2019-07-25, 14:15
Medlem
ClickBaits avatar
Har ni swish? Såhär i sommarvärmen tänkte jag donera några kr.
Citera
2019-07-25, 14:47
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Har ni swish? Såhär i sommarvärmen tänkte jag donera några kr.

Tyvärr inte.
Vi lanserar gärna Swish.
När de stoppat möjligheten att använda tjänsten för ekonomiska sabotage.

(FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg

Vet inte varför de inte fixat problemet.
De började arbeta på det för två år sedan. Och har fortfarande inte hittat en lösning.

Lösningen är jätteenkel att fixa. Här är några förslag:

1. Erbjud kunden att ange lägsta summa
2. Neka inbetalning som är lägre än mottagarens kostnad
3. Erbjud möjligheten att neka bidragsgivare (tillåtet för privatpersoner)
4. Debitera inte en kostnad för att ta emot swish, ifall beloppet understiger kostnaden för swish

osv. osv.

Pratade med Swish, och de hävdar att det inte finns något problem.
Så jag tror inte att vi kommer att erbjuda Swish inom den närmaste tiden. Tyvärr!

admin
Citera
2019-07-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Tyvärr inte.
Vi lanserar gärna Swish.

De började arbeta på det för två år sedan. Och har fortfarande inte hittat en lösning.
.

Viljan saknas tydligen.....

Frågan är dock om det verkligen finns folk som skulle swisha en krona för att jävlas.
Typ gång på gång på gång x 1000 gr.

Tror att ni skulle vinna på att skapa Swish-QR-koder med fasta belopp och ha i en ruta till höger här.
Är det enkelt så nappar folk. Så mkt att detta skulle övertrumfa ev ekonomiska sabotageförsök.
Citera
2019-07-25, 15:26
Medlem
ClickBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Tyvärr inte.
Vi lanserar gärna Swish.

Vet inte varför de inte fixat problemet.

Lösningen är jätteenkel att fixa. Här är några förslag:

1. Erbjud kunden att ange lägsta summa
2. Neka inbetalning som är lägre än mottagarens kostnad
3. Erbjud möjligheten att neka bidragsgivare (tillåtet för privatpersoner)
4. Debitera inte en kostnad för att ta emot swish, ifall beloppet understiger kostnaden för swish

osv. osv.

Pratade med Swish, och de hävdar att det inte finns något problem.
Så jag tror inte att vi kommer att erbjuda Swish inom den närmaste tiden. Tyvärr!

admin

Tack för svar. Då får jag plocka fram bankdosan, det är lite jobbigare, men det är det värt för allt positivt jag lärt mig här på flashback.
Citera
2019-07-25, 15:47
Bannlyst
Varför finns ingen ram så vi ser hur mycket ni får in per månad? Live ram helst längst nere på sidan kanske?

Enklare för folk att förstå och vilja donera.

***Dessutom den feta annonsen om stödja flashback***
Citera
2019-07-25, 15:53
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Så du menar att t ex Facebook, Instagram, Twitter inte är produkter?

Du är medveten att produkt är ett ”samlingsnamn” för varor OCH tjänster?
Produkten på dessa platser är användarna. Det är där man tjänar pengar med riktade annonser. Användarnas data säljs.

Precis på samma sätt som att användarna är produkten på Flashback. Eller rättare sagt, användarnas data som dom själva genererat i form av text. Det är informationen som utgör värdet på denna hemsida.

Information kan vara mycket värdefullt.
Citera
2019-07-25, 16:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Viljan saknas tydligen.....

Frågan är dock om det verkligen finns folk som skulle swisha en krona för att jävlas.
Typ gång på gång på gång x 1000 gr.

Tror att ni skulle vinna på att skapa Swish-QR-koder med fasta belopp och ha i en ruta till höger här.
Är det enkelt så nappar folk. Så mkt att detta skulle övertrumfa ev ekonomiska sabotageförsök.

Det finns, tro mig!
Admin hade nyligen en tråd om sabotageförsök av olika sorters emot "Flashback"
Bland annat några som försökte övertala reklamsponsor till stoppa sponsra "Flashback"
Citera
2019-07-25, 16:41
Medlem
musttomtes avatar
Vårt älskade Flashback blöder... finns mycket ni kunde göra som att lämna Bahnhof, plocka bort pedofil delen och ordna betalande medlemskap. När pedofilerna försvinner så vågar Hobex annonsera och dom betalar bra med följande firmor.

Swish är ett mycket bra alternativ som ni skulle få som klippt och skuret med minsta donation 100 spänn direkt in på kontot.

Extremt dåligt att flashback inte lyckas ordna på detta forum. Som är byggt på något annat forum...Flashback om någon borde ju ha resurser och leka och utveckla. Det är för kast så alla som jobba på flashback borde få sparken, man kan spotta på dom. Mattias som är deras sälj kung får helt enkelt hitta på något annat nu =)

Vara av Vänligen,
MustTomTe
Citera
2019-07-25, 17:05
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Produkten på dessa platser är användarna. Det är där man tjänar pengar med riktade annonser. Användarnas data säljs.

Precis på samma sätt som att användarna är produkten på Flashback. Eller rättare sagt, användarnas data som dom själva genererat i form av text. Det är informationen som utgör värdet på denna hemsida.

Information kan vara mycket värdefullt.

Nej det är de inte. Men skit i samma, det är inte topic för denna tråd.

Jag tycker att produkten Flashback är av värde för mig personligen i form av nöje och för samhället i form av fri debatt. Det är därför jag skänker, oavsett om pengarna går till drift, utveckling eller som belöning till produktens ägare/medarbetare.
Citera
2019-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vårt älskade Flashback blöder... finns mycket ni kunde göra som att lämna Bahnhof, plocka bort pedofil delen och ordna betalande medlemskap. När pedofilerna försvinner så vågar Hobex annonsera och dom betalar bra med följande firmor.

Swish är ett mycket bra alternativ som ni skulle få som klippt och skuret med minsta donation 100 spänn direkt in på kontot.

Extremt dåligt att flashback inte lyckas ordna på detta forum. Som är byggt på något annat forum...Flashback om någon borde ju ha resurser och leka och utveckla. Det är för kast så alla som jobba på flashback borde få sparken, man kan spotta på dom. Mattias som är deras sälj kung får helt enkelt hitta på något annat nu =)

Vara av Vänligen,
MustTomTe
Kan du utveckla det fetade?

I övrigt håller jag med om pedofildelen, hur man än resonerar finns inget existensberättigande ens för samtalsämnet. Diskussionen föder avarter som måste vara "flashback" och utövandet hör hemma under ABoK. Flashbacks fula cancersvulst. Dagen pedoforat stänger blir jag gladare än när notifikationerna infördes.

Kanske skulle ordna en omröstning om hur många som skulle donera om pedoforat försvann....
Citera
2019-07-25, 18:38
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Gött med löneförhöjning för moderatorer och admins... För ingen är väl så naiv att tro att inte någon tjänar pengar på Flashback?

GRATTIS!
Citera
2019-07-25, 18:54
Bannlyst
Jag hade gärna tagit del av yttrandefrihetens borgs årsredovisning! Eller är den censurerad för dess medlemmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in