade? Varför skulle man annars betala för medlemskap? Då blir det väl ingen större skillnad mellan betalande medlemskap och donationer?

Admin har redan förklarat varför Swish inte är aktuellt i dagsläget.

Sedan är det så att jag gillar inte pedofiler, och jag vill inte diskutera sådant heller. Men jag nöjer mig med att hålla mig borta från den forumdelen. Jag vill dock inte att man plockar bort en forumdel för att kunna göra annonsörer nöjda, och få dem att annonsera här. Om man dessutom plockar bort en forumdel pga annonsörer, så kan det ju hända i framtiden också. Då kan fler annonsörer ställa liknande krav. Tex att de har nolltolerans mot droger, och därför vill att samtliga drogforum försvinner. Om de ska annonsera här. Då kan de forumen försvinna också. Sedan kan andra forumdelar försvinna för att annonsörer inte gillar dem. Det blir då ett problem. Oavsett vad man tycker om dessa forumdelar, så vill jag inte att annonsörer ska påverka vilka forumdelar som finns här och kunna se till att vissa forumdelar försvinner. Vad är det för yttrandefrihet? Då försvinner ju vad Flashback står för.
Citera
2019-07-25, 19:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ja, det kan du ju påstå, precis som jag gör - folk får tro vad de vill - jag har min tanke om hur det ser ut bakom lyckta dörrar. Möjligt att inte alla moderatorer har ersättning för vad de gör - men någon/några har det såklart...

Varför skulle Flashback betala moderatorerna när det uppenbarligen finns många som gladeligen gör jobbet helt gratis?
Citera
2019-07-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Varför skulle Flashback betala moderatorerna när det uppenbarligen finns många som gladeligen gör jobbet helt gratis?

Som sagt, tro vad du vill, men att vissa skulle modererat sedan tidernas begynnelse utan något i gengäld, ja det har i alla fall jag svårt att tro...
Citera
2019-07-25, 19:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Så klart? Så klart på samma sätt som de som hävdar, med massor av bevis, att jorden är platt eller att rymdödlor har makten i världen? Ibland kan man vara fullständigt säker på något, men ändå ha fel. I det här fallet går dina tankar i felaktig riktning. Men du har så klart rätt att tro något som inte ens fd mods påstår.

Enligt admin går våra donerade pengar till detta:

Citat:
Samtliga donationer går till servrar, bandbredd, underhåll och utveckling av flashback.org.

Alltså inte till löner till mods. Jag tror på det admin skriver. Har bara gott att säga om honom och upplever honom både ärlig och trovärdig. Sen kanske du varken upplever mig eller honom som ärliga och trovärdiga. Och då spelar det ju ingen roll vad han eller jag säger i detta fall.
Citera
2019-07-25, 19:59
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag hade gärna tagit del av yttrandefrihetens borgs årsredovisning! Eller är den censurerad för dess medlemmar?

Om du går in på Allabolag.se

https://www.allabolag.se/5565611174/flashback-media-group-aktiebolag

Så är det ganska tydligt varför man såg sig tvingad att göra någonting. Dels gör man för första gången sedan 2013 en förlust i bolaget. Men vad värre är den stadiga omsättningsförsämringen. Enligt bokslutet för 2018 är nu omsättningen nere på 2. 275 M SEK och förlusten skrivs till 273 K. Detta efter att som högst haft en omsättning på 9.318 M SEK och en vinst på 4.061 M SEK 2009 och så sent som 2015 haft siffror på 5.702 M SEK i omsättning och 2.723 M SEK i vinst.

Om detta har med Skelettligan att göra, eller om det är en naturlig anpassning till en tid då annonsörerna flyttar sina annonsköp till nya och mer moderna medier är svårt att säga. Förmodlingen en kombo. Kan till och med vara en personalfråga. Annonsförsäljning är bara så bra som säljkåren tillåter den att vara. Har man exempevis tappat en bra säljare är det möjligt att kunderna försvann med denne. Men allt detta är bara spekulationer och det är tydligt att det finns ett behov både att få upp omsättningen och vinstnivån. Att då ge ett bidrag är helt okay, även om man själv personligen hellre hade sätt att man kunde köpa merchendise, typ t-shirts, kaffemuggar etc, så hade man både känt att man fått något för pengarna samtidigt som man kunde göra ett statment. Men något sådant måste ju också administreras, då kanske det är enklare med pengarna rätt in på ett konto.
Citera
2019-07-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Så klart? Så klart på samma sätt som de som hävdar, med massor av bevis, att jorden är platt eller att rymdödlor har makten i världen? Ibland kan man vara fullständigt säker på något, men ändå ha fel. I det här fallet går dina tankar i felaktig riktning. Men du har så klart rätt att tro något som inte ens fd mods påstår.

Enligt admin går våra donerade pengar till detta:

Alltså inte till löner till mods. Jag tror på det admin skriver. Har bara gott att säga om honom och upplever honom både ärlig och trovärdig. Sen kanske du varken upplever mig eller honom som ärliga och trovärdiga. Och då spelar det ju ingen roll vad han eller jag säger i detta fall.

Eftersom du vet lika lite om detta såsom jag gör så kan vi enkom vara saliga i vår egen tro - jag tror som sagt att det utgår vissa ersättningar till vissa moderatorer och admins, medan andra jobbar helt oavlönat. Om detta kommer vi aldrig få veta vad som är riktigt och sant, utan det står var och en att tro på vad man vill...

Många tycker att Löfven, Reinfeldt, Anders Lindberg och Klimat-Greta är hyggliga, goda personer och att de snackar sant, såå...
Citera
2019-07-25, 20:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus

Ja, jag såg det som en ära att få vara med i arbetet kring det mest inflytelserika forumet i Sverige. Jag är uppfostrad inom föreningslivet. Att jobba gratis, vara en eldsjäl, är något jag gjort sedan tonåren. Så för mig kändes det inte på något vis konstigt att jobba utan lön för något jag verkligen brinner för.

Så nej, donationerna går inte till löner för mods, eftersom mods inte har någon löner.
Citera
2019-07-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Om du går in på Allabolag.se

https://www.allabolag.se/5565611174/flashback-media-group-aktiebolag

Så är det ganska tydligt varför man såg sig tvingad att göra någonting. Dels gör man för första gången sedan 2013 en förlust i bolaget. Men vad värre är den stadiga omsättningsförsämringen. Enligt bokslutet för 2018 är nu omsättningen nere på 2. 275 M SEK och förlusten skrivs till 273 K. Detta efter att som högst haft en omsättning på 9.318 M SEK och en vinst på 4.061 M SEK 2009 och så sent som 2015 haft siffror på 5.702 M SEK i omsättning och 2.723 M SEK i vinst.

Om detta har med Skelettligan att göra, eller om det är en naturlig anpassning till en tid då annonsörerna flyttar sina annonsköp till nya och mer moderna medier är svårt att säga. Förmodlingen en kombo. Kan till och med vara en personalfråga. Annonsförsäljning är bara så bra som säljkåren tillåter den att vara. Har man exempevis tappat en bra säljare är det möjligt att kunderna försvann med denne. Men allt detta är bara spekulationer och det är tydligt att det finns ett behov både att få upp omsättningen och vinstnivån. Att då ge ett bidrag är helt okay, även om man själv personligen hellre hade sätt att man kunde köpa merchendise, typ t-shirts, kaffemuggar etc, så hade man både känt att man fått något för pengarna samtidigt som man kunde göra ett statment. Men något sådant måste ju också administreras, då kanske det är enklare med pengarna rätt in på ett konto.

Ja, där ser man - detta gjorde ju INTE att jag tror mindre på min tes - fina penningar som flutit in i bolaget under lång tid. Att tiderna nu är sämre säger ju inte emot min tro. Så mycket kostar inte bandbredd och servrar, samt underhåll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in