2019-07-24, 15:43
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Men det forklarer kanskje hvorfor disse "øst-europeiske firskerne" og "fuglekikkerne" var så lite vennlige og lite kontaktsøkende? De kan dermed sjekkes ut av saken tenker jeg.

Ja, det har du rett i! Kanskje de var involvert i kjøp / salg av narko?
Citera
2019-07-24, 15:44
Medlem
Monsens avatar
MONERO-KONTOEN
Hvis MGM har opprettet Monero-kontoen uavhengig av iscenesettelse av kidnapping, hva slags bruk kan den ha vært opprettet for?
Jeg kan ingenting om dette, og lurer på hva kryptovaluta og denne typen transaksjon kan brukes til både legalt og illegalt.
Citera
2019-07-24, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
MONERO-KONTOEN
Hvis MGM har opprettet Monero-kontoen uavhengig av iscenesettelse av kidnapping, hva slags bruk kan den ha vært opprettet for?
Jeg kan ingenting om dette, og lurer på hva kryptovaluta og denne typen transaksjon kan brukes til både legalt og illegalt.

Det er mye kryptovaluta kan brukes til i forbindelse med transaksjoner som man ikke vil at myndighetene skal se. F.eks. kan en politimann bruke slikt for å motta bestikkelser.
Man kan bruke det til å unngå skatt på det ene og det andre området, f.eks. folk
som driver med kjøp og salg av eiendom/hus.
Man kan selge narkotika via "det mørke nettet".
Man kan bruke det til å hvitevaske kriminelle penger.
Hvitvaskingsloven gjelder ikke her slik som i vanlige banker, der banken har rapporteringsplikt ved mistanke om hvitvasking.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-24 kl. 17:27.
Citera
2019-07-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Det er mye kryptovaluta kan brukes til i forbindelse med transaksjoner som man ikke vil at myndighetene skal se. F.eks. kan en politimann bruke slikt for å motta bestikkelser. Man kan bruke det til å unngå skatt på det ene og det andre området, f.eks. folk
som driver med kjøp og salg av eiendom/hus, (kremt).
Man kan selge narkotika via "det mørke nettet".
Man kan bruke det til å hvitevaske kriminelle penger.
Hvitvaskingsloven gjelder ikke her slik som i vanlige banker, der banken har rapporteringsplikt ved mistanke om hvitvasking.

Så kriminelle kan ha flere slike kontoer tilgjengelige, til ymse formål? Eller en som ikke er kriminell, men som gjerne vil skjule noe? Hvem kan TH ha kontaktet for hjelp, tenker jeg på. Som har en slik konto tilgjengelig, og som kommer på ideen om trusselbrev og fingert kidnapping. Eller er det TH sin ide, og TH sin konto? Hvis vi går utfra en hypotese om at AE ble drept i affekt, en krangel eskalerer og ender i en «ulykke» . Så sto kanskje TH der, og visste at han hadde alt å miste hvis han ringte politi og ambulanse, og valgte en annen mulighet. Ringe noen han visste kunne ta hånd om situasjonen. Fra en uregistrert telefon. Men hvem kan det være? Og er det en troverdig tenkt situasjon?
Nå er det stille før stormen tror jeg.
Citera
2019-07-24, 18:42
Medlem
Niffys avatar
Litt tilbake til dette med 09:14-samtalen så er det faktisk en kilde som ikke er "rensket" og byttet ut til "et familiemedlem", og det er tidslinjen som ligger på VG sin spesial om saken!

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

Ble nettopp tipset om dette på et annet forum, som ellers modererer og sensurerer veldig strengt, så det var litt overraskende..
Senast redigerad av Niffy 2019-07-24 kl. 19:29.
Citera
2019-07-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Litt tilbake til dette med 09:14-samtalen så er det faktisk en kilde som ikke er "rensket" og byttet ut til "et familiemedlem", og det er tidslinjen som ligger på VG!

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

Ble nettopp tipset om dette på et annet forum, som ellers modererer og sensurerer veldig strengt, så det var litt overraskende..
Gammelt nytt, da er tråden på hegnar mer interessant enn surret på kvinneguiden.
Citera
2019-07-24, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Så kriminelle kan ha flere slike kontoer tilgjengelige, til ymse formål? Eller en som ikke er kriminell, men som gjerne vil skjule noe? Hvem kan TH ha kontaktet for hjelp, tenker jeg på. Som har en slik konto tilgjengelig, og som kommer på ideen om trusselbrev og fingert kidnapping. Eller er det TH sin ide, og TH sin konto? Hvis vi går utfra en hypotese om at AE ble drept i affekt, en krangel eskalerer og ender i en «ulykke» . Så sto kanskje TH der, og visste at han hadde alt å miste hvis han ringte politi og ambulanse, og valgte en annen mulighet. Ringe noen han visste kunne ta hånd om situasjonen. Fra en uregistrert telefon. Men hvem kan det være? Og er det en troverdig tenkt situasjon?
Nå er det stille før stormen tror jeg.

Ja det er jo dette med hva man skal tro. Om det var i affekt, eller om det var planlagt.
Og hvem tok samtalen fra annes telefon til toms kl.9.14, var det Anne, var det kidnapperne, eller var det Tom?
Hvis det har skjedd i affekt, så må hun ha ligget død noen dager. Det er altfor mange ting som tyder på det.
Vanskelig å komme på alle ideene på så kort tid. Hun må hun ha vært drept noen dager i forveien tenker nå jeg da. Selv med medhjelper. Men hvor skulle hun ligget død i mange dager uten at en likhund ville merket det? Hun kunne jo ligget i kjeller vakumpakket i plast. Da slipper vel ikke noe lukt ut. Man kan ha rommet fullt av kullstøv også. Det vil absorbere all lukt. Saken er og blir en gåte.
Men for politiet er den nok ikke en gåte. Dem vet nok veldig mye som dem ikke vil ut med.
Det er nok stille før stormen ja. Lite annet man kan gjøre enn å vente spent. Jeg tror nok at noen blir dømt, mest sannsynlig Tom, men så blir han løslatt av riksadvokaten etter å ha sittet i et år i varetekt.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-24 kl. 19:12.
Citera
2019-07-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Ja det er jo dette med hva man skal tro. Om det var i affekt, eller om det var planlagt.
Og hvem tok samtalen fra annes telefon til toms kl.9.14, var det Anne, var det kidnapperne, eller var det Tom?
Hvis det har skjedd i affekt, så må hun ha ligget død noen dager. Det er altfor mange ting som tyder på det.
Vanskelig å komme på alle ideene på så kort tid. Hun må hun ha vært drept noen dager i forveien tenker nå jeg da. Selv med medhjelper. Men hvor skulle hun ligget død i mange dager uten at en likhund ville merket det? Hun kunne jo ligget i kjeller vakumpakket i plast. Da slipper vel ikke noe lukt ut. Man kan ha rommet fullt av kullstøv også. Det vil absorbere all lukt. Saken er og blir en gåte.
Men for politiet er den nok ikke en gåte. Dem vet nok veldig mye som dem ikke vil ut med.
Det er nok stille før stormen ja. Lite annet man kan gjøre enn å vente spent. Jeg tror nok at noen blir dømt, mest sannsynlig Tom, men så blir han løslatt av riksadvokaten etter å ha sittet i et år i varetekt.

Så det er bare på film det finnes folk man kan ringe, som har et scenario klart. Eller han hadde det tenkt ut, fordi en slik situasjon har vært nære ved å oppstå tidligere? Virker ikke trusselbrevet/brevene å bære preg av noe hastverk? Og bilen som kom opp plenen? Hun kan ikke ha blitt liggende, hun ble observert ca. kl 20 kvelden før. Telefonsamtalen 09:14 settes det store spørsmålstegn til. Mange mener nok det skjedde mellom 20:00 30.10.18 og 09:14 31.10.18
Citera
2019-07-24, 19:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Gammelt nytt, da er tråden på hegnar mer interessant enn surret på kvinneguiden.

Å, beklager så meget, unnskyld meg.

Jeg husker flere her snakket om at det var rart dette med at media hadde byttet ut å skrive ektemannen, til "et familiemedlem" og at mange husket at det sto ektemannen i begynnelsen, men ingen fant kilder på det lenger, hvor det sto svart på hvitt.

Da har jeg sikkert bare ikke sett det, da, selv om jeg leser tråden hver dag.

Forøvrig er jeg enig i at kvinneguiden bare er piss.
Citera
2019-07-24, 20:07
Medlem
Linket til VG sin tidslinje 28.februar, og det ble diskutert i dagene rundt. Den er fremdeles ute, med TH1 som 09:14-kontakten.

https://www.flashback.org/sp66883656
Senast redigerad av Karamellis 2019-07-24 kl. 20:21. Anledning: Linkkluss, ok nå
Citera
2019-07-24, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Å, beklager så meget, unnskyld meg.

Jeg husker flere her snakket om at det var rart dette med at media hadde byttet ut å skrive ektemannen, til "et familiemedlem" og at mange husket at det sto ektemannen i begynnelsen, men ingen fant kilder på det lenger, hvor det sto svart på hvitt.

Da har jeg sikkert bare ikke sett det, da, selv om jeg leser tråden hver dag.

Forøvrig er jeg enig i at kvinneguiden bare er piss.

Det er nok flere medier som har forandret fra "ektemann" til "familiemedlem", men her er link til VG der dem skriver at hun snakket med sin ektemann kl. 09.14
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar
Citera
2019-07-24, 20:30
Medlem
Er det gitt noen informasjon om det var hunder (som markerer blod/sæd/lik-lukt) inne allerede i november?

Hunden de brukte til søk i vann, i våres, var den eller andre hunder også inne i huset? Siden de nå går ut fra drap som hovedhypotese, kan de jo ha fått en markering innendørs? Kanskje ikke så rart om de ikke vil gå ut med det, hvis det var et ledd som ble hoppet over i månedene frem til saken ble kjent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in