Citat:
Ursprungligen postat av
Adrtrt
Uberørt er jeg ikke. Dette er en grufull sak som jeg ønsker å se en løsning på. Alt du skriver er interessant. Jeg har selv lest meg opp på lignende saker, og det gir ikke så mye tiltro dessverre. Som jeg før har skrevet, så er det bedre at politiet dropper siktelse hvis de ikke har nok tekniske bevis. Det bør ikke være rom for tvil. Og uten levningene eller en tilståelse, så blir det lett en sak uten løsning. Her er det mange hensyn å ta, så det er viktig at politiet ikke får «tunnelsyn» fordi de ikke finner spor eller DNA fra ukjente. «Fravær av bevis er også bevis» holder liksom ikke. Jeg har ingen tro på hypotesene om at barna kan stå bak på noen som helst måte. Det er i grunn ikke til å forstå at noen skal ha tatt livet av en 70-årig hustru, mor og mormor. Men noen har gjort det. Å peke på et hevnmotiv blir søkt synes jeg. En virkelighetsfjern «Supervillain»-hypotese.
Ja, dette med hevn fra russerne tror ikke jeg heller på. Og heller ikke dette med at barna skulle ha vært med på dette. Vet ikke så mye om Tom som person annet enn det som har kommet fram her på forumet.
Men av det som har kommet fra her, så virker han som en som vil ha kontroll og være sjef, altså en psykopat muligens. En psykopat er jo slik at dem må ha en person å trykke ned hele tiden med psykisk terror. Dem bruker manipulasjon/godhet slik at offeret ikke skal forlate dem, og så går det en stund og så blir dem trollete og ekkel igjen. Slik kan dem trykke dem ned i årevis. Men etter mange år blir dem jo avslørt til slutt i hva dem egentlig holder på med, og da vil offeret prøve å rive seg løs. Slike psykopater kan i verste fall finne på å drepe hvis dem blir sint nok, og har brukt masse krefter på å prøve å manipulere, men til ingen nytte lengre. Men nå vet ikke jeg om Tom har denne personligheten. Enig i at man ikke kan dømme noen uten et lik eller tilståelse uansett hvor sterk magefølelse man har. Det kan være mulighet for at vedkommende faktisk har begått selvmord, og da vil det jo være katastrofe om ektemannen har sittet 18 år i fengsel for det.
Nå tviler jeg på at Anne har begått selvmord i en alder av 70. Hvis hun hadde psykiske problemer og ville tatt selvmord, så ville dette skjedd lenge før fylte 70. De eldste jeg har hørt om som har begått selvmord har vært 40. Og så har man jo disse slepesporene da. Undrer hvordan de sporene ser ut, om det er spor i vann, eller blod. Du sier det er et lite bad ved hoveddøren. Er det dusj, eller er det bare et lite toalett? Hvis det ikke er dusj, så er vel sporene neppe avsatt i vann, men blod. Hvis det er gulvbelegg eler fliser der, og disse blir vasket ofte, så blir det kanskje vanskelig å avsette spor der.