Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Med tanke på manfallet riktigt goa semifinaler i Toronto med Nishikori-Wawrinka och Djokovic-Monfils. Glad att Monfils fått ordning på det mentala, inte bara följer upp bra matcher utan även bra turneringar med en annan. Ligger på slutspelsplats nu, finns chans på career high i slutet av säsongen(chans för ytterligare en stor talang att nå sin bästa ranking vid 30-snåret, alltså).
Wawrinka har inte tappat set, och det är väl ett så gott tecken som något för hans del. När han är bra är han riktigt bra, liksom. Både han och Nishikori har mött spelare man "ska" slå på vägen fram dock så vi får väl se, Wawrinka har 3-1 i inbördes. Tror Stan vinner och möter Djokovic i finalen, vore isf deras första möte i år.
Mycket ska nog tillskrivas Tillström här, även om Monfils antagligen mognat som person också nu när han närmar sig 30 med stormsteg. Kul att se att en sådan underhållare, bollvirituos och talang börjar få med sig det mellan öronen också! Synd det inte kommit tidigare bara...
Stan är ju extremt ojämn men om man ser till hans och Keis spel den här veckan måste jag säga att jag ser Stan som favorit. Kei slarvar för mkt i viktiga lägen och står för för många enkla misstag.
Djokovic har inte imponerat på mig det senaste, men visst sjutton ska han slå Monfils, även om jag håller en tumme för fransmannen.