2019-07-25, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är nog inte så sällan hundar markerar falskt heller, antingen det beror på någon gammal död sork eller på att hunden vill "vara duktig". Alla minns vi väl hur den famösa trion Zampo (hund), Seppo (polis) och Sture (Bergwall, bensotorsk och mytoman) med entourage på sin tid färdades land och rike kring i Sverige och Norge och "uppdagade" diverse dolda spår efter den sistnämndes påstådda styckmord..!

Thomas Quick er en mycket syk mann. Selv om han har "innrømmet" mange drap bare for å få mere Valium og annet, så vil jeg tro han er skyldig i mye.
En kvinne berettet politiet at hun ble attacket og forsøkt dødad av Quick.
Hun fikk krossad en flaske og kjørte den inn i hans kne og slapp unna. Man kollade Quicks kne, og han hadde et kraftig arr presis der som kvinnen berettet at hun traff.
Men han er mycket syk. Han "innrømmet" jo bl.a å ha bortført Therese Johannesen i 1988.
Her er et klipp av han der han prater ivei. Mycket størd person.
https://www.youtube.com/watch?v=q32JemKHeQY
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-25 kl. 17:47.
Citera
2019-07-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Ja det er jo dette med hva man skal tro. Om det var i affekt, eller om det var planlagt.
Og hvem tok samtalen fra annes telefon til toms kl.9.14, var det Anne, var det kidnapperne, eller var det Tom?
Hvis det har skjedd i affekt, så må hun ha ligget død noen dager. Det er altfor mange ting som tyder på det.
Vanskelig å komme på alle ideene på så kort tid. Hun må hun ha vært drept noen dager i forveien tenker nå jeg da. Selv med medhjelper. Men hvor skulle hun ligget død i mange dager uten at en likhund ville merket det? Hun kunne jo ligget i kjeller vakumpakket i plast. Da slipper vel ikke noe lukt ut. Man kan ha rommet fullt av kullstøv også. Det vil absorbere all lukt. Saken er og blir en gåte.
Men for politiet er den nok ikke en gåte. Dem vet nok veldig mye som dem ikke vil ut med.
Det er nok stille før stormen ja. Lite annet man kan gjøre enn å vente spent. Jeg tror nok at noen blir dømt, mest sannsynlig Tom, men så blir han løslatt av riksadvokaten etter å ha sittet i et år i varetekt.

ja, det kan jo f.eks. ha vært en humaniode, / robot som verisure selgeren snakket med på kvelden. Godt laget for å ligne på AEH, kanskje flysendt fra Japan.
Citera
2019-07-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
er det offisielt bekreftet /avklart på noen måte at likhundene tok feil når de markerte i Madeleine McCann saken ? eller er det din mening ?

Jeg mener å huske de fant ut at hundene hadde markert feil, at det var blodspor, gamle, fra en mann av ukjent opprinnelse. Også i leiebilen mente de vel at det var snakk om noe annet.
Uansett så er dette med hunder såpass usikkert at det ikke kan benyttes som bevis, kun som en pekepinn.
"No inference can be drawn as to whether a human cadaver has previously been in any location without other supporting physical evidence."
Citera
2019-07-25, 18:01
Bannlyst
Citat:
ja, det kan jo f.eks. ha vært en humaniode, / robot som verisure selgeren snakket med på kvelden. Godt laget for å ligne på AEH, kanskje flysendt fra Japan.

Du mener at drapet ikke skjedde i affekt?
Citera
2019-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
Det er det jeg tror er en mulighet, at hun ble drept på kvelden, og så pakket inn i plast og lagret i garasjen der det er mye luftigere og kaldere.
Kanskje puttet i en stor pappeske, så det ikke får den karakterstiske formen av et lik.
Hun kan jo selvsagt vært drept en annen plass.
Tom kan ha lurt i henne kraftig sovemedisin, og så puttet henne i en eske, og så har denne bilen tatt henne avsted og drept henne en annen plass. Hvis hun var våken og bevisst når hun ble ført avsted tror jeg hun ville laget leven med rop og skrik så naboene fikk det med seg.
Denne samtalen kl.9.14 kan være GM som har ringt til Tom fra annes mobil før han kjørte avsted.
På den måten har jo Tom et slags alibi for at det ikke kunne vært han.
Tom sier at han har snakket med Anne kl.9.14, men det har vi bare hans ord på.
Telefonsentralen/basestasjonen kan ikke bevise annet enn hvor lenge den samtalen har vart.
Hun kan jo ha ringt han 9.14 p.ga noen praktiske ting i forbindelse at dem skulle til Kvitfjell, f.eks. be han kjøpe ost eller egg eller noe som hun har glemt, men som en annen sa tidligere, det er jo litt rart å dra til fjells på en onsdag, men vet ikke, rike sjefer har jo valgfrihet til å gjøre hva dem vil så.
Nei alpinanlegget på Kvitfjell skulle åpne til helgen og da blir det storinnrykk av gjester på hotellet, men skulle da tro at hotellet tar seg av alt uten at TH behøver å møte fram for å delegere ansvar.
Citera
2019-07-25, 18:16
Medlem
Citat:
Du mener at drapet ikke skjedde i affekt?

jeg mener at enkelte med fordel kan lese tråden litt mer nøye, før de lanserer nye teorier.

Ellers så er det vel mye som taler for at det har vært planlagt i lengre tid.
Citera
2019-07-25, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nei alpinanlegget på Kvitfjell skulle åpne til helgen og da blir det storinnrykk av gjester på hotellet, men skulle da tro at hotellet tar seg av alt uten at TH behøver å møte fram for å delegere ansvar.

Hm , det visste jeg ikke at det skulle åpne til helgen, men leser det nå at det åpnet 3 november. Mye man ikke vet om saken. Leser en annen plass at det åpnet 1994, så kanskje det har vært nede en stund for restaurering. Visste ikke at han hadde det hotellet, han har jo så mange eiendommer så.
Kan det tenkes at det har vært veldig mye stress i hodet på Tom i forbindelse med dette anlegget, og på et punkt har det raknet i hodet på han og så tok han livet av Anne?
Ja, jeg vil tro at Tom har en daglig leder der som tar seg av alt ja, at han bare er eier og sjef.
Citera
2019-07-25, 18:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Kanskje lettere hvis GM allerede hadde pakket det inn. Og at det ikke var i huset. Det var kaldt ute på den tiden. Vil tro hun ble dratt ut av huset fort. Hentet morgenen etter.

Om MGM behöver en halvtimmes eftertanke för att ringa polisen (vilket känns i underkant) så bör en ev. bortforsling av kroppen ha varit förplanerad, om likhundar sen inte ska känna spår. Åtminstone om inte väldigt gynnsamma omständigheter förelåg. Oj, tanten dog, var hade jag nu den där byggplasten...?

Jag kan inte se var han skulle ha kunnat ha henne liggande, om nu inte någon av grannarna anmälde sin bil försvunnen kring samma tid — eller var bortresta och TH hade fått nyckeln för att vattna blommorna; eller har för vana att inte låsa vissa utrymmen...

I frysboxen? I en säck nedsänkt under brygga i sjön? Eller har han stoppat henne i en Ikea-kasse direkt och kört iväg henne med bilen till ngn skogsdunge inom en femminutersradie?

Är han mer passiv än aggressiv så har han kanske helt sonika buntbandat och gaggat henne istället för att klappa till henne, och kört iväg med henne vid liv.

Är han än mer passiv än aggressiv än så så har han föreslagit en biltur eller en promenad, och sen gjort slag i saken ute i skog i skydd av mörkret. Nära lämplig dumpningsplats (hela Norge är som bekant lämplig dumpningsplats — och kom inte med gamle Fleksnes nu...).

Ju mer jag tänker på det så låter spåren på toa som ett bra villospår, som ska leda tankarna i annan riktning.

Det kan vara en form av olycklig olycka också, men den lider under samma krav som ovan förstås. Borde skett utanför ägorna.

Att sätta dit personer av det här slaget för griftefridsbrott är f.ö. inte alls att förakta, även om full ansvarighet förstås är att föredra. En rättegång lär klargöra på ett ungefär vad som skett, och det lär hamna på CV:et hur han än vänder sig. Sen blir det nog bara handel i kryptovaluta oxh inte mytje annat efter det.

Att hantera en död person (om det inte är björn Borg eller kungen) kan inte klassas som så tungt (eh...) eller grovt våldsbrott — personen är ju redan död, och utsätts sakligt sett inte för livsfara, dödsångest eller skaderisk. Dessutom är det en mycket liten sorglig skara förbrytare som normalt begår den typen av brott. Vore straffen skyhöga kan man tänka sig att en sådan ev. medhjälpare (som kanske på mycket goda grunder just då fruktar för sitt eget liv utan att ett uttalat hot rörande medhjälpen ens behövt framföras), efter ett mord, senare hellre skulle tiga än tjalla på mördaren. För att ta ett exempel.

Att förse en bekant person som annars kanske mest har smörknivar hemma med ett skjutvapen, varpå detta används mot dennes (svär-?)föräldrar och (-?)syster vars stolta norska jordbruksgård plötsligt ska övergå i mördarnas ägo, får ju i jämförelse ses som en ganska allvarlig händelse. Här dog det tre pers. Som inte var döda förut. Alls. Nån av dem.

Får man 21 år för det så skulle jag tro att inte domarn tror på att man inte visste vad pistolen skulle användas till. Om lånaren av pistolen därtill utöver smörknivar råkar ha exv en älgstudsare hemma som utlånaren av pistolen kanske myvket väl känner till, så måste ju domaren fråga sig vad utlånaren trodde att pistolen skulle användas till, när det redan fanns ett vapen att skrämma bort mylingar och tomtar med. Och skjuta möss och kattor och skator.

Den där snubben tycks ha dömts för delaktighet i mord, alltså medhjälp (på samma straffnivå som skytten, som väl aldrig kunde bestämmas vem det var). Domaren, alltså rätten, har ansett att morden inte skulle ha skett som de nu skedde förutan denna personens medverkan. Det är allvarligt. Är man petnoga så spelar det ju ingen roll vem som egentligen mördas med pistolen, men här har det kanske funnits en förförståelse av ett starkt känt och specifikt ekonomiskt önskemål som pistolutlånaren måste ha känt till sedan en tid. Eller rätten har inte sett skäl till att se det på annat sätt.

Lånar man en borrmaskin så kan ju utlånaren föreställa sig att man ska borra med den. Men med pistoler är det lite annat. Allt annat än att posera med oladdad och licensierad pistol på fotografier för privat bruk är betydande brott. Eller närapå.

Tre familjemedlemmar mördade i sina sängar. Trodde han skulle skjuta torsk i tunnan hemma... Jo jo.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-07-25 kl. 18:41.
Citera
2019-07-25, 18:38
Medlem
Citat:
Hm , det visste jeg ikke at det skulle åpne til helgen, men leser det nå at det åpnet 3 november. Mye man ikke vet om saken. Leser en annen plass at det åpnet 1994, så kanskje det har vært nede en stund for restaurering. Visste ikke at han hadde det hotellet, han har jo så mange eiendommer så.
Kan det tenkes at det har vært veldig mye stress i hodet på Tom i forbindelse med dette anlegget, og på et punkt har det raknet i hodet på han og så tok han livet av Anne?
Ja, jeg vil tro at Tom har en daglig leder der som tar seg av alt ja, at han bare er eier og sjef.
Du er jo helt på bærtur, et alpinanlegg har stengt om sommeren og åpent om vinteren hvis du ikke tok poenget.
Citera
2019-07-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
jeg mener at enkelte med fordel kan lese tråden litt mer nøye, før de lanserer nye teorier.

Ellers så er det vel mye som taler for at det har vært planlagt i lengre tid.

Hvis du hadde lest litt nøyere, så hadde du sett at adrtrt minnet meg på dette med at hun ble sist sett kl.20.00, i går. At hun hadde besøk av verisureselgeren har jeg jo fått med meg for mange måneder siden, men glemt av. Kanskje det er du som bør lese trådene litt nøyere.

Hvorfor skulle det vært planlagt i lengre tid mener du?
Citera
2019-07-25, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du er jo helt på bærtur, et alpinanlegg har stengt om sommeren og åpent om vinteren hvis du ikke tok poenget.

Hm, trodde vi snakket om et hotell? Men det du snakker om er altså et hotell som er knyttet til alpinanlegg, og dermed sesongbasert? okei, da vet jeg det. Bare du som ikke er så flink til å forklare deg, og det er jo ikke første gangen.
Mange høyfjellshotell som har åpent på sommeren også, men da gjelder ikke det for Kvitfjell Hotell.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-25 kl. 18:56.
Citera
2019-07-25, 18:54
Medlem
Citat:
Hvis du hadde lest litt nøyere, så hadde du sett at adrtrt minnet meg på dette med at hun ble sist sett kl.20.00, i går. At hun hadde besøk av verisureselgeren har jeg jo fått med meg for mange måneder siden, men glemt av. Kanskje det er du som bør lese trådene litt nøyere.

Hvorfor skulle det vært planlagt i lengre tid mener du?

joda, jeg så han minnet deg på det. Tenkte bare jeg skulle legge inn en "alternative" forklaring.

se forøvrig post #5424 for hvorfor jeg tviler på at det var gjort i affekt

ellers - som noen har nevnt tidligere, tidsrommet fra bevegelse på monerokontoen (og DN artikkel) til forsvinningen skal være bare litt lengre enn tidsrom teledata kan lagres.
tilfeldig eller god/nøye planlegging ?
Senast redigerad av Luger99 2019-07-25 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in