2019-07-25, 15:10
Medlem
nezzoms avatar
Jag har tom propellerplan som som vanligt ej syntes på flightradar som lade ut feta strimmor som låg kvar hela dagen. Konstigt när jag pratar med folk i min ålder.....nää,det såg inte ut så här förut.. med ngn i 20års ålder....men det har alltid sett ut så här.. tidsperskeptiven skiljer sig åt. Jag har ca 25 år o bilder att jämföra med.
Senast redigerad av nezzom 2019-07-25 kl. 15:11. Anledning: Felstavning
Citera
2019-07-25, 15:34
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför duger inte de stillbilder du blivit visad?

Ja, vad kan det bero på? För att vi idag har kameror med rörliga bilder som är uppfunna och är standard i dag? Kanske..?

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Finns flera exempel av den typen av filmer i tråden. Dessutom är det bara att googla om du känner för det.
Edit: var snäll och googlade åt dig eftersom du inte klarar av det
https://i.stack.imgur.com/AyLnu.gif

Förövrigt förstår jag inte din poäng, ifrågasätter du att contrails kan bildas? Ifrågasätter du något så grundläggande som att vatten kan kondensera? Ifrågasätter du att moln kan bildas?

Jo, den där var riktigt bra, men det är ju ända bara en gif. Jag skulle vilja se en något längre film, gärna på youtube som visar lite tydligare vad som händer, från det jetmotorn startar upp, hur tjock röken blir, hur lång tid den ligger kvar, osv.

Det jag ifrågasätter är att:

1. Att moderna jetmotorer spyr ur sådana gigantiska mängder vit rök att de syns på en mils avstånd och sedan ligger kvar i timmar.

2. Jag ifrågasätter också varför det är så svårt att återskapa detta på marknivå när det bara handlar om luftfuktighet + temperatur.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns länkar till sådana bilder.
-40 grader på marknivå är extremt ovanligt. Jag har varit med om det en gång i mitt +55-åriga liv. Då var det uppe i fjällen, inte vid en flygplats. Sedan ska det sammanfalla med hög luftfuktighet, vilket är ovanlig vid låg temperatur på marknivå. Fukten på marknivå går åt till att bilda rimfrost, viket inte fungerar på höghöjd. Partiklar i avgaserna kan skapa rimfrost av fuktighet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rimfrost

Extrema temperaturer kan vara sällsynta om ser till lilla Sverige men inte om man ser till hela världen.

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Första stycket i ditt inlägg är helt korrekt. (Utom ordet foliehattar.) Tänka sig att du har lärt dig något som du borde veta sedan tonåren!

Men varför frågar du efter filmer? Tvivlar du på att vattenånga kan kondensera? På himlen idag kan jag se moln. Alltså kondenserad vattenånga.

Avgaser från bilar kan mycket väl kondensera en kall och fuktig dag. Jag har sett det flera gånger, om än inte särskilt ofta.

Har du aldrig andats ut en riktigt kall dag och sett ångan i utandningsluften kondensera?

Jo, jag är väl medveten om att andas man ut en kall dag så blir det vit rök men den försvinner omgående. Den syns heller inte på en mils avstånd.

Frågan är varför det är så svårt att återskapa gigantiska rökmoln på marknivå? Kondenserade avgaser från bilar försvinner ganska snabbt, de bildar inte tjock dimma.

Citat:
Det gör moln, som också är vattenånga som kondenserar.

Men nu handlar det om att återskapa det vi ser på en mils höjd från motorernas flygplan.
Citera
2019-07-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Inte före ca 2000,inte där jag bor iaf.
Jo, jag har sett detta sedan 1960-talet. Finns också på bilder och filmer långt dessförinnan
Citera
2019-07-25, 15:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Tänk att dom är så galna i Riksdagen att dom diskuterar teorier om geoenginering som saknar verklighetsförankring.
Att diskutera något bevisar inte att det finns.
Citera
2019-07-25, 15:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har tom propellerplan som som vanligt ej syntes på flightradar som lade ut feta strimmor som låg kvar hela dagen. Konstigt när jag pratar med folk i min ålder.....nää,det såg inte ut så här förut.. med ngn i 20års ålder....men det har alltid sett ut så här.. tidsperskeptiven skiljer sig åt. Jag har ca 25 år o bilder att jämföra med.

Men det där har vi ju redan diskuterat.
Du pratar just nu med en person i din ålder jag såg kvardröjande strimmor på 70-talet.

Och förutom alla vittnen så finns det massor med filmer och fotografier.
Citera
2019-07-25, 15:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Extrema temperaturer kan vara sällsynta om ser till lilla Sverige men inte om man ser till hela världen.
Jag sa inte att jag varit i Sverige hela tiden.
Citera
2019-07-25, 15:50
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Som du vet så finns fenomenet beskrivet i betydligt äldre böcker, bilder och filmer.
Nä,på internetbaserad info som går att editera i realtid finns fakeinfo.
Mina böcker beskriver ej sådant.. har du aldrig undrat över varför halvmånen ligger på ca kvartöver,om ett tag kommer ni alla förnekare att bli varse på ett brutalt sätt.
http://forumbilder.se/I61G3/screenshot-20190725-155726-gallery
Röd sand från sahara😂
http://forumbilder.se/I61G3/screenshot-20190725-154005-gallery
Your final warning
https://youtu.be/X4TVhB14H0M
Skratta hur mkt ni vill,chemtrailsprogrammet är mångfacetterat. Nr1 dölja det inkommande systemet. Signalspaning enl en kille jag pratat med som jobbar inoms flygförsvaret,och säkerligen många andra funktioner.
Senast redigerad av nezzom 2019-07-25 kl. 15:59. Anledning: Felande länk
Citera
2019-07-25, 15:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, vad kan det bero på? För att vi idag har kameror med rörliga bilder som är uppfunna och är standard i dag? Kanske..?

[...]

Vadå klarar du inte att tolka stillbilder?

Men nu fick du ju rörlig bild, så nu är du väl övertygad.
Citera
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Att diskutera något bevisar inte att det finns.

Fattar du inte att politiker i Riksdagen pratar om det och begär utredning från svenskt håll EFTER att dom hört och läst att ANDRA REGERINGAR dvs USA har börjat med geoenginering?

Det finns lagar som säger att regeringar måste berätta för andra regeringar om dom ska börja spraya med flygpklan över alla länder eftersom det fanns protokoll som säger att snabba krigsflygplan ska skickas upp och utreda det om ett flygplan börjar lämna stora "molnlinjer" efter sig ovanför ett land med invånare.

Självklart kan inte USA börja spraya chemtrails över alla länder för att förändra vädret på planeten.. utan att förklara för andra regeringar att det kommer hända och att dom inte behöver skicka upp krigsflygplan för att skjuta ner flygplanen som lämnar chemtrails efter sig.

Därför pratade politiker om chemtrails i Riksdagen, för att andra regeringar har pratat om det offentligt vilket andra regeringar då hör.

tror du något annat så är du nog troende.
Citera
Medlem
madtops avatar
Citat:
1. Att moderna jetmotorer spyr ur sådana gigantiska mängder vit rök att de syns på en mils avstånd och sedan ligger kvar i timmar.
.

Så du ifrågasätter till och med vanliga "kortlivade" contrails? Du tror alla strimmor är chemtrails?
Eller tror du att de "kortlivade" strimmorna är con medan de långlivade är chem?

För övrigt är det bara löjligt att påstå att man inte kan se moln på en mils avstånd. Man ser ju till och med flygplanet
Senast redigerad av madtop 2019-07-25 kl. 15:59.
Citera
2019-07-25, 15:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nä,på internetbaserad info som går att editera i realtid finns fakeinfo.
Mina böcker beskriver ej sådant.. har du aldrig undrat över varför halvmånen ligger på ca kvartöver,om ett tag kommer ni alla förnekare att bli varse på ett brutalt sätt.
http://forumbilder.se/I61G3/screenshot-20190725-1539
Röd sand från sahara😂
http://forumbilder.se/I61G3/screenshot-20190725-154005-gallery
Your final warning
https://youtu.be/X4TVhB14H0M
Skratta hur mkt ni vill,chemtrailsprogrammet är mångfacetterat. Nr1 dölja det inkommande systemet. Signalspaning enl en kille jag pratat med som jobbar inoms flygförsvaret,och säkerligen många andra funktioner.

Så alla gamla filmer, böcker och fotografier är "fejk"? Och alla vittnen är betalda desinformationsagenter?

Citat:
Skratta hur mkt ni vill..

Citera
2019-07-25, 16:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fattar du inte att politiker i Riksdagen pratar om det och begär utredning från svenskt håll EFTER att dom hört och läst att ANDRA REGERINGAR dvs USA har börjat med geoenginering?

Det finns lagar som säger att regeringar måste berätta för andra regeringar om dom ska börja spraya med flygpklan över alla länder eftersom det fanns protokoll som säger att snabba krigsflygplan ska skickas upp och utreda det om ett flygplan börjar lämna stora "molnlinjer" efter sig ovanför ett land med invånare.

Självklart kan inte USA börja spraya chemtrails över alla länder för att förändra vädret på planeten.. utan att förklara för andra regeringar att det kommer hända och att dom inte behöver skicka upp krigsflygplan för att skjuta ner flygplanen som lämnar chemtrails efter sig.

Därför pratade politiker om chemtrails i Riksdagen, för att andra regeringar har pratat om det offentligt vilket andra regeringar då hör.

tror du något annat så är du nog troende.

Surt för dig att även dessa ’krigsflygplan’ kommer lämna kondensstrimmor efter sig.

’Politikerna’ du ständigt refererar till är miljöprtisterna Goës och Pohanka. Det står alla riksdagsmän fritt att motionera om vad de vill.
Senast redigerad av Clay Allison 2019-07-25 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in