2019-07-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Stämmer, formulerade det illa. Tänkte närmast på de gånger under grussäsongen du hoppade in med skadeglädje över Nadals dåliga resultat. Men visst, det är legitimt, nemas problemas. Finns en del hos honom att irriteras över. Finns dock andra tennisforum där det som skrivs om Nadal och andra spelare verkligen går över i hat och förakt, vilket blir lite olustigt att läsa i längden. Och du skriver ofta om Federer och andra, absolut.

Sant, och det gäller för alla i topptrion. Nu är det dock mest en fråga om Nadal eller Djokovic kan hindra Djokovic från att kamma hem allt. Undrar om inte Tsitsipas och andra snart blir ett större hot mot honom än Nadal på HC, tex. Fast vad man sett det senaste året tyder inte riktigt på det, det verkar som att "the big 3" fortsätter dominera lika självklart som förr.

För övrigt diskuterades en poäng mellan Nadal och Kyrgios tidigare i tråden. En serve från Nadal som dömdes ut, men sen visade sig vara inne när den utmanades. Man menade att Kyrgios blev rånad då Nadal fick poängen, och att den inte spelades om. Går att se här vid 12:20:

https://www.youtube.com/watch?v=rQPPHC7qPbc

Tycker nog det är rätt tydligt där att "ut"-ropet kommer efter att Kyrgios missade sin retur, och att det därför var ett korrekt domslut. Möjligen lite på gränsen, men det var definitivt inget flagrant felbeslut. Kul video, för övrigt.

Absolut. USO är också den GS där topptrion haft "svagast" grepp om titlarna: sen 2006 har AO vunnits 1 gång av Wawrinka; FO 1 gång av Wawrinka; Wimb 2 gånger av Murray; USO 4 gånger av Del Potro, Murray, Cilic och Wawrinka. Resten har the big 3 kammat hem.

Tror också en del på Thiem och Tsitsipas. Känns som en skräll kan vara på gång mot Djokovic och Nadal, och även Federer har ju tenderat att vara relativt svag på senare år i USO. Hemskt synd dock att Del Potro och Murray är borta; och Cilic verkar under isen, och vet heller inte om Wawrinka riktigt är tillbaka i form.

Blir en intressant fight om seedningen för platserna 2-3, samt 4. Nadal och Federer har hamnat på samma halva i årets första 3 GS. Sen får väl Thiem och lite andra fajtas om fjärde platsen.

Jag citerar dig här istället, annars vet man inte vad som kommer hända.

Ja precis, det finns väldigt många orsaker till varför man kan störa sig på Nadal. Varför jag jublar och korkar upp beror på att jag fortfarande tycker han misskrediterar motståndarna samt drygar något fruktansvärt under matcherna. Okej han slipper undan varningar, men man vill väl knappast att spelarna ska mjölka ur varenda gråzon för att skapa övertag. Hur populära är ex de som missbrukar medical timeout? Vissa blir ju till och med hatade för att de gör underhandsservar.

Vad menar du med att Nadal och Djokovic är hot mot Djokovic? Menar du att han har allt i sina egna händer med motivation och träning eller?
Citera
2019-07-24, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vad menar du med att Nadal och Djokovic är hot mot Djokovic? Menar du att han har allt i sina egna händer med motivation och träning eller?

Skrev fel, menade att vi får se om Nadal och Federer kan hindra Djokovic från att kamma hem allt.

Federers h2h i de senaste 7 matcherna mot Nadal, Djokovic, Murray (tar denna stat från nån annanstans, så med viss reservation för slarvfel):

mot Murray: 6-1
mot Nadal: 6-1
mot Djokovic: 1-6
Citera
2019-07-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Skrev fel, menade att vi får se om Nadal och Federer kan hindra Djokovic från att kamma hem allt.

Federers h2h i de senaste 7 matcherna mot Nadal, Djokovic, Murray (tar denna stat från nån annanstans, så med viss reservation för slarvfel):

mot Murray: 6-1
mot Nadal: 6-1
mot Djokovic: 1-6

Murray är ju pensionerad nu så den staten känns irrelevant.

Federer var ju väldigt nöjd med sitt spel i finalen så jag tror han ligger i hårt nu för att slå serben i US-open. Till skillnad från Serena som återigen lär stå över samtliga tävlingar innan US-open och återigen dyka upp som en otränad, argsint amatör.

Förr hittade man spelarnas planerade scheman för året, finns de någonstans nu?
Citera
2019-07-25, 01:47
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Murray är ju pensionerad nu så den staten känns irrelevant.

Federer var ju väldigt nöjd med sitt spel i finalen så jag tror han ligger i hårt nu för att slå serben i US-open. Till skillnad från Serena som återigen lär stå över samtliga tävlingar innan US-open och återigen dyka upp som en otränad, argsint amatör.

Förr hittade man spelarnas planerade scheman för året, finns de någonstans nu?

Han ska lira dubbel med sin bror jamie i Washington, sedan hoppas han komma tillbaka till singel inom 12-18 månader

https://www.businessinsider.com/andy-murray-to-play-doubles-with-brother-jamie-in-washington-2019-7?r=US&IR=T

Japp, han vill så klart slå serben, bara de inte satte sig för hårt, han kan få en dipp, då och börja spela dåligt men hoppas de går fint. Goat debbaten är för mig länge över, alla rekord tror, de senaste var nu flest serve ess i Wimbledon före Goran 1378? mot Gorans 1377? Världsetta i 4.5 år i streck 237 veckor , bröts efter 2008 Wimbledon finalen mot Nadal. Lär bli svårslaget men vem vet? Nadals 12 RG titlar är ju även de nåt oerhört svårt att slå. Man är tacksam att man lever i samma era och får uppleva allt detta
Senast redigerad av abandoftrust 2019-07-25 kl. 01:50.
Citera
2019-07-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Han ska lira dubbel med sin bror jamie i Washington, sedan hoppas han komma tillbaka till singel inom 12-18 månader

https://www.businessinsider.com/andy-murray-to-play-doubles-with-brother-jamie-in-washington-2019-7?r=US&IR=T

Japp, han vill så klart slå serben, bara de inte satte sig för hårt, han kan få en dipp, då och börja spela dåligt men hoppas de går fint. Goat debbaten är för mig länge över, alla rekord tror, de senaste var nu flest serve ess i Wimbledon före Goran 1378? mot Gorans 1377? Världsetta i 4.5 år i streck 237 veckor , bröts efter 2008 Wimbledon finalen mot Nadal. Lär bli svårslaget men vem vet? Nadals 12 RG titlar är ju även de nåt oerhört svårt att slå. Man är tacksam att man lever i samma era och får uppleva allt detta

Finns väl absolut ingen rimlig chans (risk) att han ska utmana i toppen igen? Varför gör han det ens? Han la av, fick hela världens sympati, hyllningar och lyckönskningar och nu ska han återigen visa sitt sure tryne på banan... suck.

Ja alla dessa rekord som står på spel kan ju också vara en stor motivation att fortsätta, så länge han har en rimlig chans att vinna något, titel eller nå rekord så tror jag att han fortsätter. Hans karriär vid sidan av känns ganska oklar?
Citera
2019-07-25, 15:29
Medlem
Citat:
Finns väl absolut ingen rimlig chans (risk) att han ska utmana i toppen igen? Varför gör han det ens? Han la av, fick hela världens sympati, hyllningar och lyckönskningar och nu ska han återigen visa sitt sure tryne på banan... suck.

Ja alla dessa rekord som står på spel kan ju också vara en stor motivation att fortsätta, så länge han har en rimlig chans att vinna något, titel eller nå rekord så tror jag att han fortsätter. Hans karriär vid sidan av känns ganska oklar?

Jag tror inte att han jagar rekord. Han vill spela tennis eftersom att han strävar efter känslan att vinna över duktiga tennisspelare.

Nu har han två skålar av rostfritt i höften. Om han inte får ont av att spela, och inte förstör "reparationen" ser jag inte någon anledning att sluta. Men det är väl det här sista det hänger på.
Citera
2019-07-25, 18:48
Medlem
Salminen var finnen som Mikael slog i semin av junior-Wimbledon. Att döma av rankingen har han haft svårt att ta steget upp på seniornivå.
Citera
2019-07-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Salminen var finnen som Mikael slog i semin av junior-Wimbledon. Att döma av rankingen har han haft svårt att ta steget upp på seniornivå.

Micke kanske ger han matchen idag , dåligt tappa andra set

Edit: Elias hade för övrigt väldigt tur som vann idag.
Vann lätt första 6-2 , såg inte setet men siffrorna talar ju för sig själv , sen gjorde han en Elias och gav matchen till motståndaren, finnen var bättre 2:a och 3:e , Elias ska va glad han slarva bort gamet vid 4-3 underläge i 3:e .
Fattar inte varför han gör så där Elias, som sagt när han får ihop det en hel match. Då.
Senast redigerad av pederN 2019-07-25 kl. 19:26.
Citera
2019-07-25, 19:25
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Tror faktiskt inte Murray hade riktigt bestämt sig. Australien Open "kunde" ha blivit hans sista turnerning men ändå hålla dörren öppen. Han såg väldigt besvärad ut när han fick de där hyllningarna på planen från olika spelare efter sin förlust.
Citera
2019-07-25, 19:47
Medlem
Ingen av ymerbröderna imponerar, men båda klar för kvart iallafall , Micke tycker jag faktiskt varit riktigt blek sina 2 första matcher.
Citera
2019-07-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tror faktiskt inte Murray hade riktigt bestämt sig. Australien Open "kunde" ha blivit hans sista turnerning men ändå hålla dörren öppen. Han såg väldigt besvärad ut när han fick de där hyllningarna på planen från olika spelare efter sin förlust.

Jag tror han kommer att fortsätta med lite dubbel om det inte skulle gå med singel. Verkar som att han inte vill sluta helt, tror inte hans skulle spelat dubbel i Wimbledon om han inte tyckte det var kul. Han vill nog fortsätta tävla ett tag till. Vi får se hur det blir. Skulle vara sjukt kul om lite fler spelare förlängde karriären med dubbel.
Citera
2019-07-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ingen av ymerbröderna imponerar, men båda klar för kvart iallafall , Micke tycker jag faktiskt varit riktigt blek sina 2 första matcher.
Mycket intressant. Jag slog på Mickes match vid 6-4,3-0. Sen fick jag det tvivelaktiga nöjet att se honom tappa 3-0 till setförlust 4-6. Finnen såg verkligen ut att vara bättre på precis allt, så jag stängde av. Slog på igen i slutet av tredje. Då var det inte längre nåt bett i finnens spel. Han måste ha blivit trött eller nåt.

Båda Ymrarna är nu bara en match var från att mötas i semi. Den matchen vill vi ha. Viktigt att vi får se vem som är bäst av dem och därmed bäst i Sverige. Hade det varit för ett halvår sen hade jag satt mina slantar på Micke. Nu vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in