2019-07-08, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hvorfor denne diskretionen? Polisen har då den konventionella hypotesen i gång, men vill inte stå för den. Fast det är just den mest klassiska.

Ja, det er jo den mest klassiske. Men Det ville vært katastrofe om dem offentlig mistenke ektemannen, og så viser det seg etter en tid at det ikke er han. Så uansett hvor sikre dem er, så kan dem ikke gjøre det før at han evt. blir arrestert og siktet for mord. Og så er dem veldig redd for å skade etterforskningen, så dem holder tilbake så mye informasjon som mulig egentlig. F.eks. at hennes telefon ble funnet i huset har dem holdt hemmelig i et halvt år. Men ordbruken som dem benytter i media nå, tyder på at dem svakt hinter om at dem tror at det er Tom Hagen som står bak.
Citera
2019-07-08, 19:20
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Ja, det er jo den mest klassiske. Men Det ville vært katastrofe om dem offentlig mistenke ektemannen, og så viser det seg etter en tid at det ikke er han. Så uansett hvor sikre dem er, så kan dem ikke gjøre det før at han evt. blir arrestert og siktet for mord. Og så er dem veldig redd for å skade etterforskningen, så dem holder tilbake så mye informasjon som mulig egentlig. F.eks. at hennes telefon ble funnet i huset har dem holdt hemmelig i et halvt år. Men ordbruken som dem benytter i media nå, tyder på at dem svakt hinter om at dem tror at det er Tom Hagen som står bak.

Kan detta bli ett brott som kommer att bli ouppklarat? Ett brott där polisen antar att det är maken, men inte hittar bevis. Bara indicier.
Citera
2019-07-08, 20:17
Medlem
Citat:

Det var en annen klarsynt som mente at AEH lå i vann. Hun skulle også visstnok
ha fått kraftige slag i venstre hodet. Mye blod.

Hvem er det som har hyret inn en klarsynt, om noen? Familien? Eller er det en helt uten tilkobling til saken?
Citera
2019-07-08, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Uberørt er jeg ikke. Dette er en grufull sak som jeg ønsker å se en løsning på. Alt du skriver er interessant. Jeg har selv lest meg opp på lignende saker, og det gir ikke så mye tiltro dessverre. Som jeg før har skrevet, så er det bedre at politiet dropper siktelse hvis de ikke har nok tekniske bevis. Det bør ikke være rom for tvil. Og uten levningene eller en tilståelse, så blir det lett en sak uten løsning. Her er det mange hensyn å ta, så det er viktig at politiet ikke får «tunnelsyn» fordi de ikke finner spor eller DNA fra ukjente. «Fravær av bevis er også bevis» holder liksom ikke. Jeg har ingen tro på hypotesene om at barna kan stå bak på noen som helst måte. Det er i grunn ikke til å forstå at noen skal ha tatt livet av en 70-årig hustru, mor og mormor. Men noen har gjort det. Å peke på et hevnmotiv blir søkt synes jeg. En virkelighetsfjern «Supervillain»-hypotese.

Ja, dette med hevn fra russerne tror ikke jeg heller på. Og heller ikke dette med at barna skulle ha vært med på dette. Vet ikke så mye om Tom som person annet enn det som har kommet fram her på forumet.
Men av det som har kommet fra her, så virker han som en som vil ha kontroll og være sjef, altså en psykopat muligens. En psykopat er jo slik at dem må ha en person å trykke ned hele tiden med psykisk terror. Dem bruker manipulasjon/godhet slik at offeret ikke skal forlate dem, og så går det en stund og så blir dem trollete og ekkel igjen. Slik kan dem trykke dem ned i årevis. Men etter mange år blir dem jo avslørt til slutt i hva dem egentlig holder på med, og da vil offeret prøve å rive seg løs. Slike psykopater kan i verste fall finne på å drepe hvis dem blir sint nok, og har brukt masse krefter på å prøve å manipulere, men til ingen nytte lengre. Men nå vet ikke jeg om Tom har denne personligheten. Enig i at man ikke kan dømme noen uten et lik eller tilståelse uansett hvor sterk magefølelse man har. Det kan være mulighet for at vedkommende faktisk har begått selvmord, og da vil det jo være katastrofe om ektemannen har sittet 18 år i fengsel for det.
Nå tviler jeg på at Anne har begått selvmord i en alder av 70. Hvis hun hadde psykiske problemer og ville tatt selvmord, så ville dette skjedd lenge før fylte 70. De eldste jeg har hørt om som har begått selvmord har vært 40. Og så har man jo disse slepesporene da. Undrer hvordan de sporene ser ut, om det er spor i vann, eller blod. Du sier det er et lite bad ved hoveddøren. Er det dusj, eller er det bare et lite toalett? Hvis det ikke er dusj, så er vel sporene neppe avsatt i vann, men blod. Hvis det er gulvbelegg eler fliser der, og disse blir vasket ofte, så blir det kanskje vanskelig å avsette spor der.
Citera
2019-07-08, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kan detta bli ett brott som kommer att bli ouppklarat? Ett brott där polisen antar att det är maken, men inte hittar bevis. Bara indicier.

Ja, det kan bli slik dessverre. Ihvertfall så lenge man ikke finner noe lik eller at Tom knekker i avhør. Men klart, hvis indisiene bli sterke nok, så kan man dømme på det.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-08 kl. 20:58.
Citera
2019-07-08, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvem er det som har hyret inn en klarsynt, om noen? Familien? Eller er det en helt uten tilkobling til saken?

En uten kobling. Ikke som er innhyret, men som har sett på bilde av henne.
Citera
2019-07-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ja, det kan bli slik dessverre. Ihvertfall så lenge man ikke finner noe lik eller at Tom knekker i avhør. Men klart, hvis indisiene bli sterke nok, så kan man dømme på det.

Orderud-saken er interessant i så måte. Der ble alle dømt for medvirkning til drap, og ikke drap. Lars Grønnerød, som var det svake leddet, tilsto sin rolle,og fikk først bare 2 år og 6 mnd, senere 18 år! Selv om han bedyret at han kun hadde skaffet våpenet, og ikke visste hva det skulle benyttes til. Politiet leter alltid etter et svakt ledd, som vil forhandle for å få lavere straff. Og i Anne Elisabeth-saken kan det virke som om de håper den som skrev trusselbrevet er dette svake leddet. Er det bare jeg som ser dette?
Citera
2019-07-08, 21:47
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Tror vi kan se bort fra klarsynte 😂. Dette måtte jo vært tidenes sjanse for alle dem som mener de er klarsynte til å bevise det en gang for alle. For en prestisje! Oppfordrer alle klarsynte til å gå ut og lete, men ikke forstyrr politiet før dere har funnet konkrete spor. 😬
Citera
2019-07-08, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Orderud-saken er interessant i så måte. Der ble alle dømt for medvirkning til drap, og ikke drap. Lars Grønnerød, som var det svake leddet, tilsto sin rolle,og fikk først bare 2 år og 6 mnd, senere 18 år! Selv om han bedyret at han kun hadde skaffet våpenet, og ikke visste hva det skulle benyttes til. Politiet leter alltid etter et svakt ledd, som vil forhandle for å få lavere straff. Og i Anne Elisabeth-saken kan det virke som om de håper den som skrev trusselbrevet er dette svake leddet. Er det bare jeg som ser dette?

Ja, undrer på hva som er planen deres. Dem har jo nå gått ut og sagt at dem tror at kidnappingen er fingert, og at hun er blitt drept. Men mener dem da at det er Tom som har lage det brevet også? Ikke godt å si. Dem sier videre at dem vet hvor papiret er produsert og solgt, men samtidig sier dem at det kanskje er solgt i Norge? Så da vet dem ikke hvor det er solgt likevel? Husker ikke ordrett hva det var dem sa. Men det kan jo være for å skremme en eventuelt medhjelper til å tro at det beste for han er å tilstå. Mye likhetstrekk med Orderudsaken. I orderudsaken fant man skoavtrykk på et glasskår ved vinduet som var knust. Dem satte himmel og jord i bevegelse for å finne ut hvilken skotype det var og hvor denne skoen var blitt solgt. Dem reiste til en skomesse i Italia, og der, blandt flere tusen sko, fant dem denne skoen med dette eksakte mønsteret. Og til slutt fant dem ut at det var blitt solgt 2 par av denne skoen ved en butikk på Majorstua. Men på den tiden var det ikke vanlig med cc-kamera og å betale med kort, så man fant aldri ut hvem som hadde kjøpt skoen. Men når det gjelder den som har laget dette arket, så tror jeg nok at vedkommende visste hva dette skulle brukes til. Men nå holder dem jo hemmelig nøyaktig hva som sto på det arket, og det er det nok en god grunn til. Men mye mulig som du sier, at dem vil knekke svake ledd.
Citera
2019-07-08, 22:11
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Nå tviler jeg på at Anne har begått selvmord i en alder av 70. Hvis hun hadde psykiske problemer og ville tatt selvmord, så ville dette skjedd lenge før fylte 70. De eldste jeg har hørt om som har begått selvmord har vært 40.

Selvmord i eldre alder er faktisk ikke så uvanlig, men noen kamuflerer det som regel litt også. Men at AEH skulle gjøre det på en slik måte med å opprette monerokonto, og forfatte et langt utpressingsbrev etc. kan vi nok se helt bort ifra. Hvor er i tilfelle liket?
Citera
2019-07-08, 22:24
Medlem
Veldig interessant tråd å følge, og mange gode teorier.

Husker at min første tanke etter at politiet sa at de ikke trodde dette var en reell kidnapping, var at det kun var en taktisk uttalelse fra politiet sin side.

Ved å gå ut med dette kunne de kanskje presse kidnapperne til å gi et livsbevis.

Har forsåvidt endret mening etter å ha lest det dere har skrevet, og tenker dessverre at dersom dette faktisk er en drapssak så er det vel åpenbart hvem som er gjerningsmann.
Citera
2019-07-08, 23:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Troligen knekker ikke Tom och troligen finner man ikke noe lik.
Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in