Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
Nej, jag snackar om vad som är fysiskt, psykiskt och socialt (det sociala innefattar också de juridiska, som är den lägsta moraliska nivån) moget. Du är inte 'vi' med mig utan du försöker bara hitta på en enda regel som gör att du skulle slinka igenom en rättslig prövning. Dina avsikter är inte goda till fördel för småtjejerna utan endast till "kanske fördel" i en domstolsprövning.
Inom kvinnohälsovården så får vi hantera de fysiska problem flickorna får när pedofilerna "knullar" dem.
Mina avsikter? Jag snackar om vad som gäller juridiskt rent generellt. Du har ingenting på fötterna mer än att du tycker det är äckligt, omoraliskt etc, men det håller tyvärr inte rent juridiskt.
"Den som har samlag med en person under 15 år eller genomför en handling som kan likställas med samlag gör sig skyldig till våldtäkt mot barn, oavsett om våld förekommit eller ej. Andra sexuella handlingar än samlag (eller motsvarande) kan rubriceras som sexuellt övergrepp mot barn."
Så säger lagen. Den är tydlig. Är partnern över 15 så spelar det ingen roll om den andra är 15 eller 45. Inget brottsligt förekommer då.
Nu är vi dock väldigt OT. Så om du vill fortsätta den här diskussionen är du välkommen att göra det i PM.