2019-07-23, 15:02
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Skulle säga att 600mg lyrica är på tok för mycket om du är helt färsk på det. Skulle rekommendera att börja med tramadol, i lite mindre mängd än vanligt. Och någon timme senare ca. 100mg lyrica. Brukar boosta på rätt rejält trots låga doser lyrica. Vissa är mer känsliga för lyrica än andra, mitt råd är att ta högst 100mg för att känna på det i den blandningen.

Tack för svar.
Det blev 600mg tram, 2mg ksalol och 300mg lyrica. Kanon bra kombo, chillade riktigt hårt i någon timme innan jag somnade som en sten. Tror för övrigt att jag har naturligt hög tolerans mot lyrica då jag tog över 1500 mg första gången jag testade det, och då kände jag minimalt lite..
Senast redigerad av mr.aids 2019-07-23 kl. 15:07. Anledning: Stavfel
Citera
2019-07-23, 15:07
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppy666
Kör på 400-500mg tram & max 200mg Lyrica för en bra kväll.

600 tramadol, 2mg ksalol och 300mg lyrica blev det. Väldigt skönt rus som slutade med att jag sov i sittande position i soffan i 6 timmar ungefär.

10/10 would do again
Citera
2019-07-23, 16:43
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Tack för svar.
Det blev 600mg tram, 2mg ksalol och 300mg lyrica. Kanon bra kombo, chillade riktigt hårt i någon timme innan jag somnade som en sten. Tror för övrigt att jag har naturligt hög tolerans mot lyrica då jag tog över 1500 mg första gången jag testade det, och då kände jag minimalt lite..

Gött att det gick bra! Ja, är väldigt olika hur man reagerar på Lyrica, jag personligen blev ganska snurrig dem första gångerna på bara 2x75mg, medans andra kunde köra 500mg+ utan tolerans och inte känna av något särskilt, lite OT men hoppas det är lugnt.
Citera
2019-07-23, 22:59
Medlem
ascHacks avatar
Tjena, har legat på en stadig dos Tram sedan februari, mellan 400-800 mg/dag. Ska till Tjeckien om några månader och funderar antingen på att sluta helt eller ta med mig 8 st 200mg som är minsta möjliga dos som bör räcka för mina 4 dagar där, dvs 2 per dag. Jag orkar verkligen inte med att få en AT under resan.

Nu reser jag bara med handbagage, är det dumt att lägga ner några lösa tram bland andra huvudvärkstabletter? Eller kan man rent av införskaffa sig på apotek på plats och slippa denna noja? Hur är läget i Tjeckien när det kommer till tramadol eller liknande?

Tack på förhand.
Citera
2019-07-25, 00:10
Medlem
Tror du hade klarat dig på 200 ml om dagen för det första. För o slippa avtändning. Ja ligger på 1000 ml/dag. Och håller mig vid liv på 200 ml, om ja är ute o reser, el tex festar (dricker) under en period.. Vet inte hur du ska leva i Tjeckien, men att dricka underlättar avtändning, plus du ska inte blanda 400 ml med alkohol. och tror faktiskt inte det är lätt att få tag i där. När ja reser sprider ja antingen ut dem få tabl ja tar med mig lite överallt i diverse bagage. Blir ja borta länge, blir det kondomen osv.. Skulle du må skit dåligt o vara tom ge dig ut på gatan o köp lite röka, kan underlätta lite grann ibland..
Citera
2019-07-25, 14:50
Medlem
Tog tramadol för 12 timmar sen, total dosen var 550mg.(Sista tabletten alltså)
Är det lugnt att dra kola senare på kvällen eller bör man vänta ännu längre?
Tram har ju 6H halveringstid.
Citera
2019-07-25, 15:04
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoda23456
Tog tramadol för 12 timmar sen, total dosen var 550mg.(Sista tabletten alltså)
Är det lugnt att dra kola senare på kvällen eller bör man vänta ännu längre?
Tram har ju 6H halveringstid.

1-2 Nyckel-linor borde vara okej, se till och käka och dricka mycket innan så du skiter ut trammen fortare, rör på dig om du kan också.
Citera
2019-07-25, 17:48
Medlem
Citat:
1-2 Nyckel-linor borde vara okej, se till och käka och dricka mycket innan så du skiter ut trammen fortare, rör på dig om du kan också.

gått ca 16k steg idag o svettats som en idiot, ätit bra också så borde va lungt med normal dos?
har inte börjat än men gått 15timmar snart
Citera
2019-07-25, 17:57
Medlem
jeppy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoda23456
gått ca 16k steg idag o svettats som en idiot, ätit bra också så borde va lungt med normal dos?
har inte börjat än men gått 15timmar snart

aa det borde vara chill, ta det lungt bara
Citera
2019-07-25, 18:47
Medlem
Citat:
aa det borde vara chill, ta det lungt bara

Låter syrran skriva här ifall ja dör, tack för svaren Dr.Flashback o trevlig forsatt dag
Citera
2019-07-25, 20:47
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetaderx
Du har ju tagit nu så din tolerans gått upp! Har tagit 1000mg och haft 0 tolerans o det har gått bra. Så du ska inte behöva oroa dig något!
Mvh

Jag tog 500mg med tolerans och jag krampade. Så jo, man kan visst det behöva oroa sig. Har sagt det många gånger förut och jag säger det igen. Bara för att en person inte krampar, så betyder det inte att en annan inte gör det. Har varit med om folk som käkat 1000mg utan att krampa, där samma person veckor efter har krampat på 200mg.

Tramadol är så sjukt oförutsägbart. Därför man aldrig ska köra bil eller liknande även när man tycker sig ha tagit en låg dos jämfört med vad man brukar. Det är som på triss, plötsligt händer det.
Citera
2019-07-25, 21:03
Medlem
Tänkte bara ställa en fråga som kanske redan har besvarats, men jag har sökt och läst ganska mycket.

Hur vanligt är det med Fentanyl i "Tramadol" nuförtiden? Är det främst HAB och Signature från Indien som det pratades om en del?

Var så länge sedan jag stod på Tramadol så jag har totalt glömt bort smaken. Vilka är säkrast om man bortser från svenska apotekets varor när det gäller t.ex Spanien?

Är det bästa man kan göra krossa en tablett (150mg depot), smaka / prova en liten mängd och se om den ger för kraftig- och / eller snabbare effekt än normalt? Vet ungefär hur Fentanyl känns när man har fått det inom vården t.ex, men även när jag provade rc-fentanyl någon enstaka gång. Däremot har jag relativ hög tolerans, inte sådär skyhög men står på 40-50 /55 mg oxycontin om dagen som jag nu har trappat ned ganska rejält, om det nu spelar någon roll.

Råkade bli lite fler frågor än en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in